آشنایی با افرادی که قدرت های شگفت انگیزی دارند

شگفت انگیزها!

علیرضا کاردار- در بعضی فیلم های تخیلی انسان هایی می بینیم که قدرت های شگفت انگیزی دارند و با همان نیروها کارهایی می کنند که ما بیننده ها را شگفت زده، ذوق زده و در آخر حسرت زده می کنند! حسرت از این که چرا ما چنین نیروهایی نداریم و ای کاش ما هم می توانستیم آتش را توی دست مان بگیریم، خودمان را مانند لاستیک کش و قوس بدهیم، بدنی سفت مانند سنگ داشته باشیم و هرگاه دل مان خواست بتوانیم نامرئی شویم! شاید این چیزها برای ما آرزو باشد، ولی بد نیست بدانیم انسان هایی در دنیا وجود دارند که صاحب چنین نیروهایی هستند، البته به جز نامرئی شدن! در این پرونده بر اساس اخبار و گزارش های معتبر از سراسر جهان، با چند نمونه از این ابرانسان ها آشنا می شویم که بیشتر آن ها به طور مادرزادی و بدون تلاش و تمرین به این نیروها دست یافته اند. همچنین راستی آزمایی و توضیحات و دلایل علمی و منطقی قدرت شان را به دانشمندان واگذار می کنیم.

 

هشدار

آن چه در ادامه می خوانید صرفا برای اطلاع و سرگرمی شماست. لطفابه هیچ وجه موارد خطرناک را امتحان نکنید!

 

مرد گردن کلفت !
«جان ایوانز» یکی از خارق العاده ترین انسان های روی کره زمین است. او قادر است اجسام بسیار سنگینی را روی گردنش نگه دارد. به گفته جان برای این که او بتواند اجسام سنگین را روی گردنش نگه دارد قدرت، دقت و اراده را با هم تلفیق می کند. سنگین ترین جسمی که تاکنون ایوانز موفق شده است آن را بلند کند، یک اتومبیل مینی کوپر 162 کیلوگرمی است که به مدت 15 ثانیه آن را روی گردنش نگه داشته است. این کار بسیار خطرناک است زیرا کوچک ترین اشتباه باعث شکسته شدن گردن ایوانز می شود و از این رو هماهنگی بین تکان های جسم و بدن ایوانز نقش مهمی ایفا می کند. در آزمایش هایی که روی بدن ایوانز انجام شد، پزشکان و متخصصان به این نتیجه رسیدند که ماهیچه ها و ساختار بدنی ایوانز نسبت به یک انسان معمولی بسیار متفاوت است و برای همین است که می تواند چنین اجسام سنگینی را روی گردنش بلند کند.
 

همه چیز خوار!
«مایکل لوتیتو» شهرتش را از راه خوردن اجسام غیر قابل هضم به دست آورد. تقریبا هر چیزی می توانست به عنوان یک غذای خوش مزه توسط این مرد خورده شود. او از بلعیدن هیچ چیز از جمله لاستیک، آهن، چوب و حتی شیشه ترسی نداشت. مشهور ترین چیزی که توسط او خورده شده، پیکره کامل یک هواپیمای سسنا ۱۵۰ است. شاهکار خوردن این هواپیما، دو سال تمام طول کشید. مایکل که قادر بود به طور متوسط روزانه یک کیلوگرم فلز میل کند، برای اطمینان از آسیب نرسیدن به دستگاه گوارشش، پیش از هر وعده مقادیر زیادی روغن صنعتی می نوشید! هرچند مایکل بیشتر به خوردن فلزات علاقه داشت، از خوردن اجسام دیگر هم لذت می برد. او توانست در طول زندگی اش تقریبا ۹ تن آهن  را ببلعد که شامل ۱۸ دوچرخه، ۱۵ خودرو، هفت تلویزیون، شش چلچراغ، دوتخت خواب، یک هواپیما، یک تابوت و... است. او می گفت موز و تخم مرغ پخته شده حال او را بد می کنند. درنهایت مایکل در ۵۷ سالگی به مرگ طبیعی فوت کرد!
 

