کوتاه از جهان علم

گوگل تا پایان ۲۰۱۷ابر رایانه می سازد
مهر-گوگل قدرتمندترین پردازشگر کوانتومی دنیا را می سازد. چنین رایانه هایی قادر خواهند بود معماهای علمی را حل کنند که با نمونه های فعلی حل آن ها میلیاردها سال طول می کشد.این شرکت مشغول آزمایش پردازشگر کوانتومی است که 2 برابر قدرتمندتر از تراشه های معرفی شده است. این پردازشگر تا پایان ٢٠١٧ آماده خواهد شد.


حذف سوابق پزشکی از جست وجوگر گوگل ممکن شد
فارس-اگر نگران نمایش سوابق پزشکی خود از طریق جست وجوگر گوگل هستید، از این پس می توانید سوابق یاد شده را از آن پاک کنید تا افراد ثالث به آن ها دسترسی پیدا نکنند. همچنین گوگل قول داده است اسکن جی میل با اهداف فروش دیتا به کمپانی‌های تبلیغاتی را متوقف کند.


جنجال توئیتری؛ از فعالیت ۴۸ میلیون روبات تا تفسیر یک ترند
فارس-تایید وجود ۴۸ میلیون روبات‌ توئیتری خود به تنهایی برای این که چندان نشود روی هواداران توئیتری حساب کرد، کافی است.این که بالارفتن آمار بازدید‌ها، دنبال‌کننده‌ها و ترند شدن یک هشتگ بتواند واقعا میزانی برای سنجش اقبال عمومی به یک جریان باشد موضوعی است که  با تجربیات پیشین این شبکه اجتماعی و برخی آمارها درباره میزان کاربران واقعی و درصد فعالیت روبات‌ها چندان قابل اعتنا به نظر نمی‌رسد. 4 ماه قبل نتایج پژوهشی مشترک از دانشگاه کالیفرنیا و ایندیانا منتشر شد که حکایت از آن داشت که  48 میلیون از 319 میلیون کاربر توئیتر روبات هستند و مستقیم توسط انسان مدیریت نمی شوند. این رقم 15 درصد کل کاربران ثبت شده در این شبکه اجتماعی است.رقمی که توئیتر در قبال آن سکوت کرد اما چندان هم دور از واقع نیست چرا که 2 سال قبل از آن توئیتر پذیرفته بود که  بین 5 تا 8.5 درصد از کاربران آ ن رو بات هستند؛ چیزی حدود 20 میلیون کاربر.با این حساب، حتی 15 درصد اعلام شده هم خوش بینانه بوده است و چندان نمی‌شود روی هواداران توئیتری حساب باز کرد. روبات‌های توئیتر بسیاری از فعالیت های روزانه در شبکه توئیتر راخودکارانجام می دهند.


پاک کردن خاطرات تلخ از حافظه
مهر-محققان برای اولین بار موفق شده اند بخش هایی از حافظه حلزون ها را به انتخاب خود پاک کنند، اقدامی که یک گام مثبت برای انجام اقداماتی مشابه در سایر موجودات و از جمله انسان تلقی می شود.


 آمریکا به دنبال رشوه دادن به توسعه‌دهندگان تلگرام
به ادعای مؤسس تلگرام، آمریکا با هدف دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده، به توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان پیشنهاد رشوه داده است.۱۰۰ میلیون کاربر فعال، ماهانه از این سرویس پیام‌رسان استفاده می‌کنند. به گزارش zoomit ،مهم‌ترین کاربرد تلگرام، امکان رمزگذاری اطلاعات به‌صورت نقطه‌به‌نقطه است. این پیام‌رسان با توجه به این قابلیت‌ها و تمایلی که به خصوصی نگه داشتن پیام‌ها دارد، به هدفی برای دولت آمریکا تبدیل شده است. گزارش شده که دولت آمریکا به دنبال اعمال نفوذ بر  مؤسس تلگرام و همچنین رشوه دادن به توسعه‌دهندگان آن بوده است.دوروف اعلام کرد:سال گذشته در بازدید یک‌هفته‌ای از آمریکا، آژانس‌های اطلاعاتی 2 بار تلاش کردند به توسعه‌دهندگان ما رشوه دهند. همچنین FBI من را در این زمینه تحت فشار قرار داده بود.


شرکت های فناوری غربی تسلیم خواسته های روسیه شدند
فارس-پس از فشار شدید مقامات روسی، شرکت های فناوری آمریکایی در برابر درخواست این کشور برای افشای اسرار سایبری خود تسلیم شدند.دولت روسیه از سال 2014 از شرکت های فناوری غربی و به ویژه آمریکایی خواسته بود اطلاعات و اسرار سایبری خود را فاش کنند تا اطمینان حاصل شود آن ها به ابزاری برای جاسوسی سازمان های ایالات متحده مبدل نشده و روی نرم افزارها و سرویس های وابسته به خود جای پای مخفی یا backdoor به وجود نیاورده اند.از جمله شرکت هایی که در برابر خواسته های روس ها تسلیم شده اند ،می توان به مک آفی، اچ پی ،سیسکو، آی بی ام و SAP اشاره کرد که قول داده اند اسرار امنیتی تولیدات خود را در اختیار دولت روسیه بگذارند.


تماشای یوتیوب توسط 1.5 میلیارد کاربر
خبرآنلاین - تعداد کاربران ماهانه یوتیوب به 1.5 میلیارد رسید. پلتفورم تلویزیون سریع‌ترین رشد را در یوتیوب به خود اختصاص داده که این امر به کمک ابزارهای متصل به وای فای و تلویزیون مجهز به یوتیوب توسعه یافته است.