بازار خبر

خرید تضمینی خرما و کشمش به یک سوم قیمت! 
ایسنا -رئیس  سازمان  مرکزی تعاون روستایی از آغاز خرید تضمینی کشمش و خرما به صورت مشروط خبر داد. وی قیمت خرید هر کیلو کشمش را دو هزار و خرما را هزار و 400 تومان اعلام کرد. این در حالی است که قیمت خرید این محصولات از کشاورزان در بازار حدود سه برابر است.
 
 
 
 
 
فائو: جهان با بزرگ ترین بحران غذایی ۷۰ سال اخیر مواجه است
مهر- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: امروزه جهان با بزرگ ترین بحران غذایی در ۷۰ سال اخیر مواجه است و ۲۰ میلیون نفر در چهار کشور نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن در خطر قحطی قرار گرفته‌اند. اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد، قحطی ۱۰ میلیون نفر دیگر را نیز تهدید خواهد کرد.
 
 
 
 
 
محکومیت مهندس فولکس واگن به حبس
ایسنا- دادستانی فدرال ایالات متحده آمریکا روز جمعه پیشنهاد داد مهندس شرکت خودروسازی فولکس واگن به اتهام تقلب و دستکاری در میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت، به سه سال حبس محکوم شود. جیمز لیانگ ، مهندس خودروسازی شرکت فولکس واگن آلمان، پس از افشاگری‌هایی که طی آن مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت دستکاری شده است، به اتهام تقلب و فریب کاری در دادستانی دیترویت ایالات متحده آمریکا در 25 اوت محاکمه خواهد شد.
 
 
 
بدهی چین به ۳۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسید
مهر- «موسسه فاینانس بین الملل» اعلام کرد: مجموع بدهی های چین تا ماه «می» سال جاری میلادی معادل ۳۰۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.  پیش بینی می شود میزان بدهی این کشور تا پایان سال 2017 به هفت تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار  برسد که از آن به عنوان «بدهی بد» یا بدهی که توان بازپرداخت آن را ندارد، یاد می شود. 
 
 
 
 
 
بانک ها بین خودشان با چه نرخی تسهیلات می دهند؟
فارس- در سال گذشته در بازار بین بانکی 30 میلیون و 956 هزار و 920 معامله به ارزش 3095 هزار و 715 میلیارد تومان انجام شده که متوسط نرخ سود آن 18.62 درصد بوده است.
 
 
 
 
 
 
 
روبل روسیه پلیمری شد
ایرنا - بانک مرکزی روسیه از آغاز چاپ اسکناس های پلیمری در این کشور با هدف کاهش فرسودگی اسکناس در گردش خبر داد.