در حاشیه نخستین نشست هیئت دولت دوازدهم

جهانگیری: مهم ترین اولویت ما حل چالش عظیم بیکاری است

ظریف: دیپلماسی اقتصادی و اجرای برجام دو ماموریت اصلی وزارت خارجه است

هادی محمدی – اولین نشست هیئت دولت دوازدهم، روز گذشته در ساختمان پاستور در حالی برگزار شد که تنها ساعاتی از جلسه رای اعتماد مجلس به هیئت وزیران می‌گذشت، رای اعتمادی که تنها یک قربانی به نام بی طرف داشت و حالا باید تا مردادماه 1400 بخش‌های مختلف دستگاه عریض و طویل اجرایی را هدایت کنند.
جهانگیری: مهم ترین اولویت ما حل چالش عظیم بیکاری است
به گزارش خراسان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که با رویی گشاده و پس از گفت وگویی دو نفره با رئیس جمهور به میان خبرنگاران آمد،  اظهار کرد: من قبل از هر چیز از اعتماد رئیس‌جمهور به اعضای دولت و رای بسیار خوب و قاطع مجلس به وزرا تشکر می‌کنم. وی با بیان این که فکر می‌کنم با هماهنگی دولت و مجلس می‌توان برای حل مشکلات مردم گام‌های جدی‌تر برداشت، گفت:  مهم ترین اولویت ایجاد اشتغال و حل چالش عظیم بیکاری است و رئیس‌جمهور از وزارت‌ امورخارجه و بانک مرکزی خواستند در تامین منابع خارجی و داخلی تلاش کنند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امیدواریم با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از نظر اشتغال و معیشت شاهد وضع بهتر مردم باشیم.
کرباسیان : محوراصلی دولت دوازدهم تولید اشتغال است
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی بر همکاری سایر وزارتخانه‌ها  برای تولید اشتغال تاکید کرد و گفت: محور اصلی دولت دوازدهم تولید و ایجاد اشتغال است.
نهاوندیان: وجه اقتصاد بین الملل پررنگ می‌شود
محمد نهاوندیان رئیس سابق دفتر رئیس جمهور که در دولت دوازدهم مسئولیت معاونت تازه تاسیس اقتصادی رئیس جمهور را بر عهده خواهد داشت  درپاسخ به این سوال که آیا معاونت اقتصادی مسئولیت تیم اقتصادی دولت را برعهده دارد و رابطه وزرای اقتصادی با آن چگونه خواهد بود، گفت: درباره ساز و کار این کار در ستاد اقتصادی دولت بحث خواهد شد و به موقع اطلاع رسانی می‌شود.
ظریف: دیپلماسی اقتصادی و اجرای برجام دو ماموریت اصلی وزارت خارجه است
محمد جواد ظریف " آقای برجام " و وزیر امور خارجه کشورمان هم به میان خبرنگاران آمد و با همان لبخند همیشگی پاسخگوی تبریکات رسانه‌ای‌ها  شد. وی دیپلماسی اقتصادی و اجرای برجام را دو ماموریت اصلی این وزارتخانه در دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود : از روز اجرای برجام با بدعهدی‌های آمریکا روبه رو و ناگزیر بودیم در هر مرحله از اجرا با تلاش، کار را دنبال کنیم و همین روش را ادامه خواهیم داد. وی درباره سخنان رئیس جمهوری که تقویت بنیه اقتصادی و اجرای برجام را دو ماموریت این وزارتخانه برشمرد، گفت: دیپلماسی اقتصادی در دوره قبل از اولویت‌های وزارت امور خارجه بود ولی در این دوره با افزودن یک ساختار جدید، آن را پیگیری خواهیم کرد. ظریف تاکید کرد: دو اولویت مهم وزارت خارجه که اعلام شده، یکی روابط با همسایگان و دیگری کمک به برنامه اقتصاد مقاومتی است.
واعظی : وزرای علوم و نیرو پس از هفته دولت مشخص می‌شوند
محمود واعظی نیز روز گذشته ساعاتی بعد از انتصابش به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ان‌شاءا... پس از هفته دولت، کار جدی ما این خواهد بود که وزیر علوم و نیرو مشخص شود.وی با اشاره به این که در مجموع، جلسه امروز هیئت دولت، جلسه‌ای برای هماهنگی بود، اضافه کرد: وزرا باید حضور فعالی در کمیسیون‌هایی که در دولت تشکیل می‌شود داشته باشند. رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر این که راندمان کاری دولت باید افزایش یابد، گفت: خدمت رسانی به مردم باید در اولویت کارها قرار گیرد. واعظی با بیان این که آرامش در محیط کار بسیار مهم است، تصریح کرد: هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف بسیار اهمیت دارد. ما باید راندمان کاری خود را بالا ببریم و به بخش خصوصی توجه ویژه کنیم.
حاشیه‌های خراسان از اولین نشست دولت دوازدهم:
*روز گذشته در حالی هیئت وزیران به میان خبرنگاران آمدند که دو وزارتخانه باید روزهای آینده را با سرپرست ادامه دهند و تکلیف دو معاونت پارلمانی و اجرایی رئیس جمهور نیز قطعی نشده است.
*حضور وزرا و معاونان جدید هیئت دولت در جمع خبرنگاران مورد توجه آن‌ها  و تصویربرداران قرار گرفته بود که در میانشان آذری جهرمی وزیر ارتباطات و خانم جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با استقبال بیشتر روبه رو شدند.
*خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور که از اساتید بنام حقوق به شمار می‌رود روز گذشته در حالی به جمع خبرنگاران آمد که برخلاف عکس‌های قبلی او،  پوشش چادر را برگزیده بود وی دلیل این کارش را توصیه رئیس جمهور و پروتکل حضور بانوان در دولت اعلام کرد.
*لهجه شیرین اصفهانی و اضافه وزن قابل ملاحظه مسعود کرباسیان وزیر جدید  اقتصاد نیز از جمله نکات جالب در میان وزرای جدید بود.
* ابتدای حضور هیئت وزیران در حیاط ساختمان دولت با عکس یادگاری و چهره‌های خندان حاضران همراه شد.
*پس از عکس دسته جمعی روحانی و جهانگیری دقایقی را به صورت ایستاده با یکدیگر گفت وگو کردند و سپس معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد.