اخبارکوتاه داخلی

هزینه راه اندازی مودم پرسرعت  58 درصد گران شد
تسنیم-هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی اینترنت پرسرعت به درخواست سازمان تنظیم مقررات 58 درصد گران شد.بر این اساس، در صورت درخواست مشترک، هزینه راه اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) بر عهده مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه اندازی خدمات 150 هزار ریال بوده و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه اندازی تجهیزات انتهایی مشترکان خواهد بود.درمصوبه قبلی، این میزان 95 هزار ریال  بود.


تسهیلات قرض الحسنه 300 میلیونی برای شرکت های دانش بنیان
مهر-مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که تا کنون بیش از  1340 طرح وارد صندوق شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 359 طرح به صورت قرض الحسنه از تسهیلات صندوق بهره می برند. تسهیلات قرض الحسنه اغلب تا 300 میلیون تومان برای شرکت ها در نظر گرفته شده است.


درخواست رگولاتوری از مردم:سرقت دکل های موبایل را گزارش دهید
مهر-سازمان تنظیم مقررات از مردم خواست برای جلوگیری از قطع ارتباط سرویس های موبایل، سرقت دکل های BTS تلفن همراه را به نیروی انتظامی گزارش کنند.به منظور جلوگیری از قطع ارتباط سرویس مشترکان و کاهش کیفیت ارتباطات موبایل، درصورت مشاهده تعرض یا سرقت سایت های BTS، با نیروی انتظامی با شماره 110 و یا سامانه شکایات وزارت ارتباطات با شماره 195 تماس بگیرند.


اولین المپیاد تکنسین های ایران آغاز به کار کرد
 حاجیان - مرحله مقدماتی اولین المپیاد تکنسین های ایران  از روز گذشته  در  4 گرایش موبایل وتبلت ، لوازم خانگی ، دستگاه ها ی تهویه مطبوع و لوازم صوتی تصویری آغاز به کار کرد .خان پور مدیرکل آموزش فنی  و حرفه ای استان تهران با اعلام این مطلب افزود : شناسایی نخبگان در حوزه های مهارتی ومعرفی برترین  مهارت ها در بین تکنسین ها ی کشور  از جمله  اهداف این  المپیاد است.مرحله مقدماتی المپیاد تکنسین های ایران  تا 29 آبان ادامه خواهد داشت وطی آن 100 نفر برتر هر گرایش به مرحله نیمه نهایی که از2 تا 4 آذر برگزار می شود، راه خواهند یافت.