سینمای جهان

همکاری جذاب اسکورسیزی، دنیرو و پاچینو به فیلم برداری رسید
فارس - فیلم برداری «ایرلندی» فیلم جدیدی از مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو و آل پاچینو آغاز شد. فیلم برداری این فیلم، پس از حدود یک دهه انتظار طرفداران این ستاره ها شروع شده است. فیلم «ایرلندی» بر اساس کتاب «شنیدم شما خانه ها را رنگ می کنید» چارلز برند تولید می شود. داستان فیلم درباره «مرد ایرلندی» با نام «شیران» با بازی رابرت دنیرو است که به قتل «جیمی هوفا» با بازی آل پاچینو رهبر اتحادیه کارگری اعتراف می کند.
جو پشی، هاروِی کیتل، بابی کاناوال و آنا پاکین دیگر هنرپیشگان این فیلم هستند. کیتل نقش آنجلو برونو رئیس پلیس فیلادلفیا را که در سال 1980 با شلیک اسلحه شات گان به سرش کشته شد، ایفا می کند.
این اولین همکاری مارتین اسکورسیزی با شرکت نت فلیکس است که قرار است در سال 2019 اکران شود. در حالی که نت فلیکس به عرصه تولید فیلم هایی با بودجه سنگین وارد شده این فیلم با بودجه 125 میلیون دلاری ساخته می شود. هنوز مشخص نیست چه شرکتی کار پخش سینمایی این فیلم را به عهده خواهد گرفت لیکن اسکورسیزی با این تعهد که فیلم برای اکران روی پرده سینما تولید می شود قرارداد بسته است.
 
 
زندگی مارلون براندو فیلم می شود
دنیای تصویر - مارلون براندو یکی از بزرگ ترین بازیگران سینماست که تماشای زندگی او بر پرده نقره ای تمام خوره های فیلم را به هیجان می آورد. برایان اولیور تهیه کننده، که فیلم تحسین شده کم در کارنامه اش ندارد، می خواهد فیلمی زندگی نامه ای بر اساس زندگی پدرخوانده سینما بسازد. محوریت اثر هم کتاب «قبلا انجام نشده بود» نوشته جرج اینگلاند، رفیق گرمابه و گلستان براندو است.
براندو و اینگلاند در دهه 50 با هم دوست شدند و بعدها در پروژه مشترک «آمریکایی زشت» که براندو جلوی دوربین اینگلاند بازی کرد، همکاری داشتند. برایان اولیور در این باره گفته است: «پنج دهه رفاقت مارلون و جورج موجب شد که زیروبم کار دستشان باشد، از زندگی حرفه ای گرفته تا زندگی شخصی. به تصویر کشیدن بزرگ ترین بازیگری که پا به عرصه هنر گذاشت بر پرده نقره ای با شکوه است، تصویری از دو مرد بزرگ که به اخوت رسیده بودند.»
با این اوصاف به نظر با فیلمی مردانه و رفاقتی طرفیم نه فیلمی که بخواهد زندگی براندو را از دوران کودکی تا مرگ تصویر کند. براندو به عنوان بازیگر، هشت نامزدی اسکار دارد که برای «اتوبوسی به نام هوس» و «پدر خوانده» مجسمه طلایی را برنده شده است.
 
 
فصل چهارم «آقای روبات» ساخته می شود
آی سینما - درست در آستانه کسب نامزدی گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال کوتاه (کریستین اسلیتر) و در حالی که چهارشنبه گذشته، قسمت آخر فصل سوم «آقای روبات» روی آنتن رفت، شبکه «یواس ای نتورک» از تمدید این سریال و تولید فصل چهارم آن خبر داد. اتاق نویسندگان فصل چهارم این سریال از همین حالا مشغول به کار شده، اما هنوز درباره این که فصل چهارم از چه تاریخی روی آنتن می رود، صحبتی به میان نیامده است.وقایع این سریال در سال 2015 می گذرد اما جهان شکل و شمایل دیگری دارد و داستان شخصیتی به نام «الیوت الدرسن» (با بازی رامی مالک برنده جایزه امی) را روایت می کند. الیوت یک متخصص کامپیوتر آسیب دیده اما باهوش است که به همراه آقای روبات عصیانگر (اسلیتر) که وجه تاریک شخصیت خودش است انقلابی در جهان اینترنت به راه می اندازد.