پوردستان: ماموریت مستشاری ارتش در سوریه ادامه دارد

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پی گیری برای خرید جنگنده های روسی با هدف نوسازی ناوگان هوایی، حضور مستشاری ارتش در جبهه سوریه زیر نظر سپاه قدس را تایید کرد. به گزارش تسنیم امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با بیان این که  ماموریت مستشاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه پس از اعزام تکاوران ارتش در تیپ مالک اشتر همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: این درخواست را نه فقط بنده، بلکه کارکنان نیروی زمینی داشتند و فشار زیادی آوردند که باید در سوریه حضور داشته باشیم.
وی افزود: ما برای اولین مرحله تکاوران تیپ 65 نیروی مخصوص را فرستادیم و انصافا توانمندی‌شان به گونه‌ای بود که یک تیپ مالک اشتر در آن جا تشکیل شد، تکاوران ما، فرمانده این تیپ و نیروها هم از تیپ فاطمیون بودند.
پوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش کما فی السابق حضور دارد و علاوه بر آن، شاید چیزی که کمتر گفته شده  حضور پشتیبانی نیروی هوایی ارتش است. البته جنگنده‌های ما حضور ندارند اما ترابری نیروی هوایی ما سه سال است که دارد کار انجام می‌دهد.
وی درخصوص نقش ارتش جمهوری اسلامی در آموزش دادن نیروهای ارتش  سوریه گفت: متولی آموزش در سوریه و عراق، سپاه قدس است، بچه‌های ما زیر نظر سپاه قدس کار انجام می‌دهند و مستقلا کاری انجام نمی‌دهند.