روحانی :سال آینده سال توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی خواهد بود

خواهش می کنم شادی مردم را به رسمیت بشناسید

هادی محمدی – رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبری درباره عدالت تأکید کرد: همان گونه که ایشان فرمودند باید در زمینه عدالت قدم‌های جدی‌تری برداریم تا به نقطه مطلوب برسیم. سال آینده سال سرمایه‌گذاری، رشد و توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی خواهد بود. من در یکی از مصاحبه‌هایم در اوایل سال آینده توضیح خواهم داد که چه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم.به گزارش خراسان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت در سال 1396، با تأکید بر این که تحول بسیار مثبتی ایجاد شده است،‌ بیان کرد: از لحاظ عدالت و اجتماعی قدم های خوبی برداشته شده است گرچه باید این قدم‌ها برداشته شود، در طول چهار سال گذشته هرسال حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان همواره از تورم بیشتر بود. این به معنی قدم در راه عدالت است و همواره حداقل حقوق بیشتر از مقداری بوده که حقوق را اضافه کرده‌ایم.وی تأکید کرد: در کنار این همه پیشرفت‌ و اقدامات ارزشمندی که ملت بزرگ ایران در طول سال گذشته انجام داد، روزهای غمباری هم داشتیم. هم در زمین و هم در آسمان و هم در دریا و برای ما بسیار تأسف‌آور بود و عده‌ای از هم‌میهنان و عزیزانمان را از دست دادیم. همه این حوادث مثل زلزله کرمانشاه، کرمان، کشتی سانچی و هواپیمای یاسوج برای ما تأسف‌آور بود.
دولت صریح‌تر از همیشه اعتراض مردم را به رسمیت شناخت
رئیس‌جمهور اضافه کرد: مردم به خوبی بین اعتراض و اغتشاش دیوار لازم را به وجود آوردند و دولت هم صریح‌تر از همیشه اعتراض مردم را به رسمیت شناخت اما در عین حال تخریب اموال ، اغتشاش، بی‌نظمی و زیر پا گذاشتن قانون برای دولت قابل قبول نبود و مردم کاملا این فاصله را در عمل و تظاهرات میلیونی خودشان به خوبی نمایان ساختند. روحانی اظهار کرد: ما انتقاد و اعتراض را قبول داریم، اشکالاتی وجود دارد که باید گفته و رفع شود ، همه باید دست به دست هم دهیم و  قانون و اموال عمومی را مراعات کنیم و نباید خانواده‌ها متأثر شوند، بترسند و  کسب و کارها تعطیل شود. در عین حال گوش ما باید برای سخنان مردم شنوا باشد.
صدای مردم را باید بشنویم
وی با تأکید بر این که سخنان مردم موج فرکانس خاصی ندارد که فقط به سمت قوه مجریه بیاید، اظهار کرد: فرکانس‌های متعددی دارد به سمت همه می‌رود، حالا بعضی اگر پارازیت می‌اندازند و نمی‌خواهند گوش دهند خودشان می‌دانند اما همه باید گوش کنیم. زمان پارازیت نیست، فرکانس‌ها را باید به دقت مورد توجه قرار دهیم و صدای مردم را بشنویم. مردم انتقادات،‌اشکالات و پیشنهادهایی دارند که باید پاس بداریم.وی خاطرنشان کرد: با عمل به سخنان مردم بهتر می‌توانیم همبستگی ملی خود را حفظ کنیم، هر جا کنار هم و با هم بودیم موفق شدیم.
هیچ کس در شورای امنیت سازمان ملل به آمریکایی‌ها جواب مثبت نداد
رئیس جمهور درباره سیاست خارجی دولت دوازدهم در سال 96، گفت:  آن وقتی که خواستند پرونده ایران را ناشیانه به سازمان ملل ببرند و بگویند در ایران حقوق مردم رعایت نمی‌شود، هیچ کس در شورای امنیت سازمان ملل به آمریکایی‌ها جواب مثبت نداد، آن وقتی که رفتند راجع به یمن به ما تهمت بزنند در شورای امنیت ناموفق بودند و حتی آن جا که خواستند به مسئله قدس اهانت کنند و آن جا را به عنوان پایتخت رژیم غاصب اعلام کنند هم از دید افکار عمومی جهان، دولت‌ها و جهان اسلام محکوم شدند و بحمد ا... در طول سال گذشته اقدامات خوبی در منطقه انجام شد و بزرگ‌ترین گروهک تروریستی خطرناک یعنی داعش به زانو درآمد و ما از همه مردمی که در این زمینه تلاش‌ کرده‌اند تقدیر می‌کنیم. این یک دستاورد برای بشریت بود و در برابر همه عزیزانی که در این سرزمین از نثار جان خودشان هم دریغ نکردند تواضع می‌کنیم.
خواهش می‌کنم شادی مردم را هم به رسمیت بشناسید
رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: همان طور که انتقاد را به رسمیت می‌شناسیم و باید بشناسیم، اعتراض را به رسمیت شناختیم و باید بشناسیم ، خواهش می‌کنم شادی مردم را هم به رسمیت بشناسید. این قدر سخت گیری نکنیم و بگذاریم مردم خوشحال ، شاد و بانشاط باشند و در زندگی سیاسی و اجتماعی‌ همدیگر را یاری کنند و ما هم آن ها را یاری کنیم .