ابر حافظه!
اگر فیلم «مرد بارانی» را دیده باشید، حتما از قدرت خارق العاده شخصیت نابغه عقب افتاده یعنی «ریموند بابیت»، حیرت زده شده اید. در واقع این شخصیت با الهام از «کیم پیک» که دقیقا همین توانایی را داشت، خلق شده است. کیم پیک که از یک بیماری نادر به نام «سندرم اف جی» رنج می برد، توانایی عجیبی در به خاطر سپردن جزئیات داشت. در حقیقت این بیماری باعث شده بود دو نیم کره مغز او از یکدیگر جدا باشند. همین مسئله منشأ توانایی عجیب اش در یادآوری جزئیات و دیگر قابلیت های حیرت انگیزش شده بود. کیم در ۱۶ ماهگی خواندن کتاب را آغاز کرد. با گذشت زمان توانایی کتاب خوانی او هم به سرعت پیشرفت کرد تا جایی که او قادر بود تنها با یک بار خواندن یک کتاب با سرعت بالا و پیوسته، تمام جزئیات و کلمات آن را به خاطر بسپارد. از دیگر توانایی های پیک آن بود که می توانست صفحه راست کتاب را با چشم راست و صفحه چپ کتاب را با چشم چپ بخواند! با این حال در کنار توانایی مغزی فوق العاده، کیم از داشتن یک زندگی معمولی محروم بود. او هیچ گاه بستن دکمه های پیراهن اش را یاد نگرفت و در تست هوش امتیاز ۸۷ را به دست آورد که متعلق به یک انسان معمولی است.
 

تقویم انسانی!
«جیل پرایس» شش سال پیش با عصب شناسی در دانشگاه کالیفرنیا تماس گرفت و گفت: «من یک مشکل اساسی دارم. من هر اتفاقی را که در زندگی ام افتاده است، به یاد دارم.» از این جا بود که ماجرای زندگی عجیب جیل آغاز شد. این زن میان سال تا سن 43 سالگی هیچ چیز را فراموش نکرده بود. با شنیدن این خبر، محققان دانشگاه شروع به انجام آزمایش هایی روی جیل و حافظه غیرقابل کنترل و خودکارش کردند. نتیجه آزمایش ها نشان داد حافظه جیل هیچ روزی از سال های عمرش را فراموش نکرده است! به عنوان مثال اگر به او تاریخ روزی از 25 سال اخیر گفته شود، دقیقا توضیح می دهد که در آن روز چه اتفاقی افتاده است و عجیب تر این که جیل آب و هوای آن روز را نیز به خاطر دارد. به دلیل این که ذهن جیل هیچ چیز را نمی تواند فراموش کند، به او لقب «تقویم انسانی» داده اند.
 

مرد یخی!
«ویم هوف» هلندی توانایی خارق العاده ای در تحمل سرما دارد و برای همین لقب «مرد یخی» را به او داده اند. ویم هوف 18 رکورد برای حمام یخ گرفتن را به نام خود ثبت کرده است. او در آخرین رکوردزنی خود، یک ساعت و 13 دقیقه و 48 ثانیه در یخ خوابید و با شکستن رکورد پیشین خود، نامش را دوباره در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. وقتی از ویم پرسیدند که او چگونه قادر است سرمای بیش از حد را تحمل کند، وی با خنده پاسخ داد: «با قدرت ذهنی ام ترموستات بدنم را روشن می کنم تا گرم شوم.» ویم ادعا می کند با کمک تمرکز می تواند روی سیستم عصبی خود کنترل داشته باشد. در پی این ادعا زمانی که او در حال تمرکز کردن بود، پزشکان آزمایش های زیادی روی بدنش انجام دادند. نتیجه آزمایش ها نشان داد ترشح هورمون کورتیزول در بدن ویم بیشتر از یک فرد عادی است. پزشکان بر این عقیده اند که آزاد شدن بیش از حد این هورمون در بدن وی، فعالیت سیستم عصبی را کاهش می دهد. از طرفی پاسخ سیستم ایمنی بدن مرد یخی تا 50 درصد نسبت به یک فرد عادی کاهش می یابد و برای همین او نسبت به افراد معمولی کمتر احساس سرما می کند.
 

مرد چند زبانه!
«دنیل تامت» مردی انگلیسی با کارکرد بالای مغز در حد یک دانشمند است که استعدادی در زمینه سهولت محاسبات ریاضی، حافظه ترتیبی و یادگیری زبان دارد. تامیت در کودکی دچار حملات پی در پی صرع می شد. به گفته تامیت، او سه سال بیشتر نداشت که همه چیز به طرز عجیبی برایش ظاهر می شد. او اعداد را به شکلی متفاوت می دید و می توانست محاسبات پیچیده ریاضی را به طور ذهنی و با سرعت بسیار زیاد انجام دهد. او می تواند حاصل محاسبات را همانند یک تابلوی نقاشی ببیند و اول یا مرکب بودن عدد را احساس کند. دنیل رکورد دار قاره اروپا در به حافظه سپردن و بازگویی عدد پی تا 22514 رقم در مدت زمانی بیش از پنج ساعت است. او همچنین به زبان های مختلفی تسلط دارد و زبان جدیدی به اسم «مانتی» را نیز به وجود آورده است. تامت برای اثبات توانایی آموختن زبان های جدید، در یک مستند تلویزیونی تلاش کرد زبان ایسلندی را که جزو دشوارترین زبان ها از نظر ساختاری است، طی یک هفته یاد بگیرد. هفت روز بعد او در تلویزیون ایسلند برای انجام گفت وگویی به زبان ایسلندی حضور یافت!
 

