ادامه واکنش ها به نمایش موشکی هیلی

ظریف:به سازمان ملل شکایت می کنیم

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به نمایش مضحک و اتهام زنی عجیب نماینده آمریکا به ایران گفت: به سازمان ملل شکایت می کنیم. به گزارش فارس محمدجواد ظریف افزود: ایران ادعای نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار ا... یمن را به سازمان ملل ارجاع خواهد داد. در همین حال پایگاه رجانیوز در گزارشی نوشت که لاشه موشک نمایش داده شده توسط آمریکا، موشکی که انصاا... به ریاض شلیک کرده نبوده، بلکه با توجه به این که تنها استفاد ه ایران از موشک قیام که توسط صنایع شهید باقری ساخته شده، مربوط به 28 خرداد 1396 است؛ این موشک مربوط به زمانی است که سپاه پاسداران در واکنش به عملیات تروریستی در تهران، مقر فرماندهی داعش در منطقه «دیر الزور» سوریه را هدف چند موشک قرار داد و به طور کامل منهدم کرد. به نوشته این پایگاه  لاشه همان موشکی که چندی پیش به محل استقرار نیروهای داعش در «دیرالزور» شلیک شد، حالا در اختیار آمریکایی‌هاست.
سردار شریف: همه می‌دانند یمن تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره شمالی گرفته بود
در واکنشی دیگر سخنگوی سپاه با بیان این که همه می‌دانند یمن تجهیزات موشکی مفصلی از اتحاد جماهیر شوروی و کره شمالی گرفته بوده، گفت: عربستان سه سال است که بمب‌ها را بر سر مردم یمن می‌ریزد و تمام تسلیحات از آمریکا و اروپا می‌آید اما نماینده آمریکا یک لوله نشان می‌‌دهد و می‌گوید که اثر انگشت ایرانی‌ها روی آن است! به گزارش فارس سردار رمضان شریف افزود: دشمنان اجازه ندادند که شکست داعش 6 روز بر خروجی رسانه‌ها بماند، برای همین موضوع جدیدی همچون انتقال پایتخت اسرائیل به قدس را مطرح کردند و مطمئن باشید هر روز سوژه‌های جدیدی را مطرح می کنند. وی تأکید کرد: ترامپ از قدرت و هیبت جمهوری اسلامی می‌ترسد.
امروز؛ سفر وزیر خارجه فرانسه به آمریکا
همزمان قرار است امروز لودریان وزیر خارجه فرانسه در سفری ضدایرانی به آمریکا برود و با تیلرسون وزیر خارجه، هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی، ویلرو راس وزیر بازرگانی آمریکا و همچنین جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ دیدار کند. به گفته وزارت خارجه فرانسه «تعهد فرانسه به اجرای دقیق برجام و بحث بر سر فعالیت های منطقه ای و برنامه موشک بالستیک ایران» مهم ترین محورهای این دیدارهاست.
ولایتی: رئیس جمهور فرانسه نوچه آمریکاست
در واکنش به اقدامات ضدایرانی فرانسه از جمله این سفر و دیدارهای آن، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی این دانشگاه در جمع خبرنگاران با بیان این که ترامپ حرف‌های بی‌پایه و مضحک می‌زند،‌ افزود: جمهوری اسلامی به هیچ وجه موشکی به یمن نداده است. به گزارش فارس ولایتی افزود: فرانسه متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون کمتر صداقت نشان داده و استفاده از عده‌ای افراد مزدور و منافق که فسیل‌هایی از چند دهه قبل هستند و به کشورشان خیانت کرده‌اند از کارهای فرانسه است که این کار یک اسلحه کهنه بی‌مصرف است. ولایتی با بیان این که هم اکنون رئیس‌جمهور فرانسه نوچه ترامپ در اروپاست، ادامه داد: فرانسه اگر می‌خواهد به دنبال حیثیت بین‌المللی باشد نباید تابع محض آمریکایی‌ها باشد و باید یاد بگیرد که نوچه ترامپ در اروپا نباشد.
کاریکاتور روزنامه واشنگتن پست علیه نمایش نیکی هیلی 
همزمان، با این تحولات، کاریکاتوری جالب از سوی طراح روزنامه واشنگتن پست منتشر شده که در آن نماینده آمریکا به زحمت در تلاش برای بیرون آوردن یک موشک ایرانی از میان انبوه موشک های آمریکایی شلیک شده به منطقه است.