بازار خبر

شاخص کل مبنای تصمیم‌گیری برای ورود به بورس نیست
فارس- قالیباف اصل، مدیر عامل بورس تهران،  با تاکید بر این که نباید تنها به شاخص کل توجه کرد و آن را مبنای تصمیم گیری دانست، یادآور شد: شاخص کل، وضعیت کلی بازار سهام را نشان می‌دهد. ضمن این که هر صنعتی در بورس هم اکنون از شاخص جداگانه ای برخوردار است. همچنین شاخص‌ موزون، شاخص تغییرات قیمت و شاخصی که تنها جمع سود نقدی و تغییرات قیمت را نشان می‌دهد، نیز در بازار وجود دارد که هر شخص بر اساس نیاز خود باید به این شاخص‌ها نگاه کند.


انار شب یلدا تامین است؛ هر کیلو 5 تا 7 هزار تومان
ایرنا- مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 800 هزار تن انار در سال 96 و تامین بودن تقاضای بازار گفت: طبق اعلام سازمان میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم انار درجه یک برای شب یلدا 39 هزار تا 41 هزار ریال و در خرده فروشی ها 50 هزار تا 70 هزار ریال قیمت گذاری شده و نرخ های بیش از این اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.


ممنوعیت صادرات و واردات گسترده هم گوشت را ارزان نکرد!
ایسنا- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: ممنوعیت صادرات گوسفند طی یک سال اخیر نه تنها گوشت قرمز را ارزان نکرد بلکه قیمت این محصول بیشتر هم شده که دلیل آن قیمت نهاده‌های تولیدی است. شایان ذکر است علاوه بر ممنوعیت صادرات، طی هشت ماهه نخست امسال حدود ۹۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور وارد شده که 46 درصد بیشتر از سال قبل است و این میزان، کسری تولید داخلی برای مصرف را تامین می‌کند.