16 ستاره هالیوود که هم اسکار گرفتند هم تمشک

اسکار بالاترین و تمشک طلایی هم تحقیرآمیزترین جوایز سینمایی  آمریکا وجهان است که هر ساله به برترین ها و بدترین ها اهدا می شود. جایزه اسکار بدون شک اوج آرزوهای سینماگران است و همه امیدوارند چیزی نسازند که روزی مستحق دریافت جایزه تمشک طلایی شود. به گزارش تسنیم هشتاد و هشتمین دوره مراسم اسکار 28 فوریه (نهم اسفند)در دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار خواهد شد و مراسم تمشک طلایی بدترین های سینمای امسال هم 27 فوریه(هشتم اسفند) 2016 برگزار می شود. در این دوره «پنجاه طیف خاکستری»، «پیکسل ها»، «صعود ژوپیتر» و «پل بلارت» با 6 نامزدی بدترین فیلم های سال هستند و بازیگران مطرح برنده اسکار زیادی نامزد تمشک طلایی هستند. چهره هایی چون جولین مور، ادی ردمین و گونیت پالترو به خاطر فیلم های «فرزند هفتم»، «صعود ژوپیتر» و «مورتدکای» .در ادامه نگاهی به 16 ستاره هالیوود داریم که هم برنده جایزه اسکار شده اند و هم تمشک طلایی را به خانه برده اند.
هالی بری :تنها بازیگر زن سیاه پوست سینماست که موفق شد سال 2001 به خاطر بازی در فیلم «Monster's Ball» اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بگیرد. سال 2004 در فیلم «زن گربه ای» بازی کرد وبه خاطر بازی در این فیلم برنده تمشک بدترین بازیگر نقش اول زن شد.
برد پیت: با«12 سال بردگی» جایزه بهترین فیلم سال را از آن خودش کرد وامسال نیزدر بخش بهترین فیلم سال با «The Big Short» نامزد جایزه اسکار است. برد پیت و تام کروز به طور مشترک برنده تمشک بدترین زوج هنری برای بازی در فیلم «مصاحبه با خون آشام» شد ند.
ساندرا بولاک: در سال 2010 به خاطر بازی در فیلم «نقطه کور» موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به خودش اختصاص دهد ودر همین سال نیز به خاطر فیلم «همه چیز درباره استیو» دو تمشک بدترین بازیگر نقش اول زن و بدترین زوج هنری را «با بردلی کوپر» دریافت کرد.
بن افلک: نخستین اسکارش را سال 1997 با« مت دیمون» برای بهترین فیلم نامه اورجینال به خاطر «ویل هانتینگ خوب» به خانه برد و دومین جایزه اش را سال 2012برای اثر ضد ایرانی «آرگو» گرفت. سال 2003 به خاطر بازی در 4 فیلم «دردویل»، «گیگلی» ،«Paycheck» و «پستچی»تمشک طلایی را  به خودش اختصاص داد.سال 2015 به خاطر دو فیلم «آرگو» و «دختر گمشده» جایزه «بازگشت تمشک طلایی» را برد.
کوین کاستنر: سال 1991 اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به خاطر «رقصنده با گرگ ها»گرفت و تمشک بدترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم‌ «رابین هود: شاهزاده دزدان» و تمشک بدترین کارگردانی و بدترین فیلم را برای«پستچی»  به خودش اختصاص داد.
نیکول کیدمن: سال 2002 به خاطر فیلم «ساعت‌ها» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. اما سه سال بعد به خاطر بدترین زوج هنری با ویل فارل برای فیلم «افسونگر» تمشک طلایی گرفت .
پرینس راجرز نلسون: سال 1984 اسکار بهترین ترانه را برای ترانه «باران بنفش» به خود اختصاص داد. سال بعد سه جایزه تمشک طلایی بدترین کارگردانی، بدترین بازیگر نقش اول مرد و بدترین موسیقی را برای فیلم «Under The Cherry Moon» گرفت.
فی داناوی: سال 1977 به خاطر بازی در فیلم «شبکه» توانست جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد اما به خاطر بازی در نقش «جوآن کرافورد »در فیلم «Mommie Dearest» تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را برد. سال 1993 هم به خاطر بازی در نقش مکمل فیلم «The Temp» بار دیگر مستحق تمشک شد.
آل پاچینو: اسکار بازیگری را به خاطر «رایحه یک زن» به خانه برد. اما وقتی در نقش خودش برای فیلم «جک و جیل» آدام سندلر بازی کرد، تمام شکوه نقش‌های اسطوره‌ای گذشته‌اش را برای نسل جدید به باد دادوجایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر نقش مکمل مرد را برد.
لایزا مینلی: در سال 1988 به خاطر بازی در دو فیلم «آرتور 2» و «Rent-A-Cop» تمشک بدترین بازیگر زن سال را برد. او اسکارش را 14 سال زودتر برای بازی در نقش اول فیلم «کاباره» گرفته بود.
جورج لوکاس: خالق «جنگ ستارگان» هیچ وقت نتوانست یک جایزه اسکار رقابتی را به خودش اختصاص دهد. سال 1991 از آکادمی، جایزه افتخاری ایروینگ تالبرگ را دریافت کرد. او جایزه تمشک بدترین فیلم نامه را برای «جنگ ستارگان: حمله کلون ها» برد.
مارلون براندو: برای دو فیلم «در بارانداز» و «پدر خوانده» اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد . سال 1996 جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در «جزیره دکتر موریو» دریافت کرد.
سوفیا کاپولا: دختر فرانسیس فورد کاپولا جایزه بدترین بازیگر مکمل زن را برای «پدر خوانده 3»  گرفت البته سال 2003  توانست جایزه بهترین فیلم نامه اورجینال را برای «گم شده در ترجمه» دریافت کند.
کوین کلاین:سال 1988 موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خودش اختصاص دهد. سال 1999 به خاطر بازی در «Wild Wild West» تمشک بدترین زوج هنری به او و «ویل اسمیت »رسید.
لورنس الیویر:سال 1948 موفق شد دو جایزه اسکار بگیرد. اما در سال 1981 جایزه بدترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم «خواننده جاز» به خودش اختصاص داد. سال 1983 هم جایزه بدترین بازیگر نقش اول مرد را برد.
روبرتو بنینی:سال 1997 با فیلم «زندگی زیباست» دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت. سال 2002 اقتباسی از «پینوکیو»ی کارلو کلودی برایش نتیجه ای جز بردن جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر نقش اول مرد همراه نداشت.