حرف‌مردم‌‌

ستون بدون موضوع را خواندم. ریشه تمامی معضلات بیشتر در این است که آقایانی که راهکار پیشنهاد می دهند خود نه به آن عمل می کنند و نه اعتقاد دارند و به قولی برای دیگران می گویند!
در ماه رمضان با دهان روزه به خاطر مشکلات مالی فراوانی که دارم باید این پله های بانک صادرات را بالا و پایین بروم تا ببینم آیا خبری از پرداخت ها برای سپرده گذاران میزان است یا خیر که بی نتیجه به خانه باز می گردم!
خداقوت و خسته نباشید و تبریک فراوان به آزادکاران تیم ملی کشتی کشورمان در آوردگاه لس آنجلس آمریکاکه با شکست دادن حریفان و رقیبان قدری مانند آمریکا و روسیه ضمن به دست آوردن مقام قهرمانی برای هفتمین بار ما را هم روسفید کردند!
بنده از دولت محترم تقاضا دارم، حداقل در ماه مبارک رمضان، یارانه های نقدی را کمی زودتر از روال همیشگی پرداخت کند. دولت باید یارانه نقدی را در روز دهم ماه پرداخت کند. پرداخت یارانه نقدی در روز بیست و ششم هر ماه، واقعا دیرهنگام و باعث نارضایتی مردم است. 
دوست عزیزی که گفته اید از گرانی خرما و هندوانه و... گله نکنید، شما بفرمایید چه کنیم؟ بالاخره این موارد باید رسیدگی شود یا نه؟ و در نهایت شاید شما بچه کوچک نداشته باشید که هندوانه ببیند، هوس کند و بخواهد!
در جواب دوستی که گفته بود: «تلگرام، بلای جان خانواده ها را مسدود کنید» باید بگویم برای این طرز فکر متأسفم! این دقیقاً مثل طرز فکر بعضی هاست که می گویند آب سردکن های سطح شهر را خاموش کنید تا کسی روزه خواری نکند! بهتر است طرز استفاده درست را یاد بگیریم تا این که بگوییم استفاده نکنید!
سازمان ملل و سیاست مداران آمریکا هم در برابر دلارهای آمریکا دوام نیاوردند و خون مردم را به وهابیون سعودی فروختند و هر روز باید شاهد این ماجراجویی ها باشند.
به مدیرعامل ارج بگویید کارگران و خبرنگار و فیلم بردار همه دروغ می گویند فقط شما راست می گویی؟
نام بان کی مون به عنوان خودفروخته ترین دبیرکل سازمان ملل در تاریخ ثبت خواهد شد.
خانم جلودارزاده نمی خواهد شما از زبان کشاورز و کارگر سخن بگویی و برایمان تصمیم بگیری. خودمان به حد بلوغ سیاسی رسیده ایم!
پس از حذف عربستان از لیست کودک کشی حالا رئیس سازمان سیا نقش آل سعود را از 11 سپتامبر مبرا دانست! گویا دولتمردان آمریکا پیمانکار آل سعود هستند یا قصد دارند آن قدر اعتماد به نفس کاذب به آن ها بدهند تا در خود توان مقابله رودررو با ایران را ببینند.
آقای مهدی محمدی چرا به منتخب ما آقای روحانی توهین کردی؟ شما که عضو تیم آقای جلیلی در مذاکرات بودید. درود به روحانی و ظریف.
خانواده نیازمندی از گرفتن یارانه محروم می شود ولی مدیر بانکی به اندازه 200 کارگر حقوق می گیرد!
مگر حقوق های غیرمتعارف چند ده میلیونی و 234 میلیونی در حسابداری ها و ذی حسابی ها با تأیید مدیران پرداخت نمی شده است که تازه برخی ها متوجه شده و دستور رسیدگی صادر کرده اند؟!
خدایا شکر که یک کارمند ساده بازنشسته شدم و به اندازه زیر دو میلیون حقوق می گیرم ولی حالا خودمانیم اگر مدیر می شدم و بالای 270 میلیون تومان می گرفتم بد نبود ولی چه کسی حوصله شمردن آن را دارد!
 تنها محکمه ای که نیاز به قاضی نیست وجدان آدمی است. آن افرادی که حقوق 200 میلیونی دارند آیا لذت خواهند برد؟ در حالی که من در ماه مبارک هنگام افطار هر شب وقتی کاسه سوپ جلوی همسر و فرزندم می بینم از شرم سرم را پایین می گیرم. (یک کارگر ساختمان)
لطفاً به سربازان وظیفه هم آموزش شنا بدهید.
چطور سود سپرده های مردم کم می شود اما سود وام بانک ها کم نمی شود؟!
صدور مجوز دولتمردان برای تمدید فعالیت مدیران بازنشسته، واقعاً مصوبات مجلس را زیر سوال می برد! زیرا دولتمردان به تشخیص خود عمل می کنند و کاری به مصوبه مجلس (منع به کارگیری بازنشستگان) ندارند! پس بهتر است نمایندگان وقت شان را تلف نکنند و قوانینی را که دولتی ها اجرا نمی کنند وضع نکنند!
 دولت روحانی طرح های عمرانی و مسکن مهر را که اشتغال زایی زیادی دارد در اوایل آغاز به کار دولت به بهانه این که خزانه دولت خالی است اجرا نمی کرد اما اکنون که پس از رفع تحریم خزانه دولت پر از پول شده باز هم طرح های عمرانی و مسکن مهر را اجرا نمی کند. چرا؟
آقای بان کی مون اگر برای دفاع از کودکان مظلوم یمن جانت را از دست می دادی در قلب آزادگان جهان جاودان بودی اما امروز کشور کره هم از داشتن فرزندی چون شما شرمسار است!
خدا را شکر که دولت محترم به فکر دکترها هست! آخر این قشر محترم و کم درآمد باید ویزیت شان افزایش یابد و کمی هم دارو گران شود البته آرام آرام و پلکانی!
ای دولت تدبیر و امید، کارگر بازنشسته ای که با بیش از 30 سال کار سلامتی اش را هم از دست داده و بدون دوا ودرمان قادر به ادامه زندگی نیست با این 800 هزار تومان و مدیری با چند ده میلیون چگونه زندگی می کند؟!
دیشب برای خرید شیر خشک به داروخانه رفتم. روی محصول درج شده بود قیمت مصرف کننده 15 هزار تومان با کمال تعجب فروشنده گفت 16500 تومان. اعتراض کردم که فروشنده گفت همین که هست!
وقتی در قبض پارکینگ ارزش افزوده محاسبه می شود آیا دردی دوا می شود؟
دیروز دو تا انبه برداشتم و در ترازو گذاشتم و گفتم چقدر تقدیم کنم؟ آقا فرمود: هفت تومان. گفت: انبه کیلویی 12 هزار تومان. نخریدم. سزای گران فروشی نخریدن است.
به خانم جلودارزاده بفرمایید کارگرها هم می دانند و هم می فهمند نیازی نیست امسال شماها برای آن ها دلسوزی کنید و نظر بدهید. بله من کارگر سه سال است معنی کار را نمی فهمم و هر روز دست خالی به خانه برمی گردم. امیدوارم شما هم مثل ما کارگرها شرمنده خانواده بشوید تا دیگر از این نظرهای بیهوده ندهید. ما خودمان می دانیم وارد چه بازی شویم.
سوشا مکانی با پوشیدن آن شلوار مسخره، زننده، جلف و سبک، آبروی خودش را برد!
حیف که رمضان امسال ما از تماشای برنامه قندپهلوی شبکه آموزش محرومیم!
مردم عزیز یک هفته هندوانه نخرید بعد ببینید که هندوانه ارزان می شود.
به نظر من رئیس جدید رسانه ملی باید از سرنوشت رئیس قبلی درس بگیرد و رسانه در خدمت مردم باشد و واقعیت ها را انعکاس دهد.
از وزیر بهداشت تقاضامندیم زمینه ای فراهم کند تا در همه مراکز درمانی مرجعی برای رسیدگی به شکایات بیماران به خاطر قصور پزشکی دایر شود. زیرا این قصورها خسارت سنگین و غیرقابل جبرانی دارد.
حالا دانستیم که بودجه تخصیص یافته به نظام سلامت فقط جیب پزشکان را پر کرد و زیرمیزی را هم از بین نبرد! جا دارد که برای فروکش کردن عطش پزشکان چند صباحی پزشک هندی استخدام کنند!
چرا به دیابتی های انسولینی سوزن و تست قند به قیمت گران می دهند؟ از بیماری ما بدبخت ها هم کسب ثروت کردن جوانمردی نیست!
آقایان اتحادیه نانوایان برای دلخوشی شهروندان از نانوایان سنگک بپرسند کنجد کیلویی چند است که یک نان را دو هزار تومان می فروشند؟ انصاف و وجدان کجا رفته؟ نظارتی که نیست!