تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

 عیادت جمعی از شاعران و مسئولان از استاد علی باقرزاده

 حیدری -پس از سال 88 که برای یک گفت و گوی مفصل در سالنامه 89 خدمت استاد رسیده بودم ، این دومین باری بود که در نوروز امسال قراری گذاشتم و ساعتی مهمان استاد بودم در منزلشان.استاد علی باقرزاده  مثل همیشه فروتن و گشاده رو پذیرای من بودند و از گذشته ادبی گفتند و مرا برای پایان نامه ام یاری کردند. استاد بقا  یکی از حلقه های سلسله بزرگ شاعران معاصر خراسان است که هرکدام در جای خود فخر مشهد و بلکه ایران اند و نامشان تداوم سنت ادبی خراسان بزرگ را به یاد می آورد. امروز خوشحالیم که جلوه ادبی این بوم و بر درقامت مردی از نسل فراموش نشدنی شعر خراسان و مشهد یاد نام آورانی چون : فرخ، کمال، صاحبکار، قدسی و قهرمان را در خاطره ها زنده می کند و او کسی نیست جز استاد علی باقرزاده که این روزها ناخوش احوال است و آدینه گذشته جمعی از مسئولان و شاعران خراسان رضوی  به عیادت وی رفتند.
سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، هاشم رضازاده، مدیر جلسه شعر اداره فرهنگ و ارشاد مشهد و شاعرانی چون غلامرضا شکوهی، محمد نیک، محمدعلی سالاری، امیر غلامحسین برزگر و جلیل فخرایی از جمله افرادی بودند که با حضور در منزل باقرزاده، در این عیادت حضور داشتند.
استادعلی باقرزاده(بقا)،‌ شاعر آیینی کشورمان در این جمع  در سخنان کوتاهی گفت: بنده از سال‌های قبل از انقلاب با مقام معظم رهبری دوستی و ارتباط نزدیک دارم ایشان از احوال همه به خصوص نزدیکان و دوستان غافل نبود و نیست و ایشان آنقدر به ما لطف داشته‌اند که حتی برای یکی از دوستان که کم بضاعت بود قصد داشت خانه‌ای بخرد ولی وی با تشکر و عذرخواهی از ایشان قبول نکرد.
این شاعر و نویسنده کشور با بیان اینکه با شاعران و نام‌آوران بزرگی چون مرحوم جمال‌زاده، شفیعی کدکنی و غلامحسین یوسفی و اخوان ثالث ارتباط نزدیک و صمیمی داشته‌ام، اضافه کرد: همه این بزرگان بی نظیر هستند و هر کدام  برای خود نابغه‌ای محسوب می‌شوند.
باقرزاده در ادامه تعدادی از شعرهای خود از جمله بخشدار هویزه و سروده جدیدی را که با عنوان «خوبترین» در مجد و ثنای الهی سروده است، قرائت کرد.یادآور می‌شود، پس از آن تعدادی از شاعران حاضر در مجلس سروده های خود را خواندند.علی باقرزاده که با تخلص شعری «بقا» شناخته می‌شود، شاعر ۸۴ ساله معاصر است که اصالتی یزدی دارد اما در مشهد زیسته است. وی علاوه بر شاعری، در سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی هم دستی دارد و همچنین از کارآفرینان بنام و خیران مدرسه‌ساز به شمار می‌رود.بیشتر شعرهای علی باقرزاده در قالب قطعه سروده شده‌اند که یکی از قالب‌های سنتی شعر فارسی است. برخی صاحب‌نظران با‌توجه به همین قطعات، وی را پس از «پروین اعتصامی» برجسته‌ترین قطعه‌سرای معاصر دانسته‌اند.شعرهای «حب وطن» و «بخشدار هویزه را گفتند؛ ترک کن شهر خویشتن را زود» در حال و هوای دفاع مقدس از سروده های باقرزاده است.در سال 92مراسم نکوداشت استاد علی باقرزاده با حضور جمعی از استادان دانشگاه، شاعران و میهمانانی از تهران، یزد و اصفهان در فرهنگسرای فردوسی برگزار شد.در این مراسم، علاوه بر سخنرانی برخی صاحبنظران درباره شخصیت فرهنگی باقرزاده، کتاب «آیینه بقا؛ جشن‌نامه استاد علی باقرزاده (بقا)» رونمایی شد.
از جمله ویژگی های  مهم این مراسم پیامی بود که  رهبرمعظم انقلاب و دوست دیرین ایشان صادر فرمودند.ایشان در این پیام مرقوم فرموده بودند:
«نکوداشت ادیب و شاعر ارجمند جناب علی باقرزاده (بقا) ادای حقّ شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والایی است که همواره حرمت و کرامت شعر و شاعری را پاس‌داشته و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.
این دوست دیرین و شفیق یکی از بازماندگان کم‌شمار مجموعه‌ای از شاعران چیره دستی است که در برهه‌ای از زمان، مشهد را کانون شعرِ سرآمد و ممتازِ دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسین و تکریم جایگاه ادبی خویش گشوده بود. قطعه‌های بقا همچون قطعه‌هایی از دیبای رنگین و خوش‌نگار در انبوه غزل و قصیده ممتاز آن دورانِ مشهد، جلوه‌ای ویژه و چشم و دل‌نواز داشت، با امید این که همچنان پایدار و ماندگار باشد.از دوستانی که این نکوداشت را برپا کرده اند صمیمانه سپاسگزارم.»