کوتاه از جهان علم

افزایش250 درصدی ایمیل‌های مخرب
ایتنا – گزارش‌های اخیر متخصصان امنیتی حاکی از این است که ایمیل‌های مخرب به‌شدت در طول چند ماه اخیر اوج گرفته‌اند و به یک خطر بسیار جدی تبدیل شده‌اند.آمار ایمیل‌های مخرب در طول سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲۵۰ درصد افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند یکی از دلایل اصلی اوج‌گیری این موضوع  به اطلاعات لو رفته از طرف سازمان‌های دولتی از جمله آمریکا مربوط است.
تولید روده‌مصنوعی
ایسنا-محققان 350 لوله‌ روده پرفیوژ شده را در عرض چند روزتولید کردند.لوله‌های روده‌ای، ساختار اولیه روده را تکثیرو به بررسی نحوه تاثیر داروها و سایر ترکیبات روی آن کمک می‌کنند. بدیهی است اگر ترکیبات شیمیایی به این لوله‌ها که ازسلول‌های بنیادی ساخته شده‌اند،آسیب برسانند، احتمالا در روده انسان نیز همین کار را انجام می‌دهند.
اندروید O امروز با نام احتمالی Oreo معرفی می‌شود
گوگل، به‌صورت رسمی تأیید کرد که اندروید O را ۳۰ مرداد، هم‌زمان با خورشیدگرفتگی معرفی می‌کند. به گزارش zoomit ،با وجود اعلام زمان معرفی نام اندروید O،پیش‌بینی‌ها همچنان برای نام نهایی نسخه جدیداندروید که با نام اندروید 8.0 نیز شناخته می‌شود؛ ادامه دارد. البته وب‌سایت Android Police مدعی است که گوگل نام نسخه جدید اندروید را به‌اشتباه فاش کرده است. نام اندروید بیسکویت کرم‌دار / Android Oreo یا اندروید اوریو روی ویدئوی رسمی گوگل پلاس منتشر شده است.
تولید اسپرم‌ در آزمایشگاه برای درمان ناباروری
ایسنا-دانشمندان انگلیسی موفق به تولید سلول‌های اسپرم درآزمایشگاه شدند و این موفقیت امیدی مهم برای درمان عامل شایع ناباروری مردان خواهد بود.از هر 500 مرد، یک نفر دارای یک کروموزوم اضافی X  یا Y  است و این امر تولید اسپرم توسط آن‌ها را مختل می‌کند.
مبارزه با سرطان خون با تزریق دوز بالای ویتامین C
ایرنا- دوز بالای ویتامین C احتمالا می تواند درمانی بی خطر برای لوسمی یا سرطان خون باشد.با این حال محققان هشدار دادند که دریافت مقادیر لازم این ویتامین از طریق مصرف میوه ممکن نیست و چنین مقادیری را باید به صورت تزریق داخل وریدی دریافت کرد.ویتامین C عملکرد آنزیم TE2 را در موش های فاقد این آنزیم فعال کرد.برخی اشکال لوسمی شامل تغییرات ژنتیکی در این آنزیم می شود که سلول های بنیادی معیوب را از مرگ طبیعی باز می دارد.