انعکاس

تابناک نوشت : به زعم نظر برخی تحلیل‌گران که قالیباف را تاکنون در برخورد با دولت روحانی و بیان نقایص آن بسیار جدی دیده اند، او به لحاظ اجرایی توان و قابلیت اثبات شده ای دارد و اگر قرعه اجماع به سمت او بیفتد، ممکن است بتواند آنچه در ذهن دارد را عملیاتی کند.  همین تحلیل گران معتقدند اگر قالیباف کنار برود، بخش زیادی از آرای وی و بدنه تشکیلاتش جذب روحانی خواهند شد و کناره گیری وی هم افزایی برای رئیسی نخواهد داشت و از طرفی کناره گیری رئیسی هم خیلی باعث تغییر در حال و آرای قالیباف نخواهد شد؛ چراکه قطعا طیف پایداری آرای خود را به سبد او واریز نخواهند کرد و حاضر نمی شونداگر رئیسی کاندیدای نهایی نباشد، رأی خود را به نفع قالیباف به صندوق بیندازند، لذا این احتمال بسیار پررنگ است که هر دو این کاندیداها برای جذب حداکثر رای هوادارانشان در میدان باقی بمانند تا شاید در بهترین حالت بتوانند انتخابات را با روحانی به دور دوم بکشانند.
اعتدال نوشت : محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود با اشاره به لزوم وحدت نوشت: وحدت بدون اصلح ممکن نیست و هیچ نامزدی هم جز با وحدت، موفق نمی‌شود. بنابراین نباید با شعار اصلح، وحدت نیروهای انقلاب را کم رنگ کرد؛همچنان که با شعار وحدت هم نباید اصلح بودن نامزدها را نادیده گرفت.
جماران مدعی شد : صبح چهارشنبه حجت الاسلام حسن روحانی بدون ضبط برنامه «گفت وگو با دوربین شبکه یک» صداوسیما را ترک کرد. رسانه ملی بدون هماهنگی قبلی در زمان ضبط برنامه رئیس جمهور تغییر و تاخیری ایجاد کرده و زمان نامناسبی را در روز پنجشنبه قائل شده است.تغییرات غیردقیق در برنامه‎ریزی و زمان ضبط برنامه‎های تبلیغاتی رئیس جمهور در صداوسیما به همراهان و ستاد انتخاباتی وی ابلاغ نشده بود.
خرداد خبر داد: محمدرضا عباسی فرد عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی مندرج در روزنامه شرق نوشت: [پس از انتصاب دکتر ولایتی به سمت ریاست هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد] رایزنی‌های زیادی از ناحیه بعضی بزرگان به عمل ‌آمد که میرزاده روش مدیریتی و اجرایی خود را با فضای حاکم همراه و سازگار کند، ولی وی به‌شدت مقاومت کرد و معتقد بود که من باید مستقل باشم و در چارچوب قانون عمل کنم، سرانجام 4 نفر از اعضای هیئت امنا از دکتر ولایتی درخواست جلسه فوق‌العاده کردند و بعد از بحث و بررسی‌های زیادی که به عمل می‌آید، اکثریت به این نظر می‌رسند که هماهنگی مطلوب و لازم بین مدیریت و ناظران وجود ندارد و این وضع قابل ادامه نیست. بنابراین به میرزاده پیشنهاد می‌شود در مدت یک هفته استعفا دهد والا برکنار می‌شود  که  او استعفا را نمی‌پذیرد و برکنار می‌شود.