با حضور رئیس جمهور،طی مراسمی انجام شد

تقدیر از برگزیدگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال

رئیس‌جمهور درباره جایگاه و شأن کتاب اظهار کرد: کتاب مظهر و آینه‌ای از اندیشه و تفکر یک عالم اندیشمند و هنرمند صاحب‌قلم است. کتاب همان فکر است، فکری که خداوند بزرگ به ما عنایت کرده تا آن چه در ذهن ما پرورش می‌یابد با اشاره و حرکت قلم، به دیگران اعلام، تفهیم و ماندگار شود. به‌ گزارش ایبنا، آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی کتاب سال ،صبح روزگذشته با حضور دکتر روحانی، رئیس‌جمهور، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، محمدعلی مهدوی راد، دبیرعلمی جایزه کتاب سال و محسن جوادی، دبیرعلمی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جمعی دیگر از مسئولان و اصحاب فرهنگ و قلم در تالار وحدت برگزار شد.
 رئیس جمهور: باید ناشران را تقویت کنیم
دکتر حسن روحانی در این مراسم با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت ناشران تأکید کرد و گفت: همان گونه که برخی مولفان ما عامل جذابیت برای مراجعه به یک کتاب هستند ،باید ناشران را تقویت کنیم تا به یک برند تبدیل شوند و بتوانند عامل جذابیت باشند.
 خطوط قرمز انتشار کتاب
وی، منافع و امنیت ملی کشور را خطوط‌ قرمز انتشار کتاب دانست و ادامه داد: اگر من کتابی بنویسم که بین مردم، بین ادیان و مذاهب فاصله ایجاد کند، آیا به نفع جامعه خواهد بود؟ آیا اگر من کتابی منتشر کنم که در آن افراط ‌گرایی و خشونت را دامن بزنم، این به نفع جامعه است؟ کتاب باید باعث اتحاد در جامعه و مردم شود چرا که ما یک قانون اساسی، یک رهبر، یک انقلاب و یک فرهنگ داریم. رئیس‌جمهور افزود: امیدواریم کتاب بتواند میراث گذشتگان ما را به خوبی حفاظت و اندیشه ما را برای حرکت به سوی تعالی ، مهیا و زمینه‌ای ایجاد کند که آینده‌ای پرغرور برای کشور ما رقم بخورد.
برگزیدگان سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال
به گزارش ایبنا، آثار برگزیده سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال به این شرح است: 1ـ فقه الحدیث مباحث نقل به معنا، تالیف احمد پاکتچی، 2ـ تحریر رسالة الولایه سیدمحمد حسین طباطبایی، تالیف آیت‌ا... جوادی آملی، تحقیق حجت‌الاسلام حمیدرضا ابراهیمی، 3ـ موسوعه عبدا... بن عباس حبرالامه و ترجمان القرآن، تالیف سید محمد مهدی موسوی خرسان، 4ـ زبان مازندرانی (طبری) توصیف زبان شناختی (تحقیقی میدانی ـ اطلس زبانی) تالیف فردوس آقاگل‌زاده، 5ـ فرهنگ فیزیک، تالیف لطیف کاشیگر، 6ـ درسنامه طب خواب، تالیف میرفرهاد قلعه‌بندی، 7ـ تحلیل ردیف: براساس نت‌نویسی ردیف میرزا عبدا... با نموداری تشریحی، تالیف داریوش طلایی، 8ـ لم‌یزرع، تالیف محمدرضا بایرامی، 9ـ بازار خوبان، تالیف آرش صادق‌بیگی ، 10ـ روباه شنی، تالیف محمد کشاورز و 11ـ دانشنامه داروسازی و داروخانه‌داری در اصفهان، تالیف حسین یقینی.