روی خط رسانه

بوی بنزین به کاهش رشد کودکان منجر  می‌شود
محققان دریافتند استشمام بوی بنزین در رشد کودکان تاثیر منفی دارد و رشد آنها را کاهش می‌دهد. این بررسی بین 118 نفر در استرالیا انجام شد. براساس این تحقیق، 86 نفر از شرکت‌کنندگان که بوی بنزین را در 13 سالگی استنشاق کرده بودند، بعد از دو سال قدشان نسبت به همسالانی که بوی بنزین را استنشاق نکرده بودند، 6 سانتی متر کوتاه‌تر بود. علاوه بر این، بوی بنزین در افزایش وزن طبیعی این شرکت‌کنندگان هم تاثیر داشت. در این آزمایش گروهی از نوجوانان حدود 250 میلی‌لیتر بنزین را هر شب بو کشیدند.


 فرار رانندگان چینی از دوربین پلیس با پلاک پوشی
ویدئویی از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک در بزرگراه جینگانگائو در چین ثبت شده است که سرنشینان یک کامیون را در حال ارتکاب یک تخلف رانندگی نشان می‌دهد. در این ویدئو یکی از دو مرد سرنشین کامیون برای جلوگیری از ثبت شدن پلاک خودرو، از کامیون پیاده می شود و با بالا رفتن از بخش عقب کامیون، بدن خود را در مقابل پلاک خودرو قرار می‌دهد.


رکورددار به دنیا آوردن بیشترین بچه  
 یک زن روسی رکورددار به دنیا آوردن بیشترین تعداد بچه است.   این زن اهل روسیه به نام والنتیا در به دنیا آوردن بیشترین تعداد بچه رکورددار است. وی در بین سال‌های 1725 تا 1765، 16 دوقلو، 7 سه قلو و 4 چهارقلو به دنیا آورد.


ویزیت بیماران در خیابان با درمانگاه هوشمند خودران
درمانگاه خودکار خودران با هدف کمک به درمانگاه‌ها در درمان بیماران و دسترسی سریع به اطلاعات بیمار در سیاتل طراحی شد. به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس 24، بیماران با مراجعه به درمانگاه خودران مورد مشاوره پزشکی قرار می گیرند و در صورت نیاز به اتاق فوریت‌های پزشکی منتقل می شوند. این درمانگاه دارای تجهیزات تصویربرداری، ترموگرافی و آنالیز تنفس است. در این درمانگاه وزن، شاخص توده بدنی، ریه‌ها، قلب و به طور کلی وضعیت عمومی بدن بررسی می شود و به مشاوره مجازی مجهز است. درمانگاه خودران در سیاتل با هدف کمک به درمانگاه‌ها در درمان بیماران و غلبه بر مشکلاتی مثل در دسترس نبودن اطلاعات بیمار طراحی شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این درمانگاه، منابع اطلاعاتی مستقل درباره بیماران و پرونده‌های پزشکی بیمار است که به صورت خودکار و روی گوشی هوشمند فرد موجود است.


کاهش استرس شغلی با دوچرخه‌سواری
محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافته اند، موثرترین راه برای کاهش استرس ناشی از کار، دوچرخه‌سواری تا محل کار است. پژوهشگران ادعا می‌کنند، بر اساس نتایج تحقیقات، افرادی که با دوچرخه به محل کار خود می‌روند، می‌توانند استرس کاری را بهتر کنترل کنند؛ این افراد در مقایسه با کسانی‌که با خودرو مسیر کار را طی می‌کنند، در فشار کمتری از استرس و ناراحتی هستند.بر اساس تحقیقات فعالیت جسمی  کاهنده استرس باشد.


بزرگ‌ترین مرکز حمل و نقل هوایی در جهان
فرودگاه بین‌المللی جدید پکن با قابلیت جابه جایی 100 میلیون مسافر در سال، به بزرگ‌ترین مرکز حمل و نقل هوایی در جهان تبدیل خواهد شد.این فرودگاه در مرز استان هبی قرار دارد و در سال 2019 افتتاح خواهد شد. هزینه ساخت فرودگاه جدید حدود 12.9 میلیارد دلار تخمین زده شده است. انتظار می‌رود این فرودگاه  با حداقل هفت باند و جابه جایی حدود 100 میلیون مسافر در سال، فعالیت کند. درخور ذکر است، فرودگاه بین‌المللی پکن در شمال شرقی شهر، بیش از 90 میلیون مسافر در سال را جابه جا کرده است.  انتظار می‌رود سفر بین فرودگاه و مرکز شهر پکن حدود نیم ساعت طول بکشد.