ربیعی: به دنبال قطع یارانه کسی نیستیم که احساس نگرانی کنند

برنامه دولت برای جلوگیری از افتادن بازنشستگان در تله فقر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا سه میلیون نفر امسال از دریافت یارانه حذف می شوند افزود: تا اندازه ای که می توانستیم حذف کردیم بنابراین به دنبال قطع یارانه کسی نیستیم که احساس نگرانی کنند و باید به صورت هدفمند و دقیق این کار انجام شود.
به گزارش  مهر و فارس، ربیعی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، به وضعیت معیشتی بازنشستگان اشاره کرد و افزود: دولت برای جلوگیری از افتادن بازنشستگان در تله فقر و افزایش حقوق آنان متناسب با شیب تورم طی هفت سال سیاست گذاری کرده است. وی گفت: برنامه دولت طی امسال این است که به سمت محدود کردن فقر مطلق حرکت کند و این امر با برنامه‌های توانمندسازی و اشتغال روستایی همراه خواهد بود.وی افزود: رابطه خطی بین فقر و حاشیه‌نشینی نادرست است، این رابطه تک‌علتی نیست و باید بین آسیب‌ها و مسائل اجتماعی تفکیک قائل شویم.
وزیر رفاه گفت: پول به طور مطلق اشتغال ایجاد نمی‌کند البته تسهیلات، مسئله اصلی تولید است و این گونه هم نیست که بخواهیم مسئله پول را نفی کنیم.
ربیعی افزود: سیاست‌های اشتغالی مثل «یارانه مزد» ، «حق بیمه کارفرمایی» و «طرح‌های کارورزی» می‌توانند در تولید مشاغل بیشتر موثر باشند.
وی با اشاره به این که  با ۱۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل تماس تلفنی گرفته شد تا به تحصیل بازگردند گفت: بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه ایجاد شده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مبحث هزار روز اول زندگی افزود: در کودکان سوء تغذیه ۴۰ درصد، لاغری۵۰ درصد و کوتاهی قد ۷۵ درصد  کاهش یافته است. ربیعی با اشاره به این که جلوگیری از نسلی شدن فقر یکی از اقدامات خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: بیش از ۱۰ میلیون نفر طی سه مرحله سبد کالا دریافت خواهند کرد و یک مرحله دیگر مربوط به هزار روز اول زندگی می شود.
وی رابطه خطی بین فقر و حاشیه‌نشینی را نادرست دانست وگفت: این رابطه تک‌علتی نیست و باید بین آسیب‌ها و مسائل اجتماعی تفکیک قائل شویم. بسیاری از مسائل اجتماعی آسیب نیستند. 
برای مثال نمی‌توان حاشیه‌نشینی را یک آسیب اجتماعی دانست اما مسائل اجتماعی بستر مناسبی برای ظهور آسیب‌ها هستند. برای مثال در تهران بیشترین نرخ طلاق مربوط به مناطق یک و دو است. همچنین اعتیاد در برخی از طبقات اجتماعی به دلیل درآمد بالا هیچ‌گاه نمود ظاهری در خیابان پیدا نمی‌کند.