این 5 فناوری صنعت باتری را متحول می کند

هر سال تلفن های هوشمند با پردازنده های قوی تر، نمایشگرهای باکیفیت تر و طراحی باریک تر روانه بازار می‌شوند، اما محدودیت اصلی در رشد صنعت موبایل، عمر باتری است! در این مطلب  به 5 مورد ازمهم ترین و جالب ترین فناوری های ساخت باتری می پردازیم که به پیشرفت های بزرگی در زمینه عمر باتری منجر خواهند شد.
 Hush :ابتدا به مواردی می‌پردازیم که مستقیم با فناوری ساخت باتری مرتبط نیست. پژوهشگران مطالعه ای را آغاز کردند تا ببینند وقتی نمایشگر یک گوشی هوشمند اندرویدی خاموش است، چقدر انرژی مصرف می کند و نتیجه نشان داد که فرآیند های پس زمینه  45.9 درصد از توان مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند. بیشتر این توان به خاطر ایرادات نرم‌افزاری به شکل غیرضروری مصرف می‌شود.این تیم اپلیکیشنی را توسعه داده اند که فعالیت های پس زمینه اندروید را نظارت و نرم‌افزارهای محبوب کاربر را اولویت‌بندی می کند. اپلیکیشن هایی که به طور مرتب توسط کاربر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، هنگامی که نمایشگر خاموش است کمتر از پردازنده استفاده می کنند.اپلیکیشنی که به عنوان نتیجه این پژوهش قلمداد می‌شود Hush نام دارد و توسعه‌دهندگان آن مدعی هستند که می‌توانند مصرف توان روزانه را 16 درصد کاهش دهند.به گزارش zoomit، برنامه تیم Hush این است که با بهینه‌سازی های بیشتر عمر باتری گوشی های اندرویدی را 2 برابر کند.شما هم می‌توانید Hush را دانلود  و نصب کنید و تاثیر آن را ببینید.
WALDIO :اگر تا‌کنون تلفنی داشته اید که بیش از یک سال آن را نگه داشته اید، احتمالا متوجه شده اید که عمر حافظه داخلی تلفن های هوشمند زیاد نیست. مشکل حافظه های فلش NAND این است که هر بلوک کوچک داده تنهامی‌تواند چند بار بازنویسی شود و پس از مدتی خاصیت الکترومغناطیسی خود را از دست می‌دهد. به بیان دیگر، سیستم عامل هر چه بیشتر داده روی حافظه می‌نویسد، حافظه فلش بیشتر فرسوده می شود و بلوک های آن از بین می‌رود. اکنون محققان چینی راهی پیدا کرده اند تا عمر حافظه های داخلی را افزایش دهند. این تیم با بهینه‌سازی سیستم ورودی/خروجی پایگاه داده SQLite که توسط استک اندروید استفاده می شود، توانسته حجم کل داده های نوشته شده را تا یک ششم کاهش دهد. این روش تاثیر مستقیمی روی این دارد که گوشی های اندروید بتوانند هنگام نوشتن داده ها روی حافظه داخلی سریع تر عمل کنند.با اجرای این روش، عمر متوسط باتری تلفن های هوشمند اندرویدی تا 39 درصد افزایش می‌یابد.
آنودهای لیتیوم خالص:در سال 2014، محققان دانشگاه استنفورداعلام کردند که راهی برای بهبود باتری های لیتیوم-یون کنونی مورد استفاده در موبایل ها یافته‌اند.آنان با ساخت لیتیوم با چگالی بالاتر برای آند باتری، توانسته اند پک باتری بسازند که با یک بار شارژ می‌تواند زمان بیشتری دوام بیاورد و فرسایش آن نیز بسیار کندتر از باتری های کنونی خواهد بود.این فناوری می‌تواند عمر باتری تلفن های هوشمند را تا 3برابر افزایش دهد.
مبدل های RF-DC:فضای اطراف ما پر است از امواج رادیویی. پژوهشگران دانشگاه اوهایو روشی برای شارژ تلفن پیدا کرده اند که از همین امواج رادیویی اطراف تلفن ها بهره می‌گیرد. با این روش می‌توان امواج رادیویی (RF) را به جریان الکتریکی DC تبدیل کرد تا انرژی مورد نیاز شارژ باتری تامین شود. هم‌اکنون محصولاتی چون قاب آیفون ساخت شرکت نیکولا می‌توانند با این روش تلفن هوشمند شما را به کندی شارژ کنند. اما چیزی که باعث شده این روش در فهرست ما ظاهر شود، ابتکار فوق‌العاده آن است، نه پیاده‌سازی های کنونی مبتنی بر آن! انرژی حاصل از این امواج اندک است و نمی‌تواند تاثیر زیادی روی افزایش عمر باتری بگذارد، با این حال این امید وجود دارد که در آینده بتوان انرژی بیشتری از این امواج استخراج و آن را به جریان الکتریکی تبدیل کرد. در صورتی که فناوری مبدل RF به DC تکامل یابد، می‌توانیم همواره در همه جا یک شارژر وایرلس داشته باشیم که انرژی خود را از فضای اطراف تلفن می‌گیرد!
سلول های سوخت هیدروژنی:همواره گفته شده که سلول های سوخت هیدروژنی ناجی صنعت باتری خواهند بود.دراین فناوری براثرواکنش میان هیدروژن واکسیژن، الکتریسیته به وجود می آید و از آن می‌توان برای شارژ تلفن های هوشمند بهره برد.
 یک شرکت انگلیسی یک پیل سوخت هیدروژنی ساخته است که می‌توان آن را داخل آیفون قرار داد. این سلول کوچک می‌تواند با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای یک هفته آیفون را فراهم کند. این شرکت توانسته بدون نیاز به خارج کردن باتری لیتیوم-یونی گوشی، سلول سوختی خود را در بدنه آیفون 6 جای دهد.برای شارژ این باتری، کاربر باید پس از یک هفته استفاده، از طریق بخش پایینی گوشی هوشمند، یک کار تریج جدید را وارد دستگاه کند. این آیفون 6 با هر کارتریج می‌تواند در استفاده معمولی یک هفته تمام بی‌نیاز از شارژ مجدد کار کند.