خواندنی های رسانه ها

پیاده روی اندک هم عمر را افزایش می دهد
تحقیقی جدید نشان می دهد، حتی پیاده روی منظم به مدت کوتاه می تواند ریسک مرگ را کاهش دهد. در مطالعات قبلی، ارتباط پیاده روی منظم با ریسک کمتر بیماری قلبی، دیابت و سرطان های سینه و روده به اثبات رسیده است. میزان ورزش توصیه شده حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم یا ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی شدید در هفته است. به گفته محققان، پیاده روی قویا با کاهش ۳۵ درصدی مرگ ناشی از بیماری های دستگاه تنفسی، ۲۰ درصد کاهش مرگ ناشی از بیماری های قلبی و ۹ درصد کاهش مرگ ناشی از سرطان مرتبط است.


لندن خطرناک‌تر از نیویورک
آمار جرم و جنایت در شهر لندن نشان می‌دهد که این شهر هم اکنون خطرناک‌تر از نیویورک است.  تجاوز به عنف، سرقت و اعمال خشونت آمیز در این قسمت از اقیانوس اطلس بسیار بیشتر است. جدیدترین آمار نشان می‌دهد که ارتکاب جرم در سراسر انگلستان، 13 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که خشونت در پایتخت این کشور نیز افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.


 مرگ میلیون‌ها نفر به خاطر محیط زیست آلوده
نتیجه یک مطالعه بین‌المللی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۹ میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل بیماری‌ و عوارض ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی از جمله هوای بد، آب ناسالم و خاک آلوده از دست داده‌اند و هوای آلوده اصلی‌ترین خطر است. بیماری‌های قلبی و تنفسی، سکته‌ها، سرطان ریه و ... دلایل عمده مرگ و میر ناشی از آلودگی محیط زیست هستند. کارشناسان در این مطالعه گفته‌اند که آمار مربوط، ۱۵ برابر تعداد جان باختگان در مناقشه‌ها و جنگ‌ها و شش برابر تعداد قربانیان ایدز، مالاریا و سل در همان سال است.