تجربیات گذشته

تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

هفته قبل مسیر بازاریابی زعفران را با هم مرور کردیم و برخی تجربیات را برای استفاده شما ارائه کردیم. برای تکمیل مطلب، پنج نکته ای را که رسول، بازاریاب  زعفران در حوالی پایتخت در پاسخ به پنج سوال، برای ما ارسال کرده است مرور می کنیم.  
1-چگونه بیشتر بفروشیم؟ به "مشتری بازاریابی" کمک کنید: فرایند بازاریابی با حضور در بازار و در دسترس مشتری قرار دادن محصول شروع می شود –شرط لازم برای بازاریابی همین در دسترس قرار گرفتن محصول است - و سپس با شمردن مزیت ها و  شرایط نسبی فروش و البته تحریک مشتری برای خرید بیشتر دارای قدرت فروش می شود و در نهایت با کمک کردن به فروشنده (مشتری بازاریابی) و ارائه راه حل برای فروش به مشتری های مشتری می توان رضایتمندی از تعامل را بالا برد. با افزایش رضایتمندی فروش هم بالا می‌رود.
2- چه کسانی؟ پرانرژی ها: روابط عمومی بالا، پر انرژی بودن و مخصوصا داشتن اعتماد به نفس از ویژگی های اصلی یک بازاریاب موفق است؛ کسی که با انجام هر کار به ذوق بیاید و تلاش خود را بیشتر کند.
3-می توان چند محصول را با هم فروخت؟ سخت است: اگر یک گروه بازاریابی واقعا  یک واحد باشد نمی تواند بیشتر از یک طیف خاص از محصولات را در بازار توزیع کند. یک گروه بازاریابی، بسته به توان مدیریتی و تعداد نیروها شاید بتواند در چند طیف هم وارد شود ولی معمولا بازار به چنین گروهی اعتماد نمی کند زیرا از غیرتخصصی شدن می ترسد.
4- تعامل با گروه بازاریابی چگونه باشد؟ تشویق و تنبیه با هم: مدیر باید به اعضا هم پاداش بدهد هم از تنبیه استفاده کند. برخی شرکت ها بازاریاب هایی با درصد خاصی از پورسانت استخدام می کنند و هیچ حقوق پایه ای را مقرر نمی کنند ولی برخی دیگر حقوق پایه و درصد پورسانت می دهند.
5- بازاریابی خارجی چگونه؟ ناآگاهی از قوانین گلوگاه است: بزرگ ترین گلوگاه در زمینه صادرات، ناآگاهی از روند صادرات قانونی و از طرفی ناآشنایی با کشور مقصد است.