شهرام ناظری در آیین رونمایی از کتاب «شعر یا موسیقی»  مطرح کرد: 

آشفتگی در مباحث نظری موسیقی و ماجرای سرقت «یادگار دوست»

آیین رونمایی از کتاب «شعر یا موسیقی» (تننای شعر سپید) نوشته مهدی آذرسینا با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر، سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. به گزارش فارس، در این برنامه که هنرمندانی همچون: شهرام ناظری، سهیل محمودی ،علی اکبر شکارچی، محمد سلمانی، حسین آهی، غلامرضا طریقی و ... حضور داشتند، دکتر هومان اسعدی دبیر چهار دوره جشنواره موسیقی جوان به عنوان اولین سخنران، در سخنانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی مهدی آذر سینا اظهار کرد: چیزی که بیش از همه نظر من را به خود جلب می کند، ریشه مستحکمی است که میان اندیشه ها و دانش ایشان در زمینه موسیقی کلاسیک ایرانی وجود دارد. با این وجود آذرسینا همیشه به دنبال سخن  تازه است. از سویی دیگر آذر سینا ذوق ادبی و شاعرانه ای دارد که همیشه از آن بهره برده است .
سهیل محمودی نویسنده و شاعر نیز در سخنانی بیان کرد: کتاب «شعر یا موسیقی» کتاب بسیار خوبی است اما ای کاش در آرایش کتاب و کتاب آرایی ذوق بیشتری به خرج داده می شد. پیشنهادم این است که با توجه به حجم کتاب، در چاپ های بعدی به چهار یا پنج جلد جیبی  تبدیل شود تا بهره برداری از آن آسان تر باشد.
علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی و  آهنگساز نیز گفت: مهدی آذر سینا در طول فعالیت های هنری اش خستگی ناپذیر و پیوسته کار کرده است. من از او سپاسگزارم که در زمینه موسیقی، کارهای بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است.
شهرام ناظری نیز به عنوان آخرین سخنران با حضور در جایگاه، با ذکر خاطراتی از چگونگی فعالیت هایش در اوایل انقلاب اظهار کرد: من در جمع های مربوط به موسیقی مدت‌هاست شرکت نمی کنم چرا که از سویی وضعیت موسیقی دانان نابسامان بوده و از سویی دیگر  روند حرکتی این سال ها بر اصول و خط مشی مشخصی برای  فرهنگ و موسیقی نبوده است.  این  مسئله دوستان هنرمند را از هم دور کرده است.  زمانی بود که همه چیز عشق بود و ما در آن محیط ها بزرگ شدیم. حال به دلیل کمبود هایی که برای موسیقی به وجود آورده اند، نفرت پدید آمده است. از این رو هرگاه من برای بزرگداشت استادان در برنامه ای حضور پیدا می کردم، هنگام بازگشت حالم خوب نبود چرا که موج خوبی دریافت نمی کردم.  بی توجهی مراکز فرهنگی به هنر مشکلاتی ایجاد می کند  که در نهایت باعث می شود حس و حال هنرمند تنزل پیدا کند. هنر از چاشنی عشق و دانش می آید، وقتی عشق نیست کار کردن سخت است.
متاسفانه ما مثل غربی ها برنامه ریزی شده کار نکرده ایم و فعالیت های هنری ما به صورت مدون انجام نشده است. اگر هم کاری در این زمینه ها انجام شده،  کسی با ذوق خودش این کار را انجام داده است. از این رو ما در زمینه نظری و پژوهشی  موسیقی و بحث هایی همچون تلفیق شعر و موسیقی دچار آشفتگی هستیم؛ با توجه به استادان خوبی که در این عرصه داریم، باید در این زمینه کار شود. چرا که ما در این  زمینه بسیار فقیر هستیم.
ناظری درباره ضبط آلبوم «یادگار دوست» گفت: در شب پایانی که برای ضبط این آلبوم به همراه کامبیز روشن‌روان به استودیو رفته بودیم، با ایرج حقیقی این کار را ضبط کردیم و قرار شد هفت صبح برویم و کار را از استودیو بگیریم. شش ماه برای ضبط آن اثر زحمت کشیده بودیم تا ضبطش انجام شود اما وقتی که رفتیم آن را از استودیو تحویل بگیریم، دیدم همه‌ آنچه ضبط کرده‌ایم پاک شده است. تمام زحمت‌های ما به باد رفت. اما تصمیم گرفتیم چهار پنج شبانه روز در استودیو بمانیم و کار را دوباره ضبط کنیم و با خودمان هم کار را بیرون ببریم. همین کار را کردیم و چند شب به همراه کامبیز روشن‌روان و ایرج حقیقی در استودیو ماندیم و کار را ضبط کردیم و بیرون آوردیم. حالا شما فکر کنید این اثر که در چند شب ضبط شده است با آن «یادگار دوست» واقعی که شش ماه برایش وقت گذاشتیم، چقدر فرق دارد.
در ادامه این برنامه و با حضور مهدی آذر سینا، علی اکبر شکارچی، شهرام ناظری و سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، از کتاب شعر یا موسیقی (تننای شعر سپید) رونمایی شد. همچنین کلیپ هایی از فعالیت های مهدی آذر سینا و صحبت هایش درباره شعر و موسیقی در خلال صحبت های سخنرانان برنامه پخش شد.
 کتاب شعر یا موسیقی (تننای شعر سپید) در 9فصل  توسط انتشارات سروش منتشر شده است . درون مایۀ واژه های کتاب در جست و جوی موهبت فهم وزن در شعر و موسیقی است .همچنین این کتاب  در مقابلۀ چگونگی چینش هجاها در شعر و کلام و برش های زمانی نغمه ها در موسیقی است.