حرف‌مردم‌‌

 آن چه در جهان پیروز است حقیقت است و ترامپ راه حقیقت را نمی‌داند و نتیجه اش شکست است. کسی که از حامیان داعش حمایت می‌کند و جهان را سراسر با خطر داعش یا تهدید هسته‌ای مواجه می‌کند محکوم به شکست است. مردم آبادانی کشورشان را می‌خواهند به امید روزی که صلح جای جنگ را بگیرد و خبری از ویرانی کشورها در سایه جنگ و تهدید نباشد.
 سخنان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز در جلسه تحلیف حکم ریاست جمهوری که فرمودند «از انتقادات ناراحت نشوید و استقبال کنید» خطاب به رئیس جمهوری بود اما مخاطب همه بودند. آقایان عزیز خطبای نماز جمعه و دیگر سیاسیون کشور به گوش جان بگیرند و عمل کنند. نقادان را با چوب اپوزیسیون و مخالف ساکت نکنید.
فرهنگ معنوی عاشورا در زمان امام حسین(ع) علی اکبر(ع) را برای نهی از منکر روانه جنگ با از خدا بی خبران می‌کند و در عصر جدید محسن حججی را برای دفاع از حرم امام حسین(ع) به جهاد با منکر می‌کشاند و به جمع قافله عشق حقیقی می‌رساند و «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» را معنا می‌کند.
از مسئولان دولتی خواهش می‌کنم برای رای گرفتن در مجلس اسم شهید حججی را نیاورید.
مدیر کل شهرداری‌های استان سری به مسکن مهر درق بزنید و ببینید که چه مشکلاتی برای زیرسازی آسفالت شهرداری به وجود آورده اند.
چرا در جوادیه بجنورد پارک درست نمی‌کنند؟ بچه‌ها  همه اش با خاک بازی می‌کنند! لطفا پیگیری کنید.
شاید بتوان گفت که ستون «ناگهان شعر» از قسمت‌های خوبی است که در کمتر روزنامه‌ای شاهد آن هستیم. در این روزگار که معماران کلمه و شاعران در انزوا به تولید فرهنگ و غنابخشیدن به ادبیات هستند کمتر رسانه‌ای در دست دارند. این اقدام روزنامه خراسان جای تقدیر و تشکر دارد.
اگر هم قدرت خریدی هست برای کارمند دولت است، نه شغل آزاد. چون بیشتر نشده که هیچ بسیار کمتر هم شده است.
من پارسال برای ماموریت دو روزه کاری به کیش رفته بودم. بلیت کیش به مشهد از هواپیمایی کاسپین برای روز جمعه عصر داشتم، ساعت 21 روز پنج شنبه از آژانس هواپیمایی پیامکی مبنی بر لغو پرواز آمد.  به هیچ عنوان برای برگشت پول یا پرواز جایگزین زیربار نرفتند و من برای شنبه شب بلیتی با دو برابر قیمت مصوب خریدم. بعد از برگشتن به مشهد از طریق سایت کاسپین و هواپیمایی کشوری و همچنین بازرسی آژانس‌ها  شکایت کردم ولی متاسفانه هیچ جوابی نگرفتم!
 کودتای 28 مرداد سال 32 را انگلیس طراحی و اجرا کرده است شما چرا آمریکا را مقصر صد درصد معرفی می‌کنید؟
چرا فقط قانون شامل حال شرکت‌های خصوصی می‌شه و ما نباید بتونیم روی خطوط فیبر نوری اینترنت شرکت‌های خصوصی رو تجربه کنیم؟ چرا خطوط فیبر نوری در انحصار مخابراته؟
باورم نمی‌شه در همین کلات که نزدیک مشهد است چنین سیل ویرانگری راه افتاده. خدا صبر بده چقدر وحشتناک!
این قدر از سن زیاد کابینه انتقاد نکنید، کمی هم از محسنات سن زیاد بگویید. آیا سن زیاد نشانه تجربه و پختگی بیشتر نیست؟ آیا یکی از علت‌های موفقیت دولت تدبیر و امید سن زیاد و تجربه کاری وزیران نبود؟ وزیر بهتر است با تجربه باشد و معاونان وزیران و مدیران زیرمجموعه او جوان باشند تا علاوه بر کسب تجربه با نیروی جوانی کشور را در منطقه و جهان نمونه سازند. تجربه دکتر روحانی در دولت یازدهم بسیار مدبرانه بود و ان شاء ا... در دولت دوازدهم چنین مشی اعتدالی باعث آبادانی هرچه بیشتر کشور در تمام زمینه‌ها  شود.
