اخبار

سفیر جدید ایران وارد دمشق شد 
جواد ترک آبادی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوریه وارد دمشق شد. 
به گزارش ایرنا، جواد ترک آبادی که جانشین محمد رضا رئوف شیبانی در کشور سوریه شده است، سه شنبه شب گذشته با استقبال مسئولان ایرانی و سوری وارد پایتخت سوریه شد. ریما قادری، وزیر کار و امور اجتماعی سوریه با حضور در فرودگاه از سفیر جمهوری اسلامی استقبال کرد. 
بر اساس این گزارش،  ترک آبادی از اردیبهشت 89 تا فروردین 93 سفیر ایران در سودان بود و سفیر ایران در بحرین و نیجریه و کاردار جمهوری اسلامی ایران در کویت از دیگر سمت‌های وی محسوب می شود .
ترک‌آبادی همچنین مدتی ریاست اداره اول شمال و غرب آفریقای وزارت خارجه را بر عهده داشته است. گفتنی است، سفیر پیشین ایران در سوریه، محمدرضا رئوف شیبانی بود. او در اوایل آبان سال ۱۳۹۵ با پایان ماموریت اش در سوریه به تهران بازگشت و در این مدت سفارت ایران توسط کاردار جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شد. 
محمدرضا رئوف شیبانی به مدت پنج سال مسئولیت سفارت ایران در سوریه را بر عهده داشت.
 
آیت ا... جنتی: منتخب مردم تنها به فکر جریان های سیاسی نباشد 
دبیر شورای نگهبان در جلسه هفتگی اعضای شورای نگهبان با بیان این که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید به درد و رنج مردم توجه کنند، افزود: منتخب مردم تنها به فکر جریان های سیاسی نباشد. به گزارش میزان، آیت ا... جنتی با تشریح اجمالی روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و نیز میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: مراحل انتخابات تاکنون به خوبی پیش رفته است. امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری فردی که به صلاح مردم است، انتخاب شود. رئیس مجلس خبرگان همچنین به مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیز بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: ان شاءا... دولت آینده به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر توجه کند و خداوند مقدر فرماید آن چه خیر و صلاح مردم است، اتفاق بیفتد.