واکنش رئیس اتاق بازرگانی به انتخاب کابینه جدید درگفت وگو با خراسان:

امیدواریم در تیم اقتصادی دولت انسجام وجود داشته باشد

نویسنده : حسین بردبار economic@khorasannews.com
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد که بین تیم اقتصادی دولت انسجام وجود داشته باشد واز تفرق مثل گذشته جلوگیری شود. غلامحسین شافعی درحاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درپرسش و پاسخ با خبرنگار ما برنامه های وزیران اقتصادی را نیز امیدوارکننده توصیف می کند البته به شرطی که این برنامه ها به اجرا درآید که درادامه می خوانید:
دیدگاه شما درباره رای مجلس به وزیران اقتصادی کابینه چیست؟
برنامه هایی که وزیران اعلام کرده اند خیلی امیدوار کننده است منتها یک شرط دارد که این برنامه ها به اجرا درآید که اگر اجرا شود اتفاقات خوبی می افتد. درباره مجلس هم ما دورادور شاهد هستیم و می دانیم که خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند و چند روز کار کردند که زودتر انجام شود.آن چه درباره وزیران اقتصادی می شود گفت آن است که امیدواریم یک انسجام و هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشد و از تفرق مثل گذشته جلوگیری کند که اگر این کار انجام شود ما می توانیم شاهد وضعیت بهتری در مقایسه با گذشته باشیم.
یکی از مسائلی که درجلسه هیئت نمایندگان اشاره کردید این بود که سیاست باید بتواند از اقتصاد تاثیرپذیری داشته باشد،دراین باره چه تعاملی را می توان با کابینه دولت برقرارکرد؟
درطول سال های گذشته همواره اقتصاد به سیاست یارانه داده و همیشه اقتصاد تحت تاثیر سیاست بوده است، الان با توجه به تحولاتی که صورت گرفته و شرایط جدیدی که درکشور ایجاد شده است و با توجه به این که خود آقای رئیس جمهور نیز به این موضوع اعتقاد دارد و اعلام کرده است ، تصورمی کنم الان نوبت آن است که سیاست به اقتصاد یارانه بدهد و تحت تاثیر مسائل اقتصادی باشد. ما درعمل هم این را می بینیم که درحقیقت روابط سیاسی پایدار زمانی اتفاق می افتد که روابط اقتصادی قابل توجهی بین دوکشور وجود داشته باشد، ارتباطات اقتصادی به پایداری روابط سیاسی می انجامد و روابط اقتصادی می تواند درنزدیکی فرهنگی میان مردم دوکشور تاثیرگذار بشود.دولت هم به این قضیه اعتقاد دارد. دریکی دوسال گذشته شاهد هستیم که بعداز این که رفت وآمدهای هیئت ها شروع شد الان آقای رئیس جمهور و   وزیرخارجه نیز درهرسفری که دارند یک هیئت اقتصادی درکنارشان است. یعنی واقعا احساس می کنیم که به دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه ای می شود.