فرستاده ویژه پوتین امروز در تهران با شمخانی دیدار می کند

دهقان: قصد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه را نداریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز برای دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تهران می آید. به گزارش ایسنا هدف از دیدار الکساندر لاورنتیف با علی شمخانی گفت‌وگو  و رایزنی به منظور پیشبرد ابتکارات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی است.
لاورنتیف در جریان ملاقات با شمخانی، دیدگاه های رئیس جمهور روسیه پیرامون تحولات جاری منطقه ای و ضرورت های جدید در حوزه توسعه همکاری های همه جانبه برای مقابله با تروریسم و پایان دادن به بحران سوریه را به وی منعکس خواهد کرد.
سخنرانی وزیر دفاع در همایش امنیتی مسکو
در همین حال وزیر دفاع کشورمان  که برای حضور در کنفرانس "بررسی چالش‌های امنیت بین المللی و فرصت های نظم جدید منطقه‌ای" به دعوت رسمی وزیر دفاع فدراسیون روسیه به مسکو سفر کرده است ، طی سخنانی در این همایش برحمایت ایران از دولت‌های قانونی و مشروع سوریه و عراق و خواست ملت یمن و مبارزه قاطع با جریانات تروریستی و تکفیری در تمامی مناطق درگیر تاکید کرد. سردار حسین دهقان تصریح کرد: اعتقاد قاطع ما بر آن است که بحران‌های موجود در کشورهای عراق، سوریه، یمن و سایر مناطق درگیر هیچ‌گونه راه‌حل نظامی  ندارد  و تنها راه‌حل ، مذاکرات داخلی بدون هر نوع مداخله خارجی است. ما به همکاری خود با کشور قدرتمند روسیه در مقابله با جریانات تروریستی تا آخر ادامه می‌دهیم.
وزیر دفاع کشورمان یادآورشد: ایران به «برجام» پایبند خواهد بود اما در مقابل با هر نوع تهدید و تشر زدن آمریکا و کشورهای مرعوب نظام سلطه مقابله جدی خواهد کرد.
وی تأکید کرد: عبارت مضحک و تکراری «همۀ گزینه‌ها روی میز است» نمی‌تواند محملی برای اخذ امتیازات سیاسی و نظامی از کشورها قرار گیرد.
دهقان: قصد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه را نداریم
وزیر دفاع کشورمان همچنین در حاشیه این همایش علاوه بردیدارو گفت وگو با همتای هندی خود طی مصاحبه کوتاهی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خصوص خرید سامانه موشکی اس 400 ایران از روسیه اعلام کرد: تهران قصد ندارد این سامانه موشکی را خریداری کند.