با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر انقلاب برای رسیدگی به معیشت کارکنان ارتش تشریح شد

خبرهای جدید پوردستان درباره رسیدگی به معیشت کارکنان ارتش

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به معیشت کارکنان این نهاد، از تشکیل «کمیته ارتقای معیشت» در مرکز مطالعات راهبردی ارتش و نیز «شورای عالی معیشت» در این نهاد خبرداد و با اشاره به  برنامه هایی که برای حمایت از قرارگاه بازسازی (قرب) در ارتش  وجود دارد، از «ترمیم ثانویه حقوق و مزایای کارکنان» و برخی خبرهای خوب دیگر در این حوزه در سال 96 خبرداد.  به گزارش فارس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان که با روابط عمومی ارتش گفت و گو می کرد، با بیان این که «یک فرد نظامی که مسئولیت سنگین دفاع از امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارد نباید از نظر معیشت مشکلی داشته باشد» به تلاش های صورت گرفته برای فعال کردن بنیاد تعاون ارتش اشاره کرد و افزود: «در شروع کارم در سمت جانشینی فرماندهی کل ارتش، شورای عالی معیشت در ارتش را تشکیل دادیم و تلاش کردیم در این شورا ابتدا آسیب شناسی کنیم و پس از پیدا کردن نقاط ضعف، برای برطرف کردن آنها راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات را تعریف کنیم. در این رابطه در جلسه‌ شورای عالی معیشت ارتش، موضوعات و مشکلات را  بی‌پرده و عریان مطرح کردیم و تمام تلاشمان این است شرایط به نسبت مناسب اقتصادی را برای کارکنان فراهم کنیم.» پوردستان دراین گفت و گوی مفصل، با اشاره به احصای مشکلات برخی پروژه ها مانند چیتگر، شهید بهشتی و شهید کشوری، از پیش بینی منابع مالی برای «تولید ثروت» و پشتیبانی از پروژه‌های مسکونی در حال اجرا و راکد بتاجا خبرداد.
ترمیم ثانویه حقوق و مزایای کارکنان ارتش در سال جاری انجام می شود
 جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات کوتاه مدت یک تا 5 ساله و اقدامات بلندمدت 5 تا 10 ساله برای ارتقای معیشت کارکنان این نهاد،  تاکید کرد: اولین و فوری‌ترین مسئله‌ای که می‌توان برای حل مشکلات معیشتی کارکنان به آن توجه کرد، مسئله حقوق و مزایاست. طی چند ماه گذشته چندین جلسه پیرامون این موضوع تشکیل شده که با ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این باره جلسات مشترکی برگزار کرده ایم. در این رابطه انصافا بعد از انتصاب سردار سرلشکر باقری به سمت ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، ایشان اهتمام ویژه‌ای به بحث حقوق و مزایای کارکنان داشتند که ترمیم اولیه در این خصوص در بهمن ‌ماه انجام شد و ان شاءا... ترمیم ثانویه نیز در سال جاری انجام خواهد شد.  پوردستان از تلاش ها برای خارج شدن پروژه های چیتگر، شهید بهشتی و شهید کشوری از حالت سکون و نیز پیگیری مسکن مهر برای کارکنان ارتش خبرداد و در بخش دیگری از این گفت و گو اظهارکرد: در ملاقات اخیری که با آقای نوبخت معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتم با طرح مسائل اخیر ارتش، بودجه و اعتبارات خوبی به ارتش اختصاص پیدا کرد. 
