خبر

افزایش 20 درصدی سفرها
باشگاه خبرنگاران جوان - سردار حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش 20 درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و کشته شدن 50 نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در روزهای25و26اسفند خبر داد.
نرخ بلیت موزه‌ها در نوروز تغییر نمی‌کند
مدیر کل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: فعالیت موزه‌ها در ایام نوروز 96، از ساعت 9 صبح آغاز می شود و تا ساعت 19 بعدازظهر ادامه دارد. اصغر مبارکی تصریح کرد: نرخ بلیت موزه ها در ایام نوروز 96 تغییر نمی‌کند و بر اساس قیمت گذشته به مبلغ 3 هزار تومان است.
تدوین لایحه تازه برای اختصاص ۳ درصد قراردادهای نفتی به محیط زیست
مهر- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از مفاد بسیار مهمی که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کشور پیش‌بینی شده بود، جبران هزینه خسارت‌های محیط زیستی توسط پیمانکاران و مجریان طرح‌های نفتی بود. این موضوع در بند الحاقی تبصره ۳ لایحه بودجه آمده بود اما شورای نگهبان روی این بند ایرادی گرفت و متأسفانه مجلس محترم نیز به هر دلیل به این بند رأی نداد و در مدت زمان خیلی محدودی که در روزهای پایانی سال بود این بند بسیار مهم حذف شد. ابتکار ضمن گلایه ازحذف بندمربوط به اختصاص ۳درصد منافع قراردادهای‌نفتی به رفع مشکلات محیط زیستی استان‌های نفت‌خیز گفت: فوراً لایحه‌ای در این باره به دولت ارائه می‌کنیم.
رشد 30 درصدی آمار فرزندخواندگی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:در سال 95 به نسبت سال 94 آمار فرزند خواندگی در کشور رشد 30 درصدی داشته است و امیدوار هستیم در سال 96 این آمار رشد بیشتری داشته باشد.مسعودی فرید   با ارائه آماری از تعداد واگذاری کودکان در استان تهران طی سال 95 افزود: در استان تهران 650 مورد فرزند خواندگی داشته ایم.
برپایی بزرگ‌ترین بازارچه‌ جهان در ایران
فارس- پویا محمودیان مدیرکل صادرات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از برپایی ۷ هزار غرفه صنایع‌دستی در نوروز ۹۶ در سراسرکشورو در ۳۱ استان کشور خبر داد.