قربانیان رانش زمین در چین به 141 تن رسیدند

یک روستا دفن شد

به دنبال بارندگی های شدید روزهای اخیر در چین که موجب رانش زمین در منطقه جنوب غربی این کشور شد، شمار ناپدیدشدگان به 141 تن افزایش یافت.
به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام رسانه های چین، ریزش کوه و رانش زمین ساعت 6 صبح دیروز (به وقت محلی) در منطقه «شینمو» در استان سیچوان رخ داد.
گزارش های اولیه از مفقود شدن 100 نفر حکایت داشت اما شینهوا خبرگزاری رسمی چین   اعلام کرد که بر اثر این حادثه 46 منزل مسکونی با ساکنان آن زیر گل و لای و تخته سنگ ها به دام افتاده اند و شمار مفقود شدگان به 141 نفر افزایش یافته است.
مقامات محلی از اعزام 500 امدادگر به منطقه خبر داده اند و «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین دستور فوری رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و نجات مصدومان را صادر کرده است.
در تصاویری که از عملیات امداد منتشر شده خودروهای امدادی دیده می‌شوند که تلاش دارند تخته سنگ‌های بزرگی را برای نجات مصدومان جابه جا کنند.
شینهوا خبرگزاری رسمی چین گزارش داده که بر اثر این رانش، محدوده‌ای حدود 2 کیلومتر از کناره رودخانه و 1.6 کیلومتر از مسیر جاده به طور کامل تخریب شده و همین موضوع باعث افزایش قربانیان شده است.
همچنین گزارش شده که ماموران تیم نجات از طناب‌های مخصوصی برای جابه جایی تخته سنگ ها و صخره‌های بزرگ استفاده می‌کنند و ده ها نفر از اعضای تیم نجات در حال جست وجو در زیر آوارها برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه هستند.
این بخش از منطقه سیچوان به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی شرایط ویژه ای دارد و به خاطر بارش باران و سیل بسیاری از راه های منتهی به این منطقه مسدود شده است.
تلویزیون چین نیز با پخش تصاویر مربوط به این حادثه، گزارش کرد که ریزش یک کوه، خانه های قرار گرفته در مسیر آن را به طور کامل مدفون کرده است.
سازمان هواشناسی و اداره مهار سیل و پیشگیری از بلایای طبیعی چین نیز طی روزهای گذشته با اعلام وضعیت هشدار، نسبت به بارندگی های شدید اخطار داده بود.
سال گذشته و در چنین روزهایی علاوه بر کشته شدن ده ها نفر در مناطق مختلف چین بر اثر جاری شدن سیل، رانش زمین نیز 35 نفر را به کام مرگ فرستاد.
بارش باران همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) خسارات مالی و جانی زیادی به بخش های جنوبی چین وارد می کند.
امدادگران در جست‌وجوی مفقودشدگان
امدادرسانان در چین درصدد یافتن اهالی یک روستا هستند که در رانش زمین ناپدید شده‌اند.به گزارش ایسنا، "شی‌ جین‌پینگ"، رئیس‌جمهوری چین خواهان تلاش نیروهای امدادی برای نجات جان مردم شده است.مقام‌های چینی گفته‌اند بیش از ۴۰۰ نفر در حال جست‌وجو برای یافتن این افراد در منطقه کوهستانی سیچوان در نزدیکی تبت هستند.زمین در حدود ساعت ۶ بامداد به وقت سیچوان شروع به حرکت کرد و آن طور که گزارش شده روستای شینمو در ناحیه مائوشیان را که در دامنه کوه قرار داشت با خود به قعر دره برد.تلویزیون چین تصاویری از امدادرسانان را نشان داده است. در تصاویری که از عملیات امداد منتشر شده بولدوزرها در حال جا به جا کردن تخته سنگ‌های بزرگ هستند.خبرگزاری شینهوای چین اعلام کرده این رانش محدوده‌ای حدود ۲ کیلومتر از کناره رودخانه را تحت تاثیر قرار داده است.به گزارش بی‌بی‌سی، رانش زمین در مناطق کوهستانی چین، سابقه طولانی دارد و این پدیده طبیعی معمولا بعد از باران‌های شدید موسمی تشدید می‌شود.