کوتاه از جهان علم

دیابت نوع 2 را در 4 ماه درمان کنید
ایرنا-محققان کانادایی معتقدندمی‌توان دیابت نوع 2را از طریق کاهش کالری مصرفی، ورزش و کنترل گلوکز، در دوره ای 4ماهه به طور کامل درمان کرد.برنامه درمانی محققان شامل رژیم، تمرین اختصاصی و کاهش کالری مصرفی روزانه به میزان 500 تا 750 واحد است.با این برنامه پس از4 ماه، بدن 40 درصد داوطلبان شروع به تولید انسولین کرد وتوانستند داروها را کنار بگذارند. به عبارت دیگر محققان توانستند در4 ماه فرآیند دیابت را معکوس کنند.
هشدار محققان درباره سوءاستفاده از هوش مصنوعی رایانه ها
مهر-محققان آژانس امنیت ملی آمریکا می گویند فناوری هوش مصنوعی و رایانه هایی که توان یادگیری دارند، توسط هکرها و دشمنان سایبری هر کشور قابل استفاده هستندوسوءاستفاده از این الگوریتم ها می تواند امنیت و آسایش انسان ها را به خطر بیندازد.
بدترین زمان برای خرید محصولات اپل
ایسنا-زمان کنونی بدترین زمان برای خرید یک آیفون SE یا آی‌پد است، زیرااپل می‌خواهد مدل‌های جدید آیفون و آی‌پد را در روزهای آینده عرضه کند.
ویندوز ویستا فقط تا ۳۰ روز دیگر زنده است
ویندوزویستا تا ۳۰ روز دیگر برای همیشه از رده خارج خواهد شد و پس از آن، دیگر هیچ به‌روزرسانی و پشتیبانی از جانب مایکروسافت نخواهد داشت. مایکروسافت قصد دارد ویندوز ویستا را برای همیشه به خاطرات بسپارد.
امکان هک تلگرام و واتس اپ با ارسال تصاویر آلوده به بدافزار
امکان هک حساب‌های کاربری واتس اپ و تلگرام با ارسال تصاویر آلوده به بدافزار وجود دارد.محققان شرکت امنیتی چک‌پوینت اعلام کردندروش جدیدی برای هک حساب‌های کاربری تلگرام و واتس اپ وجود دارد.به گزارش zoomit ،دراین روش حساب‌ کاربری افراد در این2پیام‌رسان با ارسال فایل‌های چند‌رسانه‌ای هک خواهد شد.چک‌پوینت موفق شده عکسی آماده کندکه از نظر ظاهری شبیه عکس‌های معمولی است،اما کاربران را به یک صفحه‌ اچ‌تی‌ام‌ال هدایت خواهد کردکه پس از بارگذاری آن،داده‌های ذخیره‌شده روی دستگاه مخاطب توسط هکرها خوانده و امکان دسترسی هکرها به حساب‌ کاربری قربانیان فراهم خواهد شد.