بازار خبر

سهم روسیه از صادرات گاز به اروپا افزایش می‌یابد
فارس- شرکت گازپروم روسیه پیش‌بینی کرد: علی‌رغم افزایش تعداد رقبا همچنان روسیه بزرگ‌ترین تأمین‌‌کننده گاز اروپا باقی خواهد ماند. به گزارش راشاتودی شرکت گازپروم روسیه، بزرگترین شرکت گازی جهان اعلام کرد: با اتمام ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان سهم روسیه از کل صادرات گاز به اروپا علی‌رغم حضور رقبا بیشتر خواهد شد. در حال حاضر گازپروم روسیه حدود یک سوم گاز موردنیاز اروپا را تأمین می‌کند.


ثبت 9 میلیون شماره شبای بانکی مشمولان سهام عدالت
تسنیم- سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ثبت شماره شبای بانکی مشمولان سهام عدالت در سامانه این سهام به مرز 9 میلیون مورد نزدیک شد. دریافت شماره شبای مشمولان سهام عدالت از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و مشمولان باید با مراجعه به نشانی www.samanese.ir اطلاعات خواسته شده را کامل کنند. شماره شبا (شناسه حساب بانکی ایران) برای هر حساب بانکی، کدی 24 رقمی است که از طریق خودپردازها، شعب بانکی و وب سایت بانک‌ها قابل دریافت است.


آمار وزیر راه از کسانی که در بدمسکنی به سر می برند
فارس- وزیر راه با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: بیش از ۱۹ میلیون نفر در بدمسکنی بسیار شدیدی به سر می‌برند.

 

 


دورخیز روسیه برای جهانی کردن رقیب سوئیفت
فارس- دیلی اکونومیست نوشت: هر دو کشور روسیه و چین اخیراً نظام پرداخت جایگزین سوئیفت را در شبکه بانکی خود شکل داده‌اند که به آنها و هر کشور دیگری این امکان را می‌دهد تا استفاده از دلار و همچنین هرگونه تحریم‌های احتمالی در این مورد را دور بزنند.

 


اولین ای تی آر جمعه در مهرآباد می‌نشیند
مهر- به گفته یکی از مدیران ایران ایر، نخستین فروند از چهار فروند هواپیمای ای تی آر هما پس از پشت سر گذاشتن چک های تخصصی، جمعه این هفته وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد.