بازار خبر

کالاهای معاف از مالیات بر ارزش افزوده
 ایسنا- سخنگوی کمیسیون مالیات اتاق اصناف اظهار کرد: کالاهایی از جمله مواد خوراکی و کشاورزی در صورتی که فراوری نشده باشد مشمول مالیات ارزش افزوده نخواهد شد و کسی اجازه ندارد برای کالاهایی مانند برنج، گوشت، شیر، حبوبات و مواردی از این دست از مردم مالیات بر ارزش افزوده دریافت کند.

 


مصرف روزانه بنزین از مرز ۱۰۱ میلیون لیتر گذشت
 تسنیم- روز شنبه با ثبت مصرف 101 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین، رکوردی کم نظیر در مصرف بنزین سال 96 کشور رقم خورد. این رکورد که البته به بالاترین رکورد مصرف بنزین در سال 96 که مربوط به 30 آذر (روز بعد از زلزله تهران) با میزان 108 میلیون لیتر بود نرسید، نشان از آغاز پرحجم سفرهای نوروزی در کشور دارد که البته این سفرها از روزهای پیش آغاز شده بود، اما در روز گذشته بر حجم ترددهای برون شهری کشور به طور محسوس افزوده شد.


تقویت ۲۴۲ واحدی شاخص کل بورس
 فارس- معامله‌گران بورس تهران در واپسین ساعات باقی مانده تا پایان سال، شاهد اقبال حقیقی‌ها به گروه خودرویی و حمایت بازارگردان‌ها از سهم‌های بانکی بودند، مطابق روال هرساله دوباره حقیقی‌ها جریان حرکتی بازار را در دست گرفتند. سرانجام در پایان معاملات دیروز، شاخص کل بورس تهران، با افزایش 242 واحدی روی رقم 95 هزار و 819 واحد ایستاد.