پرونده‌ای درباره آبی یا قرمز بودن چهره‌های معروف سیاست، هنر و ورزش

آدم معروف‌ها استقلالی‌اند یا پرسپولیسی؟

طرح از ادوین قاسمیمجید حسین زاده- فرقی نمی کند مرد باشید یا زن، جوان باشید یا پیر، پولدار باشید یا فقیر، چراکه در همه حالت ها ممکن است طرفدار پرسپولیس یا استقلال باشید. همیشه دانستن این که آدم های معروف طرفدار تیم آبی پوش پایتخت هستند یا قرمز پوش، جالب و هیجان انگیز است. در این پرونده جذاب بر اساس شنیده های منتشر شده در سایت ها و خبرگزاری های معتبر، پرده از پرسپولیسی یا استقلالی بودن آدم معروف ها برداشتیم. البته در تولید این مطلب دقت زیادی شده، در عین حال ممکن است اندک خطایی در آن وجود داشته باشد.  

 

 

 

 

 

ماجــرای استقـــلالی بــودن رئیــس جمهور کشورمان به شکل جالبی لو رفته است! شنیده شده بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 و بازگشت بازیکنان به تهران، در دیدار رئیس جمهور با بازیکنان، لحظه ای که روحانی با یکی از استقلالی ها خوش و بش می کند، یکی از نزدیکان رئیس جمهور به بازیکن استقلال می گوید: «حاج آقا استقلالی هستند و بازی هایتان را پیگیری می کنند!»
         
منبع: خبرآنلاین
 
 
 
 
 
اگر بازی فوتبالی شروع شود که جواد خیابانی گزارشگر آن باشد، خیلی از فوتبال دوستان با دقت بیشتری گوش می کنند تا سوتی های او را بگیرند! با این حال، خیابانی استقلالی است و در استقلالی بودن او هم همین بس که در دوران اوج «رهبری فرد» از طرف فتح ا... زاده با این بازیکن تماس گرفت تا استقلالی اش کند که بعدها لو رفت.
 
 
 
 
 

گفته می شود رئیس مجلس یعنی آقای «علی لاریجانی» بعد از صبای قم، یک نیم نگاهی به پرسپولیس دارد! طبق اخبار موثق پسر او «فرید»، دو آتیشه قرمز است و پدر و پسر دربی ها را با هم دنبال می کنند و بعد از این که پرسپولیس گل می زند، نمی توانند خوشحالی شان را مخفی کنند!                                 

منبع: فرارو

 

 

 

گفته می شود محمود احمدی نژاد در بازدید از کمپ تیم ملی قبل از جام جهانی 2006 در حضور چند بازیکن گفته که استقلالی است. حتی یکی از مدافعان سابق استقلال هم که در آن جمع بوده بعدها به این موضوع اذعان داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 
 
 
 
 
 
باید قبول کرد که محمدرضا گلزار خیلی فوتبالی نیست و بیش تر علاقه اش به سمت والیبال است ولی پرسپولیسی است چراکه اگر در جمعی باشید و کل کل راه بیفتد، طوری از پرسپولیس طرفداری می کند که انگار هر روز ورزشگاه است!
 
 
 
 
 
 
 
 
بهرام رادان، حرفه اش بازیگری است اما به شدت به تماشای فوتبال و بازی کردن آن علاقه دارد. فرصت گیر بیاورد با رفقایش فوتبال بازی می کند و یک استقلالی دو آتیشه است. هر جایی که صحبت از فوتبال و استقلال و پرسپولیس باشد، سینه چاک از استقلال طرفداری می کند! 
 
 
 
 
 
 
 
مرحوم مرتضی احمدی یک پرسپولیسی بی نهایت تعصبی و با غیرت بود که چند روز قبل از فوتش، به عنوان آخرین آرزوی خود گفته بود: «آرزو دارم پس از مرگم تیتر بزنند: «آهای پرسپولیسی ها! عمو مرتضی رفت» تا پرسپولیسی ها از رفتن من با خبر شوند» و بعضی روزنامه ها او را به آرزویش رساندند. خدا رحمتش کند.
 
 
 
 
 
 
 
محسن یگانه، خواننده پاپ کشورمان هم یک پرسپولیسی است و در یکی از مصاحبه هایش گفته است: «من از بچگی عاشق پرسپولیس بودم. همین طور تمام اعضای خانواده مان نیز طرفدار تیم پرسپولیس هستند و بیشتر بازی های تیم پرسپولیس را دنبال می کنم.»
 
 
 
 
 
 
 
سام درخشانی یکی از دوستان نزدیک «کامبیز دیرباز» و «پژمان بازغی» است اما تنها فرقی که با این 2 نفر دارد، این است که طرفدار تیم آبی پوش پایتخت است. او که معمولا بازی های دربی را همراه رفقایش می بیند، دست کمی از دوستانش در کل کل کردن ندارد.
 
