حرم مطهر امام آماده میزبانی از صدها هزار زائر در آستانه نیمه خرداد

لبیک یا خمینی

بر آن عهد که بستیم هستیم
برای آن هایی که امام را ندیده اند و در دورانی که انفاس قدسی امام خمینی(ره) جریان داشت تنفس نکرده اند، نیمه خرداد از جنس دیگری است. برای آن هایی هم که توفیق درک دوران امام و کوران حوادث انقلاب اسلامی را در دهه های پر التهاب 40، 50 و 60 هجری شمسی داشته اند این روزها حس غم انگیزی دارد؛ حسی از جنس دل تنگی برای امام شان. و این حکایت این روزها و ساعت هاست. روزها و ساعت هایی که در آستانه بیست وهفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب بار دیگر ایران رنگ و بوی خمینی(ره) گرفته است. شخصیت ها، نهادها، گروه ها و جریان های مختلف با بیان ویژگی ها و ابعاد شخصیتی ایشان، از عموم مردم برای حضور در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب و تجدید عهد دوباره با آرمان های آن امام دعوت کردند.
اطلاعیه ستاد مرکزی بزرگداشت رحلت امام
به گزارش ایرنا،  ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مراسم شب 14 خرداد(پنجشنبه شب) پس از اقامه نماز جماعت مغرب به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز آغاز می شود و با سخنرانی مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی ادامه خواهد یافت. این اطلاعیه آورده است: مراسم عظیم و باشکوه 14 خرداد با عنوان میثاق با امام و بیعت با رهبری از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز می شود و پس از قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی همگان از بیانات مهم و بسیار ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت بهره مند خواهند شد.
پیش بینی حضور یک میلیون و 300  هزار زائر در مراسم ۱۴ خرداد
اسماعیل نجار، معاون و نماینده وزارت کشور در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز گفت: تلاش شده است تا امنیت این مراسم برای زائران از مبدأ تا مسیر بازگشت به صورت کامل فراهم شود. معاون وزیر کشور، با تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم سالگرد امام (ره) گفت: مراسم ۱۴ خرداد با حضور ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی و ۴۵۰  زائر خارجی برگزار می‌شود.  وی افزود: از کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و عراق نیز شاهد حضور زائران در این مراسم خواهیم بود.  نجار تصریح کرد: حدود 800 هزار نفر از این میهمانان از سراسر کشور به تهران می آیند که با توجه به تدابیر اتخاذ شده بیشتر آنها اولین بار است که به زیارت مرقد امام مشرف می شوند.
روحانی: مردم ما وفادارترین ملت به رهبری خود بوده و هستند
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه و در جلسه هیات دولت با تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،14 خرداد سال 68 را روز غم انگیز و تلخی برای ملت ایران توصیف کرد و افزود: مردم ما از امام(ره)، درس ایستادگی و مقاومت در مسیر استقلال و عزت را به خوبی آموختند. دکتر روحانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با ویژگی های منحصر به فرد، توانستند به صورتی استثنایی در تاریخ انقلاب های جهان، نهضت اسلامی را هدایت  کنند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند، گفت: نهضت اسلامی در ایران به هیچ کشور و قدرتی وابستگی نداشت و اتکای امام از ابتدا بر مردم بود و ایشان به طور مستقیم با افکار عمومی جامعه در تماس بودند. دکتر روحانی اظهارداشت: پیوستگی و علاقه مردم به راه و خط امام خمینی(ره) نشان می دهد که مردم ما وفادارترین ملت به رهبری خود بوده و هستند و در این مسیر ثابت قدم خواهند بود. رییس جمهور، اقدام مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام خمینی(ره) در انتخاب جانشین به حق امام، در کوتاه‌ترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت و تاریخی عنوان کرد و گفت: خداوند با عنایت خود دل ها را به بهترین سمت هدایت کرد و انتخاب صالح ترین فرد از سوی اعضای خبرگان برای دوستان جمهوری اسلامی در جهان امیدوار کننده و موجب یاس و ناامیدی دشمنانی شد که چشم به روزهای پس از امام در این کشور دوخته بودند. دکتر روحانی با بیان اینکه امروز راه و خط امام توسط خلف صالح ایشان به خوبی در کشور، منطقه  و جهان دنبال می شود، اظهارداشت: با انتخاب حضرت آیت ا... خامنه ای(مدظله العالی) به رهبری انقلاب، پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری حتی یک روز هم بر زمین نیفتاد و این انتخاب در آن دوران غم و اندوه، موجب آرامش و خوشحالی ملت ایران گردید.
