اخبار کوتاه داخلی

۱۴ دانشگاه ایرانی در جمع برترین های آسیا      
مهر-فهرست دانشگاه های برتر آسیا توسط پایگاه رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر با اضافه شدن ۶ مرکز به ۱۴ دانشگاه افزایش یافت.دکتر دهقانی سرپرست ISC با اعلام این خبر گفت:دانشگاه ملی سنگاپور همچون سال گذشته در جایگاه نخست آسیا قرار گرفته است.در پنجمین رتبه بندی دانشگاه های آسیایی از ایران دانشگاه های شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، شیراز،خواجه نصیر، تهران، اصفهان، شهید بهشتی، یزد، فردوسی ، آزاد کرج و دانشگاه زنجان توانستند در جمع دانشگاه های برتر آسیا در سال ۲۰۱۷ قرار گیرند.
تولید3/5میلیون دوز واکسن دیفتری و کزاز
ایسنا-رئیس بخش واکسن‌های باکتریایی انسانی موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت:سال جاری 5 میلیون و 300 هزار دوز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز در موسسه رازی تولید شد که بیش از یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.
تلفن‌های ثابت قطع دوطرفه وصل می‌شوند
مهر-معاون مخابرات گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز ۱۳۹۶، تلفن های ثابتی که به دلایل مختلف به جز دستور قضایی قطع شده اند،وصل یک طرفه می شوندوتلفن‌های دایر شده تا رسیدن هزینه‌ها به ۸۰ درصد ودایع قطع نمی‌شود.
76 درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند
ایتنا - عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی، با بیان این که ۷۶ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند،گفت: لازم است سواد اینترنتی مردم را افزایش دهیم تا مهارت‌های لازم برای استفاده از این فضا را داشته باشند.
تا ۵۰۰ هزار ریال از همراه اول عیدی بگیرید
خبرآنلاین-همراه اول به مشترکان خود در ۵ مبلغ متفاوت از ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال عیدی می دهد.در طرح نوروزی همراه اول که از یک فروردین تا پایان ۱۳ فروردین ۹۶ اجرا می شود،برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری، پس از ثبت نام،یکی از ۵ مبلغ درنظرگرفته شده به صورت تصادفی فعال می شود. مشترکان برای کسب اطلاعات به پرتالwww.mci.ir مراجعه کنند.