تازه های فناوری

شارژ دستگاه‌ها با عرق بدن!
محققان آمریکایی وسیله ای ساخته اند که مستقیم به پوست کاربر می چسبد و با عرق او می تواند انرژی تولید کند. آن ها امیدوارند از این فناوری برای شارژ موبایل استفاده کنند.به گزارش مهر ،این وسیله می تواند به وسیله عرق کاربر 2 روز انرژی یک رادیو را تامین کند!این وسیله از عرق انسان به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. پچ توسط آنزیمی  مانند فلزات داخل باتری های معمولی کار می کند. سپس با ارسال اسید لاکتیک موجود در عرق پچ فعال می شود.
 

بازی ویدئویی که فقط با صدای انسان کنترل می شود
باید استفاده از دسته کنترل را برای اجرای بازی های ویدئویی کنار بگذارید، چون نسل جدیدی از بازی های رایانه ای از راه می رسند که کنترل آن ها فقط با صدای انسان انجام می شود.به گزارش  مهر  ، در بازی جدید فرمانده کشتی فضایی ،چالش های فراوانی بر سر راه  کاربران قرار می گیرد که کنترل همه چیز با صدای کاربران صورت می گیرد. این اولین بار است که بازی رایانه ای طراحی می شود که هدایت کل فرایندهای آن از طریق گفت وگو و مکالمه صورت می گیرد.
 

چشم پروانه ها به کمک نمایشگرهای موبایل آمد
یکی از مشکلات جدی در زمان استفاده از گوشی ها زیر نور آفتاب، غیرقابل مشاهده بودن محتوای نمایشگر آن هاست،اما این مشکل با یک پوشش خاص حل شده است.به گزارش مهر،دانشمندان با الهام ازساختارهای نانوی موجود در چشمان پروانه ها موفق به تولید روکش ضدانعکاسی شده اند که به افراد امکان می دهد محتوای نمایشگرهای تلفن همراه را زیر نور شدید آفتاب بدون مشکل مشاهده کنند.لایه ضدانعکاس یاد شده بسیار منعطف است و می توان به راحتی از آن در گوشی ها و تبلت ها استفاده کرد.