 
 
 
 
 
 
علی ضیا، مجری محبوب تلویزیون از آن دسته طرفدارهای پرسپولیس است که در طرفداری از این تیم برای خودش دردسر درست کرد و مدتی ممنوع التصویر بود. حتما شعر جنجالی او بعد از گل بنگستون به استقلال در بازی رفت دربی را شنیده اید و می دانید که ضیا در طرفداری از پرسپولیس، حسابی دو آتیشه است!
 
 
 
 
 
 
 
 
سامان گوران که با تقلید صدا و حرکات عادل فردوسی پور و علی دایی معروف شد، طرفدار دو آتیشه استقلال است و در یکی از بازی های استقلال در فصل 90-91، روی نیمکت این تیم هم نشست تا شک و تردیدی درباره استقلالی بودنش به وجود نیاید!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سعید راد هم از آن بازیگرهایی اســـت کـــــه همــــــه مــــی داننــــد پرسپولیسی است و دلیلش هم مصاحبه هایی است که در نشریات کرده و هم حضورش در ورزشگاه در بازی های دربی و طرفداری از پرسپولیس با پرچم قرمز. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
امیر آقایی جزو استقلالی های دو آتیشه و معروف است. در این که اهل کل کل و کری خواندن برای همکاران پرسپولیسی اش هست، شکی نیست اما باورش سخت است که گفته می شود تا سر حد دعوا با پرسپولیسی ها کل کل می کند و قبل از دربی فقط کری می خواند!
 
 
 
 
 
 
 
 
عادل فردوسی پور در بچگی پرسپولیسی بوده و این را جلوی «فرهاد مجیدی» و در برنامه 90 اعتراف کرد، وقتی ستاره استقلالی ها در تماس تلفنی زنده که از برنامه 90 پخش می شد، گفت: «پدرت در دبی به من گفت عادل از اینهایی بود که هر جمعه پرچم به دست می رفت ورزشگاه تا پرسپولیس را تشویق کند»، عادل قبول کرد اما گفت دنیای حرفه ای می طلبد به خاطر کارم بی طرف باشم و قسم خورد که الان نه آبی است نه قرمز!
 
 
 
 
 
 
عمو پورنگ، مجری برنامه کودک است اما برنامه هایش را کوچک و بزرگ می بینند! هرچند داریوش فرضیایی در هیچ جایی نگفته است که استقلالی است یا پرسپولیسی اما قبل از بازی دربی فصل گذشته، عکسی از خودش در اینستاگرام شخصی اش منتشر کرده که با انگشتانش عدد 4 را نشان می داد.
 
 
 
 
 
 
 
بهنوش بختیاری هم دنبال فرصت می گردد تا فریاد بزند که طرفدار قرمزهای پایتخت است. اخیرا هم کلیپی از او منتشر شده است که میکروفون را از مجری یک همایش می گیرد و می گوید: « و خدا پرسپولیس را آفرید تا استقلال بی سرور نماند!»
 
 
 
 
 
 
 
 
 
احســـان علیــخانی، مجری توانمند کشـــورمان که به نظـــر نمـــی رسد خیـــلی آدم هیجـــــانی باشـــــد، در مصاحبــــه ای دربــاره پرسپولیسی بودنش گفته است: «مطمئن باشید که پرسپولیسی ام! آن قدر پرسپولیسی ام که سر بازی پرسپولیس–استقلال و آن سه دوی معروف، من صندلی را پرت کردم سمت ال سی دی! سر گل سوم «ایمون زاید» بود که این کار را کردم!»
 
 
 
 
 
 
 
رضا یزدانی، خواننده پاپ کشورمان برای اثبات استقلالی بودنش به بیان این جمله که «من استقلالی ام» اکتفا نکرد و آهنگ «آبی شو» را خواند و به طرفداران تیم آبی پوش پایتخت تقدیم کرد تا شکی در استقلالی بودنش به وجود نیاید!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
امیر جعفری اگر بین 2 یا 3 پرسپولیسی بیفتد، طوری از استقلال دفاع می کند که انگار مربی این تیم است! استقلالی بودن او کاملا مشخص است و هرجایی اگر بحثی پیش بیاید درباره فوتبال و قرمز و آبی با صدای بلند استقلالی بودنش را فریاد می زند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
با توجه به نداشتن فضای کافی برای اشاره به نام همه چهره های معروف، در ادامه و در حد اشاره به نام و نام خانوادگی چند نفر دیگر از آن ها اکتفا می کنیم:
آبی: حداد عادل، پرستو صالحی، یوسف تیموری، لاله اسکندری، حمیدرضا آصفی(سخنگوی سابق وزارت امور خارجه)، محمدرضا حیدریان(فوتسال)، سحر قریشی، جواد رضویان، محمد رضا شریفی نیا.
قرمز: سردار آزمون، تینا آخوندتبار، مازیار فلاحی، مهراوه شریفی نیا، فرشته کریمی، خداداد عزیزی،  پوریا پورسرخ، حامد زمانی، مسعود کیمیایی و علیرضا بیرانوند.