تازه‌های مطبوعات

آرمان- محمد قوچانی، مشاور رسانه‌ای دفتر ریاست جمهوری با تاکید براین که رویکرد و برنامه‌های آقای روحانی تغییر نکرده و همچنان به دنبال اجرا کردن برنامه‌های خود است، گفت: محدودیت‌ها و معذوریت‌های آقای روحانی نسبت به گذشته بیشتر شده است. در موضوع «حصر» روحانی نمی‌تواند به صراحت بیان کند که چه گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است، بنده از آقای سیدمحمدرضا خاتمی نقل قول می‌کنم که آقای علی لاریجانی در این مسئله در حال کمک به آقای روحانی است .
شهروند- این روزنامه در مطلبی با عنوان « پسته ایران با نشان افغانستان» با بیان این که افغانستانی ها پسته ایرانی را خریداری و برای تماشاگران جام جهانی صادر می‌کنند به نقل از عضو انجمن پژوهشکده پسته ایران نوشت : افغانستانی‌ها پسته‌های درجه ٣،۴ و ۵ ایران را بعد از مغز و فراوری کردن به کشورهای اروپایی صادر می کنند.
صبح نو –نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری «مسعود بارزانی» از برگزاری سمیناری با موضوع قدس شریف در شهر اربیل ممانعت کردند.
همشهری- کمیته بودجه نویسی مجلس برای افزایش حقوق نمایندگان تا ۱۰میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده است. افزایش حقوق نمایندگان از ۵ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به ۱۰ میلیون تومان تنها خبر خوش این کمیته برای مجلسی‌ها نیست و قرار است هزینه دفاترآن ها نیز بنا به تورم ۱۰تا ۱۵درصد اضافه شود. 
کیهان – حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران، لایحه بودجه 97 را دارای نابه سامانی‌های مخرب دانست و نوشت: در جدول شماره 20 لایحه تقدیمی دولت عناوین 293 طرح مطالعاتی و اجرایی درج شده است و هر کس کمترین آشنایی با اقتصاد سیاسی ایران داشته باشد می‌فهمد که این جدول محصول چانه‌زنی‌ها و توافقات بین نمایندگان و تمکین دولت به آن ها، به دلایل دیگری است که آن ها هم از جنس چانه زنی برای تصویب بودجه و... در مجلس است. 
قانون –سید محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات ونماینده لامرد و مهر استان فارس گفت: یکی از محبت‌هایی که پدرم در حق من کرد، این بود که از همان ابتدای ازدواج، بنده را رها کرد و چترحمایتش را از سرم برداشت.او از منتقدان رسانه ای شدن پرونده های فساد اقتصادی در کشور است و معتقد است این مسئله باعث می شود که سرمایه گذاران در ایران احساس امنیت نکنند.وی با انتقاد از نحوه این افشاگری ها می افزاید: :می خواستیم فساد از بین ‌برود، قبح آن را از بین بردیم .