طناب دار، نفس های قاتل آتنا را برید

واکنش های متفاوت در فضای مجازی به مراسم اعدام شیطان پارس آباد 
طناب دار، آخرین نفس های شیطان پارس آباد را برید و قاتل آتنا صبح  روزگذشته  به سزای جنایتش  رسید .
مراسم اعدام اسماعیل رنگرز، قاتل آتنا اصلانی دختر بچه هفت ساله در محله باکری شهرستان پارس آباد ساعت 6:30 صبح با به دار آویخته شدن قاتل پایان یافت.۲۹ خرداد ماه امسال، دختر بچه هفت ساله‌ای به نام آتنا اصلانی در شهرستان پارس آباد استان اردبیل مفقود و برای اولین بار، خبر گم شدن وی  در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. پدر این کودک، دستفروش بود و او گاهی پدرش را همراهی می‌کرد. در روز حادثه وقتی پدر آتنا مشغول گفت‌وگو با یکی از مشتریان بود، این دختر گم شد و دیگر بازنگشت.  پلیس جسد وی را 20 روز پس از این اتفاق، یعنی ۱۹ تیر ماه در پارکینگ خانه مظنون به قتل پرونده ، کشف کرد. بعد از کالبدشکافی اعلام شد که آتنا اصلانی پیش از قتل، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.تشییع جنازه این دختربچه هفت ساله‌ با حضور جمعیتی انبوه برگزار شد و هزاران نفر با خانواده وی همدردی کردند. همزمان با پیدا شدن جسد آتنا، دادستان اردبیل از اعتراف متهم به قتل خبر دادو روند رسیدگی به این پرونده به دلیل تاثیری که بر افکار عمومی گذاشته بود در دستگاه قضایی،  خارج از نوبت انجام شدتا عواقب چنین رفتار هایی با مجازات عامل آن به طور جدی تر احساس شود. محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری اردبیل سپس اعلام کرد: "متهم از بابت تجاوز به عنف محکوم به اعدام، از بابت یک فقره قتل عمد محکوم به قصاص نفس، از بابت سرقت محکوم به حبس و شلاق و رد مال شد."سرانجام  10 روز پس از تایید حکم اعدام قاتل  در دیوان عالی کشور، این حکم صبح روز گذشته در ملأعام اجرا شد . به گزارش رکنا، جمع گسترده ای از اهالی این شهرستان برای دیدن صحنه اعدام شیطان پارس آباد در این مراسم حضور یافتند. سرتاسر محله باکری، داربست کشی شده بود. جمع گسترده ای از مردم در خیابان حضور داشتند و خیلی از آن ها از شب گذشته راهی محل اعدام قاتل آتنا شده بودند. از ساعت 4:30 سحرگاه دیروز، محله باکری پارس آباد مغان پذیرای جمع گسترده ای بود که برای مراسم اعدام قاتل آتنا آمده بودند.
هنوز دقایقی از حضور خانواده آتنا در محل اجرای حکم نگذشته بود که شعار بی شرف، بی شرف، اعدام اعدام، سکوت سحرگاه مغان را شکست. 
خشم عمومی به حدی شدت یافته بود  که مردم برای ورود به محوطه اعدام قاتل آتنا، چند داربست را شکستند اما ماموران امنیتی مانع ورود آن ها شدند.در همین هنگام صدای اذان در فضا طنین انداز شد و بهنام پدر آتنا از همشهریان خود خواست نظم را برای اجرای حکم رعایت کنند. همه چیز آماده اجرای حکم بود، طناب دار به جرثقیلی که قرار بود جان شیطان پارس آباد را بگیرد آویخته شد و نفس ها برای اجرای حکم قاتل آتنا در سینه حبس شد. ناگهان قسمتی از محوطه مراسم اعدام قاتل آتنا، دچار آتش سوزی شد که گویا  علت آن، شکسته شدن لوله گاز بود که با اقدام به موقع ماموران آتش نشانی برطرف شد. عقربه ها ساعت 6 صبح را نشان می داد که شیطان پارس آباد هم به محل آمد. با هویدا شدن اسماعیل رنگرز بار دیگر فریادهای بی شرف، بی شرف، اعدام اعدام، طنین انداز شد.مامور امنیتی سیاه پوش که صورتش نیز پوشیده بود، اسماعیل را به سمت چوبه دار هدایت کرد و اسماعیل برای آخرین بار در جمع خبرنگاران قرار گرفت.
سخنان قاتل قبل از اعدام 
قاتل آتنا اصلانی در آخرین لحظات عمرش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا اعدام حق شماست یا خیر، گفت: باور کنید من به عمد آتنا را نکشتم ولی این حکم را قاضی داده است و باید اجرا شود. خانواده اصلانی در حالی که در گوشه ای از محوطه ایستاده بودند،  نظاره گر آخرین قدم های قاتل دخترشان بودند. حکم با بلندگو در محوطه اعدام قرائت شد و طناب، دور گردن قاتل قرار گرفت. ترس در چشمان قاتل هویدا بود، ترس از خفه شدن با طناب اعدام، مرگ را برایش دشوار کرده بود. جرثقیل به سمت بالا حرکت کرد و فریادهای بی شرف بی شرف بار دیگر طنین انداز شد با این تفاوت که این بار با کف و سوت همراه بود.شاید فقط در آن لحظه می توانست بفهمد زمانی که دستان خود را بر گلوی آتنای معصوم می فشرد، دختر ایران چه دردی کشیده است. 
واکنش های متفاوت در فضای مجازی
در همین حال، اعدام قاتل آتنادر شبکه های اجتماعی نیز بازتاب گسترده ای داشت و کاربران با انتشار عکس ها و مطالب مختلف به این موضوع پرداخته اند. برخی با تشکر از اعدام سریع و رسیدگی فوری قوه قضاییه به این پرونده،  آن را درس عبرتی برای شیطان صفتانی همچون قاتل آتنا دانستند.کاربری در این باره نوشت :قاتل آتنا اصلانی قصاص شد، قصاص یعنی ادامه زندگی و برقراری حق حیات برای دیگران .خداوندا عاقبت کارهای مارا نیکو قرار ده ومارا ببخش. امابرخی دیگر حضور نسبتا گسترده کودکان در این مراسم را تقبیح کردند و خواستار اعمال محدودیت هایی برای حضور کودکان در چنین مراسم هایی شدند.  در همین حال، کاربر دیگری نوشت :با گذاشتن عکس بچه هایی که به تماشای اعدام آورده شدن #نه_به_اعدام، نزنین.
این که بچه ها نباید ببینن معنیش این نیست که قاتل آتنا نباید اعدام بشه.انتشار عکس هایی که برخی از شب قبل در محل با پهن کردن فرش و زیر انداز منتظر تماشای مراسم اعدام بودند نیز توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرده بود .حضور موبایل ها در این مراسم نیز به خوبی مشهود بود .در  اینستاگرام  هم برخی کاربران، مراسم اعدام قاتل آتنا را به صورت زنده  پخش می کردند .
کاربری در زیر یکی از صفحاتی که در حال پخش زنده این مراسم بود، کامنت گذاشته بود :
"لنز دوربینت کثیف است، تمیزش کن قشنگ ببینیم."