دستچین

سازمان غذا و دارو:
قیمت داروهای وارداتی افزایش نداشته است

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو  مدعی شد، قیمت داروهای وارداتی افزایش نداشته است. به گزارش فارس، محمد هاشمی با بیان این که کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی و همچنین با هدف اطمینان از وجود به موقع داروهای مورد نیاز بیماران، جلسات خود را به طور عادی تشکیل می‌دهد، افزود: داروهایی که برای اولین بار در کشور تولید می‌شوند در این جلسات طبق ضوابط موجود برای ورود به بازار، تعیین قیمت می شوند.
هاشمی همچنین با اشاره به بازبینی قیمت داروهای موجود در بازار که به دلیل تغییرات مولفه‌های قیمت‌گذاری نیازمند اصلاح هستند، تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی دولت دوازدهم مبنی بر کنترل منطقی قیمت کالاها و از جمله دارو ها تلاش بر این بوده است که میانگین تغییر قیمت داروها در سقف تورم اعلام شده کشور باشد.


نرخ بالای معلولیت‌ها در جنوب کشور
رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نیت و اهداف بلند سازمان بهزیستی،  با بیان این که نرخ معلولیت ها در مناطق جنوبی استان کرمان و جنوب کشور بالاست، افزود: اجرای طرح غربال گری و مشاوره، به کاهش و پیشگیری از بروز معلولیت ها منجر می شود. به گزارش ایسنا، فرید براتی سده در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی قلعه گنج درکهنوج بااشاره به نیت و اهداف بلند سازمان بهزیستی گفت: با تصویب اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه، نیازمند گسترش مراکز مشاوره و ژنتیک در کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.


حرکت اتوبوس اردوهای دانش آموزی ازساعت ۲۳ تا ۵ بامداد ممنوع شد
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح اساسنامه اردوهای دانش آموزی گفت: ساعت حرکت اتوبوس‌ها از ۲۳ تا ۵ بامداد ممنوع شده است. فاطمه سعیدی همچنین به ایسنا درباره دیگر اصلاحات این اساسنامه گفت: به عنوان مثال در اساسنامه اردوهای دانش آموزی ذکر شده است که مربی مرد همراه دختران در اردو نباشد. یعنی یک راننده و شاگرد راننده مرد، محرم‌تر هستند تا یک مربی مرد آموزش و پرورش! از طرفی حرکت اتوبوس‌ها در ساعات‌ پایانی شب لغو نشده بود که گویا با انجام اصلاحاتی، مربی مرد می‌تواند در اردوها حضور داشته باشد و ساعت حرکت اتوبوس‌ها هم از ۲۳ تا ۵ بامداد ممنوع شده است.