تازه های فناوری

آخرین تصویر از کوچک ترین قمر زحل
فضاپیمای کاسینی آخرین تصویر خود را از کوچک ترین قمر زحل موسوم به "میماس" به زمین فرستاد.به گزارش ایسنا ، این تصویر در فاصله 41 هزار و 230 کیلومتری قمر و در آخرین گذرکاسینی گرفته شده است."میماس" نزدیک ترین قمر به زحل محسوب می‌شود و یکی از پرچاله‌ترین سطوح را دارد.این قمر هر 22 ساعت و 37 دقیقه دور زحل می‌چرخد و یک فاصله 4800 کیلومتری در حلقه‌های زحل به‌ وجود آورده است. جنس این قمر بیشترآب منجمد و سنگ است.
 
 
 
تجهیزات هوشمند انعطاف‌پذیردر راه بازار
محققان ماده انعطاف‌پذیری ساختند که حاوی حسگرهای لمسی است و درهر حالتی قادر است انگشتان کاربر را تشخیص دهد.به گزارش ایرنا، ماده جدید حتی در صورت کشیدگی و تا خوردن نیز به درستی کارمی‌کند.در این فناوری از حسگرهای لمسی انعطاف‌پذیر استفاده شده است که در برابر کشیدگی واکنشی ندارند و برخورد انگشت کاربر را با صفحه لمسی با دقت بالایی تشخیص می‌دهند. این فناوری امکان خم کردن، لوله و حتی تا کردن صفحات لمسی را در اختیار می‌گذارد.
 
 
 
 
 
تحویل کالا با پهپاد در ژاپن
ژاپنی ها که از چند سال قبل استفاده ازپهپاد را برای تحویل کالا، تسهیل کشاورزی و فعالیت های عمرانی آغاز کرده اند، قصد دارند به طور گسترده تری از این ابزاربهره بگیرند.به گزارش مهر، آنان سیستمی برای مدیریت ترافیکی پهپادها ابداع کرده اند تا هدایت انبوهی از پهپادها در مسیرهای هوایی ممکن و از برخورد ناگهانی آن ها به هم جلوگیری شود.باراه اندازی این سیستم،بسیاری از کالاها از طریق اینترنت با پهپاد تحویل داده می شود.حداکثرزمان برای تحویل کالا از طریق پهپاد یک ساعت است.