چشمان عقابی!
در سال ۱۹۷۲ دانشگاه اشتوتگارد در آلمان گزارش کرد که یکی از دانشجویانش از بینایی خارق العاده ای بهره مند است. این دانشجو که «ورونیکا سیدر» نام داشت، به طرز باور نکردنی 20 برابر بهتر از افراد معمولی اجسام را می دید. ورونیکا قادر بود درست همانند یک دوربین چشمی، اشیایی را که در فاصله حدود دو کیلومتری قرار داشت، به خوبی و با جزئیات بسیار مشاهده کند، به طوری که می توانست به راحتی چهره یک فرد را در این فاصله را ببیند. علاوه بر آن، او توانایی عجیبی در مشاهده اجسام ریز داشت که قابل مقایسه با یک ذره بین بود. گفتنی است، رکورد او در گینس هنوز شکسته نشده است و احتمالا به این زودی ها شکسته نخواهد شد.

 

مرد بی درد!
«تیم کریدلند» یکی از اعضای سابق سیرک «جیم رز» بود و اکنون نمایش های سرگرم کننده ای را برای مردم اجرا می کند. «تیم» متخصص در قورت دادن شمشیر، راه رفتن روی آتش، خوابیدن روی تختخواب میخی، سوراخ کردن بدن و عبور دادن جریان برق از خود است. تیم ادعا می کند به دلیل این که می تواند بر ذهن خود غلبه کند، قادر به اجرای همه این نمایش های خطرناک و در عین حال دردناک است. با تحقیقاتی که دانشمندان روی این مرد انجام داده اند، معلوم شد بدن او دچار جهشی ژنتیکی شده است که باعث می شود درد را مانند انسان های معمولی احساس نکند. البته این بدان معنا نیست که تیم به هیچ عنوان حس لامسه ندارد، او به خوبی گرما و سرما را حس می کند اما به دلیل نقص در کارکرد گیرنده های سلول های عصبی، مغز او قادر به تشخیص درد نیست.

 

ماشین حساب زنده!
در کره زمین افراد بسیاری هستند که بدون نیاز به ماشین حساب یا نوشتن روی کاغذ می توانند مسئله های ریاضی را در ذهن خود حل کنند. بین همه این انسان ها «اسکات فلانسبرگ» از همه سرشناس تر است. تا جایی که به او لقب سریع ترین ماشین حساب انسانی را داده اند. اسکات نه تنها می تواند مسئله های ریاضی را حل کند، بلکه سرعت او در حل این مسئله ها بی نظیر است. اسکات در این زمینه رکورددار است. او سریع ترین فردی است که می تواند یک عدد را در عرض 15 ثانیه چندین بار با خود عدد جمع بزند. سریع ترین ماشین حساب انسانی نه تنها می تواند اعداد را جمع بزند، بلکه در ضرب، تقسیم و گرفتن ریشه اعداد نیز سرعتی باورنکردنی دارد.
 

دستان نسوز!
شاید توانایی آشپزی که صاحب یک رستوران است شما را بترساند. این مرد قدرت فوق العاده ای دارد که می تواند دست اش را بدون مشکلی در روغن داغ به مدت طولانی فرو برد. او می تواند گوشتی را که در روغن داغ سرخ کرده است، با دست اش بردارد و روغن داغ را طوری در دست اش می گیرد که گویی شن و ماسه است که از میان انگشتانش می ریزد! این مرد توضیح می دهد، این یک اختلال ژنتیکی است که در خانواده اش وجود دارد و پدر و پدربزرگش هم این توانایی را دارند. او اولین بار این توانایی را زمانی کشف کرد که با روغن سوخت و تاثیری رویش نگذاشت.
 

تمرکز فوق انسانی!
«ایسائو ماچی» یک مرد ژاپنی است که هیچ قدرت آهن ربایی و الکتریکی ندارد اما حواس و واکنش های فوق العاده ای دارد. او یک سامورایی است و سال هاست هنرش را تمرین می کند. ایسائو ادعا می کند که می تواند یک گلوله را با شمشیر از وسط نصف کند که در یک فیلم ادعای او را با یک تفنگ بادی امتحان می کنند. به محض شلیک گلوله، سامورایی شمشیر خود را می کشد و گلوله را نصف می کند. در حرکت آهسته فیلم می توانید تماس مستقیم شمشیر با گلوله را ببینید. برخلاف ادعاها این صحنه شانسی نبود، زیرا سامورایی چند بار آن را بدون خطا انجام داد. بر اساس نظر دانشمندان، این سامورایی امروزی سطح حواس فوق انسانی دارد.
 

منابع استفاده شده برای این پرونده: مجله همشهری سرنخ، سایت برترین ها و تابناک