آملی لاریجانی: اندیشه‌های بلند حضرت امام (ره) باید به جهان عرضه شود
به گزارش میزان، آیت ا... آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تسلیت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: افکار بلند و ماندگار حضرت امام خمینی(ره) نیاز به تحقیق، تتبع و واکاوی دارد از جمله این اندیشه‌ های بلند، نظریه «مردم سالاری دینی» در ساحت فلسفه سیاسی است و هم اینک می‌تواند به عنوان الگویی قابل عرضه به جهانیان مطرح شود. رئیس قوه قضاییه الگوی مدیریتی، رهبری و فلسفه سیاسی حضرت امام در قالب مردم سالاری دینی را دارویی موثر برای درمان بسیاری از مشکلات جهان امروز توصیف کرد و افزود: جهان امروز آرام آرام در حال رجوع دوباره به معنویت و ارزش های دینی است و این اندیشه در سطح جهان درحال گسترش است.
هاشمی رفسنجانی: هرچه داریم از امام داریم
به گزارش ایرنا، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نیز طی سخنانی با اشاره به سالگرد قیام پانزده خرداد و رحلت امام خمینی(ره)، افزود: پانزده خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران علیه رژیم پهلوی بود که اگر چه پس از آن امام را بازداشت کردند، اما شاگردان ایشان و مردم نگذاشتند چراغ مبارزه خاموش شود و سرانجام به پیروزی مردم انجامید.  وی با تأکید بر این نکته که امام (ره)، شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ معاصر ایران بود، گفت: رحلت امامی که همه چیز جامعه و انقلاب اسلامی بود و هر چه داریم، از ایشان داریم، برای همه‌ دلسوزان رنج‌آور است و باید با افکار امام مردم را متحد کنیم و جامعه را به سوی توسعه متوازن ببریم.
ستاد کل نیروهای مسلح: افکار و اندیشه‌های امام (ره) در سوریه، عراق و یمن تبلور دارد
به گزارش مهر، ستاد کل نیروهای مسلح نیز به مناسبت گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: افکار و اندیشه‌های امام (ره) آن ابرمرد تاریخ اسلام و ایران هم‌اکنون در جبهه‌های مقابله با جنگ‌های نیابتی و تروریستی در سوریه، عراق و یمن تبلور دارد. همچنین سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با دعوت از آحاد ملت ایران به ویژه خانواده بزرگ نیروهای مسلح برای حضور پرشور، حماسی و معرفتی در آئین های سالگرد رحلت امام (ره) تصریح کرد: امام (ره) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود.
حضور شخصیت های مختلف در حرم مطهر امام 
رئیس رسانه ملی، شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران نیز همزمان با ایام سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با حضور جداگانه در حرم مطهر امام راحل(ره) با آرمان های والای بنیانگذارجمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند. به گزارش دفاع پرس، یوناتن بت کلیا ، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: جامعه آشوری‌های ایران همانند دیگر آحاد ملت ایران خود را در سوگ رحلت امام خمینی(ره) سهیم می‌داند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر خانه مجلس خبرگان رهبری، بنیاد مستضعفان، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها،وزیر اطلاعات و جمعی دیگر از نهادها و شخصیت ها نیز در اطلاعیه هایی جداگانه ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام و قیام خونین 15خرداد، از آحاد مردم برای حضور در مراسم بیست وهفتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی دعوت کردند.