تاکید رهبر انقلاب در حوزه مسکن ارتش
وی با اشاره به واگذاری زمین به کارکنان ارتش در برخی شهرها گفت: زمین‌های زیادی در تهران، تبریز، اردبیل، زاهدان و اهواز به حدود 20 هزار نفر از کارکنان ارتش واگذار شد که البته آنها را  صاحب خانه نکرد. در ملاقاتی که توفیق دیدار با فرمانده کل قوا و مقام معظم رهبری را داشتم ضمن تشکر از ایشان خدمتشان عرض کردم که کارکنان ارتش پس از خریداری زمین، توانایی مالی برای ساخت واحدها را ندارند و صاحب خانه نمی‌شوند. در آن جلسه مقرر شد طبق فرمایش حضرت آقا بنیاد تعاون، این پشتیبانی را صورت دهد تا با ایجاد توانمندی در خود، اقدامات موثری را با همکاری تعاونی های مسکن نیروها انجام بدهد و من به جد پیگیر آن هستم. پوردستان همچنین گفت: در حوزه بانک حکمت باید گفت بانکی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد و اظهار وجود کند که سرمایه لازم را داشته باشد درحالی که سرمایه بانک حکمت بسیار ناچیز است. در واقع تمام موارد اعم از پرداخت حقوق و مزایا، منابع ناشی از فروش اراضی و غیره همه باید به بانک حکمت بیاید تا گردش پول در این بانک ارتقا یابد. در کنار این مسئله باید از بانک نیز مطالبه شود.
توضیحات پوردستان درباره مقایسه حقوق  کارکنان ارتش با سایر نهادها
جانشین فرمانده کل ارتش همچنین درخصوص مقایسه حقوق و مزایای کارکنان ارتش با سایر نهادها و دستگاه های دولتی با بیان این که در قانون خدمات کشوری، مبنا بر اساس سنوات خدمتی، مدرک تحصیلی، منطقه انجام وظیفه و جایگاه فرد است و تفاوتی ندارد که آن فرد در ارتش باشد یا سازمان دیگر ، گفت: بر مبنای قانون خدمات کشوری یک درجه دار ارتش در پایگاه نظامی با فرد مشابه خود یک حقوق را دریافت می‌کنند اما سازمان‌ها با انجام برخی اقدامات به حقوق کارکنانشان کمک می‌کنند.
جایگاه قرارگاه قرب ارتش در تامین معیشت کارکنان
پوردستان دربخش دیگری از این گفت و گو  با تاکید بر این که  در این رابطه لازم است یک سامانه اقتصادی کارآمد در کنار ارتش قرار گیرد تا بتواند مشکلات معیشتی کارکنان را برطرف کند، از تشکیل کمیته‌ای در مرکز مطالعات راهبردی ارتش به نام «کمیته ارتقای معیشت» خبرداد و گفت: بر اساس اصل 147 قانون اساسی، ارتش باید در زمان صلح در حوزه عمرانی به دولت کمک کند و به معیشت کارکنان خود نیز از این طریق بپردازد که این مسیر یکی از راه‌های استحصال ثروت است که من خود نیز به آن معتقدم و حتی چندین پروژه در حوزه مهندسی برای اجرا توسط ارتش و نیروی زمینی اخذ شده است. وی افزود: «در این زمینه قرارگاهی در ارتش به نام قرارگاه بازسازی(قرب) وجود دارد که بنده نگاه ویژه‌ای به آن دارم تا با توجه و سرمایه‌گذاری لازم، این قرارگاه بتواند در شأن نام ارتش وارد عرصه های مهندسی و اقتصادی کشور شود تا علاوه برمحرومیت زدایی، وضعیت معیشتی کارکنان را نیز بهبود ببخشد.» پوردستان تصریح کرد:  نخستین اقدام قرارگاه قرب ارتش این است که پادگان‌سازی کند. در حال حاضر نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران سازه‌های فراوانی دارد که باید ساخته شود. همچنین نیروی زمینی ارتش باید حداقل 12 پادگان را در سال 96 بسازد که همین چرخش اعتبارات به‌جای اینکه به پیمانکاران بیرونی داده شود اگر وارد ارتش شود، قرارگاه قرب به تنهایی می‌تواند در بحث معیشت، منجی ارتش شود که ان شاءا... در سال 1396 خبرهای خوبی در این زمینه به کارکنان ارتش داده می شود.