دستچین

رونمایی دفترچه بیمه کولبران درهفته آینده
 خانه ملت- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از رونمایی دفترچه بیمه کولبران با حضور وزیر کار در هفته آینده خبر داد. رسول خضری با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار خانوار تحت پوشش بیمه عشایر و روستا قرار دارند، افزود: بر اساس این آمار  حدود 6 میلیون جمعیت تحت پوشش این بیمه هستند. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیگیری ها، قرار است به زودی از دفترچه بیمه کولبران رونمایی شود تا این قشر نیز مورد حمایت قرار گیرند. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی ها، قرار است هفته آینده مدیرعامل صندوق روستاییان و عشایر و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دفترچه بیمه کولبران رونمایی کنند.
 
شکستگی های باز از شایع ترین 
اورژانس های ارتوپدی
متخصص ارتوپدی با اشاره به راه اندازی قطب های ارتوپدی تروما در کشور گفت: موضوع ارتوپدی تروما در کنگره جامعه جراحان ایران مورد توجه قرار گرفته است.  به گزارش خراسان،  دکتر ذبیح ا...حسن زاده در ارتباط با اصلی ترین چالش کشور در بخش حوادث گفت: درکشور ما سالیانه درحوادث جاده ای، حدود 20 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و 10برابر این آمار مصدوم می شوند. البته بروز تروما تنها براثر حوادث جاده ای نیست و حوادث محل کار، منزل و نزاع ودرگیری به دلیل ناهنجاری های اجتماعی نیز می تواند سبب بروز تروما شود. این متخصص ارتوپدی گفت: شکستگی باز از شایع ترین اورژانس های ارتوپدی است که نتایج درمان را تحت تاثیر قرار می دهد، مراقبت و پرستاری مناسب به ویژه شست و شوی فراوان و استفاده از گاز استریل و خروج اجسام خارجی نیز در این زمینه از مهم ترین اقدامات است.
 
 ایجاد 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید
ایرنا-   حسین اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده است در سال جاری، 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای 50 هزار نفر تاسیس شود که بودجه نسبتا خوبی را برای آن در نظر گرفته اند. «اورژانس اجتماعی» یکی از برنامه‌های مداخله‌ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.