 به آقای آخوندی وزیر پیشنهادی شهرسازی بگویید چرا پشت تریبون مجلس علنی دروغ می‌گوید که تمام تعهدات مسکن مهر را انجام دادم! من و مادرم هرکدام مان بابت مسکن مهر چندین سال قبل پول دادیم ولی هیچ کس جوابی نمی‌دهد.
روزنامه خراسان! «چاقوی بانک مرکزی» عبارت بهتری پیدا نکردید؟ چرا ترویج فرهنگ چاقوکشی می‌کنید! مثلا برخورد قاطع بانک مرکزی.
 مسئولان محترم ! واقعا یک نفر از شما پیدا نمی‌شود موضوع پارکینگ فرودگاه مشهد را رفع کند؟
 من بازنشسته ارتشی با شاغل نظامی اختلاف حقوقی ام دو برابر است با این که زمان جنگ خدمت کرده ایم! لطفا چاپ کنید تا به دست رئیس جمهور برسد.
تابلویمان را برگردانید. دانشگاه فردوسی تا ابد فردوسی است.
مسئولان مشکلات مردم را می‌دانند، اما راهکاری برای برون رفت ندارند. بیکاری، بیماری، فقر، فساد، اعتیاد، گرانی و. .. عادی شده! به هر کس مراجعه می‌کنی به دیگری پاس می‌دهد دخل با خرج هم خوانی ندارد در هر کاری دست زیاد شده، حتی مردان خانه دار! مردان خانه دار را بیمه نمی‌کنند؟!
مگر مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان مدارس دولتی نیستند که برای ثبت نام طلب شهریه 2.5 میلیونی می‌کنند؟ واقعا برخی خانواده‌های این بچه‌های نخبه که با وجود هزار و یک مشکل درس خوانده و از بین این همه دانش آموز به این مدارس راه یافته اند نمی‌توانند این شهریه را پرداخت کنند.
تامین اجتماعی استان باشمول سختی کار برای همه پرسنل اعم از ستادی و صف، بازنشستگی کارکنان کارخانه آلومینای جاجرم را تسهیل کند تا زمینه اشتغال جوانان فراهم آید.
شیرینی فروشی‌های بیرجند وزن جعبه و صفحه پلاستیکی کیک عروسی و تولد را هنگام فروختن شیرینی و کیک کم نمی‌کنند. مگر تعزیرات بیرجند نظارت ندارد؟
لطفا اطلاع رسانی کنید گرفتن مالیات بر ارزش افزوده در رستوران‌ها  مجاز است یا خیر و این که چرا بعضی‌ها  می‌گیرند و بعضی نه؟
در مساجد کل کشور آسانسور نصب کنید یا طبقه همکف را به بانوان اختصاص دهید، زیرا باردار، بچه بغل یا سالمند عصادار هستند.
متاسفانه نتایج آزمون استخدامی فوریت‌های پزشکی که در آبان سال گذشته برگزار شد، همه شهرها اعلام شد به جز دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر! لطفا پیگیری کنید. متاسفانه سازمان سنجش و وزارت بهداشت اصلا حرفی هم برای گفتن ندارند.
کسانی که به راحتی از وزیر محترم بهداشت انتقاد می‌کنید، بهتر است قبل از قضاوت شتابزده سری هم به مناطق محروم کشور از نهبندان تا روستاهای دور افتاده بزنید که زمانی خالی از مسئول رسیدگی کننده بودند ولی با اجرایی شدن طرح تحول سلامت توسط وزیر محترم،  هم اکنون جواب گوی مردم مناطق محروم کشور هستند. رئیس محترم سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، عدالت وزیر بهداشت در توجه به مردم مناطق محروم و ارائه خدمات بهداشتی برای این طبقه محروم بر کسی پوشیده نیست.
واقعا این همه حق تنظیم سند ملک، زمین، باغ و. .. برای محضرها کم است که حاضر نمی‌شوند به برگه سبز سند مالکیت خودرو سندیت بدهند؟!
فخری خوروش مادربزرگ عزیز سینمای ایران کجاست؟ لطفا درباره اش خبررسانی کنید.
