بازار خبر

توقف ثبت سفارش برای واردات کنجاله؛ قیمت مرغ روند افزایشی یافت
فارس - رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت مرغ از یکی دو روز پیش روند افزایشی یافته و قیمت کنجاله سویا و ذرت هم به دلیل توقف ثبت سفارش از سوی وزارت صنعت برای روشن شدن ارز یارانه‌ای که واردکنندگان گرفته‌اند، افزایش یافته است. محمد یوسفی درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ و نهاده‌های تولید در بازار خاطر نشان کرد: دو سه روزی است که قیمت مرغ روند افزایشی یافته است تا جایی که دیروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در میدان بهمن تهران (محل توزیع عمده مرغ) به هشت هزار تومان رسید.


کاهش تولید خودرو به دلیل کسری قطعه
ایسنا - رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در چند هفته اخیر تولید خودرو در کشور کاهش یافته ضمن آن که درصد قابل توجهی از خودروها نیز به دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانه‌ها متوقف می‌شوند. محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: متاسفانه در کنار تمام مشکلات داخلی و خارجی، انباشت قطعات و مواد اولیه وارداتی تولید قطعه در گمرک، جدیدترین مشکل صنعت قطعه‌سازی است.


یک هندی جایگزین بنیان‌گذار علی‌بابا در صدر ثروتمندان آسیا شد
ایسنا - موکاش آمبانی- بنیان‌گذار گروه "رلیانس" با ۴۴.۳ میلیارد دلار ثروت، جای «جک ما» از چین را به عنوان ثروتمندترین فرد آسیا گرفت. به گزارش بلومبرگ، رلیانس یک مجموعه مادر است که در زمینه صنایع مخابراتی و پالایشگاهی فعالیت می کند. با افزایش 1.6 درصدی نماد این گروه در تازه‌ترین معاملات بورس هند، ثروت آمبانی هندی به 44.3 میلیارد دلار رسید و وی با پشت سر گذاشتن جک ما با ۴۴ میلیارد دلار ثروت به صدر فهرست ثروتمندان آسیایی صعود کرد. پس از این فرد هندی، جک ما با ۴۴ میلیارد دلار ثروت در رده دوم ثروتمندترین فرد آسیا قرار دارد. وی موسس و مدیرعامل فروشگاه اینترنتی علی باباست که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی اینترنتی چین محسوب می‌شود.


درخواست ۲ واردکننده بزرگ خودرو برای دریافت ارز دولتی
تسنیم - درپی ممنوعیت تخصیص ارز دولتی به واردات خودرو، دو واردکننده خودرو که هزاران خودرو را ثبت سفارش کرده و قبل از واردات به مردم فروخته‌اند، حال از سازمان حمایت درخواست کرده‌اند که ارز دولتی به آن ها پرداخت شود. به تازگی به‌واسطه بلاتکلیفی مشتریان در خرید خودرو دو شرکت نگین خودرو و ایرتویا با ارسال نامه‌ای به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تخصیص نیافتن ارز دولتی برای واردات محصولات خود مطالبی را مطرح و از آن سازمان درخواست پیگیری تخصیص ارز دولتی به خودروهای ثبت‌سفارش‌شده را کرده‌اند.