در حاشیه مرحله جدید «خنداننده شو» در استودیوی «خندوانه»

شـروع پر حاشیه جام حذفی

نویسنده : مصطفی قاسمیان info@khorasannews.com

 پنجشنبه شب مسابقه «خنداننده شو» به مرحله حضور خنداننده ها در استودیوی «خندوانه» رسید. این مسابقه که پیشتر در قالب آیتم های کوتاه 7-6 دقیقه ای لابه لای «خندوانه» روی آنتن می رفت، در اولین حضور در استودیو، میزبان مربیان و حذف شده های گروه های مختلف بود اما حاشیه ای که اتفاق افتاد، کل برنامه را تحت الشعاع قرارداد.
موضوع برنامه از ابتدا تا انتها، حول حذف شده ها می چرخید. ماجرای انتخاب مربی که باید نام یکی از اعضای گروهش را خط می زد، لحظه اعلام نام فرد حذف شده و همچنین کلیپی از حضور شرکت کنندگان در مقابل داوران مرحله مقدماتی، عمده برنامه بود. اشکان خطیبی، شقایق دهقان و رامبد جوان، از سخت بودن انتخاب میان اعضای گروهشان گفتند و این که فرد حذف شده هم می توانست در برنامه حضور داشته باشد و آن ها مجبور به حذف او شده اند. در این میان رفتار حسن معجونی عجیب بود، او در سخنانی صریح و بی تعارف، «سیروس حسینی فر» را که از گروه حذف کرده بود، دارای فاصله ای زیاد با بقیه دانست! معجونی گفت: «از روز اول فاصله برام خیلی مشخص بود که یه نفری که دارم حذف می کنم با بچه های دیگه فاصله ش واقعاً زیاده. شاید بیست سال دیرتر به دنیا اومده. یه ذره جنس طنزش برام کهنه بود.»
نکته ای که دقایقی بعد مشخص شد، اعتراضی بود که سیروس حســـینی فر بـــه مربی هـــا و «خندوانه» کــرده بود. رامبد جوان ماجرای اعتراض او را مطرح کرد و معلوم شد احتمالاً حرف های قبلی حسن معجونی، پاسخی به اعتراض فرد حذف شده از گروهش بوده است. در ادامه برنامه که سه حذف شده گروه های دیگر به استودیو آمدند، امیر کربلایی زاده اعلام کرد که سیروس حسینی فر از مسابقه قهر کرده و در اعتراض به داوری حسن معجونی، به «خندوانه» نیامده است.
به هر حال، سیروس حسینی فر استندآپ کمدین که گاهی در برنامه های تلویزیونی هم برای اجرای استندآپ حاضر می شود، با حضور در مسابقه «خنداننده شو»، قوانین این مسابقه را قبول کرده است. او که به داوری مربی به جای داوری مردمی اعتراض داشت، از همان ابتدا می دانست که قرار است مربی اش (حسن معجونی) و نه مردم، از میان 5 نفر اعضای گروه، دست به انتخاب بزند ولی با این حال در روز آخر این قانون مسابقه را نپذیرفت و در «خندوانه» حضور پیدا نکرد. در این میان باید به این نکته توجه داشت که اعتراض حسینی فر بدون جنجال رسانه ای انجام شد و تنها به برگزارکنندگان مسابقه اعتراض کرده بود، اما حسن معجونی و رامبد جوان روی آنتن زنده و در حالی که خودش حاضر نبود، به او پاسخ دادند. علاوه بر آن، از حسن معجونی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر، انتظار می رفت تا مثل سه مربی دیگر، کمی تعارف به خرج بدهد و جلوی میلیون ها بیننده، برخورد بهتری با فرد حذف شده داشته باشد اما او ترجیح داد تا با یک روش دیگر، درباره حســـینی فــــر صحبت کند.