سلام عرض می‌کنم خدمت تمام دست اندرکاران محترم روزنامه خراسان. پیشاپیش سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را به همه شما عزیزان تبریک می‌گویم.
درباره یادداشت خوانندگان آن اتوبوسران محترم، بعضی از مسافران فکر می‌کنند برای 300 یا 500 تومان اتوبوس را خریده اند. یادشان رفته وسیله عمومی است.
 رئیس مجلس می‌گفت نماینده‌ها  بعد از اتمام دوره در هیچ نهادی استخدام نمی‌شوند.اگر باشد برخورد می‌شود. نماینده سرخس و فریمان کجاست؟ در وزارت نفت بخش امور انسانی! چرا غیرواقعی حرف می‌زنید؟
تا چند وقت پیش مسافرکشی می‌کردم. به خدا چیزهایی شنیدم و دیدم که می‌توانم هر روز برایتان چند صفحه داستان بفرستم. چیزهایی که زیر پوست همین شهر اتفاق افتاده که در هیچ روزنامه و شبکه تلویزیونی گفته نمی‌شود. چیزهایی که مسئولان کشور یا نمی‌دانند یا اگر می‌دانند تعجب می‌کنم چرا کاری نمی‌کنند! همه اش بر می‌گردد به یک چیز «کار». کار که باشد، 90درصد مشکلات رفع می‌شود.
افسوس که انسان‌های با شرف و وطن پرست یا شهید شدند یا جانبار و دیگران از موقعیت شان استفاده می‌کنند. کجایید‌ای شهیدان عزیز که ببینید دنیا به کجا می‌رود! برخی مسئولان ما که فقط به فکر جیب خودشان هستند!
بعضی از این دفاتر طلاق صحت شرایط طلاق را به زوج‌ها  تفهیم نمی‌کنند. این کار باعث بطلان طلاق می‌شود و ازدواج آن‌ها ، به ویژه خانم، با مشکلات شرعی مواجه می‌شود. از مسئولان مربوط درخواست می‌شود نظارت بیشتری بر دفاتر طلاق داشته باشند.
 لازم است مردمی که غیرت دینی، حیا و فهم و شعور دارند برای خانم‌هایی که در معابر شلوار بی زانو می‌پوشند، گلریزان کنند تا برای ایشان شلوار تهیه شود!
دو سال از اجرای طرح جمع آوری کافه‌ها  گذشت. دو سال است بیکارم و هر جا می‌روم، می‌گویند خودمان بیکاریم. کسی که دستور این کار را داد نگفت ما که 15سال شغل مان این بوده چه کار کنیم؟!
چرا خیلی‌ها  صدای موسیقی داخل خودروشون رو این همه زیاد می‌کنن؟ اگه یکی نخواد بشنوه به کی باید بگه؟ این در حالیه که اگه صدای قرآن یا مداحی بخواهی گوش بدی کمی صداش بلند بشه، همونا اعتراض می‌کنن.
لطفا تغییر نام دانشگاه فردوسی را پیگیری کنید.
این همه پول به پدیده دادیم، 1400تومن باز چه فیلمیه؟!
 فکر می‌کنم از پرسنل روزنامه خراسان، یکی سهامدار پدیده است که هر روز پیامای خودشو چاپ می‌کنه! ورود به سامانه سهام پدیده با رمز عبور خیلی هم راحته اما مشکل قیمت پایین سهامه که یک سوم قیمت معامله می‌شه البته افرادی که ارزون خریدند شاید سود هم بکنن ولی بیشتر تو ضررن. مسئولان با همت مضاعف کمک کنن تا پدیده دوباره رشد کنه. هم به اقتصاد استان کمک کنن و هم اعتماد رو به سرمایه گذاری برگردونن.
دکترروحانی در دولت یازدهم تدبیر را معنا کرد و بسیاری از مسائل داخلی  و خارجی کشور را هم حل و فصل کرد. این درایت ثمره اش انتخاب مجدد دکترروحانی در انتخابات دوازدهم بود. وزیر باتجربه نسبت به وزیر جوان تجربه بیشتری در گرفتن تصمیمات صحیح تر دارد، البته اگر وزیران از جوانان شایسته به عنوان معاونان خود استفاده کنند. جوانان علاوه بر کسب تجربه، از نیروی جوانی برای آبادانی هرچه بیشتر وطن استفاده خواهند کرد.
آن قدر ساده نباشیم که حرف‌های آقای نوبخت را باور کنیم!