سخنگوی حزب اعتماد ملی: از تصمیم نهایی شورای عالی اصلاح طلبان پیروی می کنیم

برگزاری اولین جلسه ائتلاف 1+21 اصلاح طلبان

سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به حضور قائم مقام حزب اعتماد ملی در جلسه دبیران برخی احزاب اصلاح طلب تاکید کرد: این حضور به معنی تغییر سیاست‌های حزب نیست و حزب اعتماد ملی در انتخابات لیستی مستقل از لیست مورد توافق شورای عالی سیاست گذاری نخواهد داد چرا که این مصوبه شورای مرکزی حزب است. به گزارش ایلنا، اسماعیل گرامی مقدم  با بیان اینکه سیاست‌های کلی حزب اعتمادملی همواره در جهت جلوگیری از شکاف میان اصلاح‌طلبان بوده است، گفت: این مساله بر اساس نامه و نظر دبیرکل با شورای مرکزی است که مسئولیت تدوین و تایید سیاست‌های حزب به ویژه در حوزه انتخابات را بر عهده دارد. وی در رابطه با حضور برخی از اعضای حزب متبوعش در نشست ائتلاف 1+21 تأکید کرد: حضور هر یک از اعضای این حزب در برخی از جلسات احزاب و تشکل‌های دیگر اصلاح‌طلب صرفا از جایگاه حقیقی و شخصی آنها یا با عنوان مهمان بوده و ارتباطی به سیاست‌ها و ارکان حزب اعتماد ملی ندارد و حزب اعتماد ملی همان طور که در گذشته هم اعلام شده فعالیت انتخاباتی‌اش را در قالب شورای عالی سیاست گذاری ادامه خواهد داد.
به گزارش تسنیم روز پنجشنبه اولین نشست ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان با حضور برخی از چهره های این جریان برگزار شد. آرش حبیبی دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص این جلسه به تسنیم گفت: در این جلسه حجت‌الاسلام رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی درباره فعالیت‌های ستاد انتخابات صحبت کرد. تأکید ما بر شورای شهر تخصصی است اما تخصصی بودن به این معنا نیست که شخصیت‌های سیاسی حضور نداشته باشند. همچنین قرار شد در این جلسه برای حضور افراد توانمند در انتخابات شوراها فراخوان بدهیم. وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه بر وحدت اصلاح‌طلبان هم تأکید شد اما به این معنا نیست که ما لیست جدا ارائه ندهیم و ممکن است این اتفاق بیفتد. براساس این گزارش ائتلاف 1+21 اصلاح‌طلبان شامل حدود 17 گروه و حزب سیاسی است که برخی از این احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و برخی خارج از شورای هماهنگی هستند. محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره این جریان به تسنیم گفت که ائتلاف 1+21 جدا از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کند.
حق شناس: در کنار روحانی باید کاندیدایی از جریان اصلاح طلبی داشته باشیم
همچنین به گزارش فارس، محمد جواد حق شناس، در نشست انتخاباتی هیات‌ رئیسه دو جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، با تأکید بر این که در کنار آقای روحانی باید کاندیدا و یا کاندیداهایی از جریان اصلاح‌طلبی هم داشته باشیم، گفت: در حال حاضر در دولت یازدهم افرادی از دوران دولت‌های نهم و دهم با تفکر و بینش دولتمردانی که هشت سال زمینه بی‌اعتمادی و بی‌اخلاقی را ترویج داده بودند هنوز بر مصدر امور حضور دارند و این یکی از دغدغه‌های اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان است.
محمدرضا عارف نیز در این نشست با اشاره به انتخابات شوراها گفت: باید سعی شود شاخص‌ها را اصلاح کنیم و از دعواها بپرهیزیم و مسائل حاشیه‌ای و تخصصی را بر اساس شاخص‌های اصلی در نظر بگیریم و با ملاحظاتی که چیزهای دیگر را شامل می‌شود به یک لیست واحد برسیم.
حمایت موسوی خوئینی ها از روحانی
همچنین به گزارش جماران، محمد موسوی خوئینی ها در یادداشتی با عنوان «تشکر کنیم»، در کانال تلگرام خود به برخی از اقدامات دولت اشاره و از دولت حمایت کرد.