تازه‌های مطبوعات

آرمان - یک دیپلمات پاکستانی اعلام کرده  که آمریکایی‌ها در پی اغتشاشات دی‌ماه گذشته در ایران برای دامن‌زدن و بهره‌برداری از اوضاع، از مقامات پاکستانی درخواست کردند تا ورود بعضی افراد را به خاک ایران تسهیل کنند و از آن ها حمایت‌های لازم را به عمل آورند که این درخواست با پاسخ قاطع مقامات پاکستانی مواجه شد. این دیپلمات پاکستانی با اشاره به سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در منطقه افزود: روابط اسلام‌آباد و تهران برای ما مهم و راهبردی است و حاضر به تضعیف این روابط آن‌هم به دست خودمان نیستیم. اسلام‌آباد در امور داخلی کشورهای همسایه به هیچ‌وجه دخالت نمی‌کند.
همشهری- این روزنامه در یادداشتی با اشاره به قرارداد 742 میلیون دلاری  شرکت زاروبژ نفت روسیه برای توسعه میادین نفتی پایدار غرب و آبان در استان ایلام نوشت: امضای قرارداد با شرکت های نفتی روسی که به زودی یکی دیگر از این قراردادها امضا خواهد شد، زنگ خطر مهمی برای شرکت های نفتی غربی است. راهبرد ایران برای امضای قراردادهای توسعه نفتی با روس ها، در شرایطی که غربی ها حاضر نشده اند در ایران کار کنند نادرست نیست. دولت روحانی در توسعه میادین نفتی در پنج سال گذشته کارنامه ضعیفی دارد. درست است که علت آن را باید در سیاست خارجی و فشار آمریکایی ها جست وجو کرد اما به هر حال نتیجه اش به ضرر کشور بوده  است.
شرق – احمد توکلی درباره بازرسی از نهادهای زیر نظر رهبری گفت : این وظیفه بازرسی ویژه نبوده، اما علی‌القاعده کنترل صورت می‌گرفته است. از جمله سازمان حسابرسی، این نهادها را از لحاظ دخل و خرج کنترل می‌کرده است. درواقع آن چه انجام می‌شده، حسابرسی بوده است. منظور از حسابرسی، همان کاری است که ذی‌حساب انجام می‌دهد. اما در بازرسی، به نحوه مدیریت، تخلفات و فسادهای احتمالی هم وارد می‌شوند. همچنین باید توضیح دهم که آن چه قرار است بازرسی شود، نهادهایی هستند که تنها کارهای رهبری را انجام می‌دهند و دستگاه‌های تحت امر ایشان را شامل می‌شوند.به عنوان نمونه یکی از این نهادها، ستاد اجرایی فرمان امام است. چراکه بر اساس شرع، اداره اموالی که مصادره می‌شود و مالک مشخصی ندارد، زیر نظر شخص ولی فقیه است.