بازتاب

بنر جنجالی در بوشهر و ممنوعیت پوشیدن آستین کوتاه در قزوین!

بنر جنجالی بوشهر، فضای مجازی را به هم ریخت
انتشار تصاویری از بنر جنجالی دو زن، یکی با چادر و دیگری با پوشش مانتو همراه با این سوال که: «ترجیح می‌دهید کدام زن همکار شوهر شما باشد؟» در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را در پی داشت. کاربری در این باره نوشت: «به نظر من سوال مهم و تاثیرگذاری است. مدت‌هاست می‌خواهند در فضای مجازی ما را مرعوب کنند و بلافاصله جو راه می‌اندازند. ولی من معتقدم سوال بسیار کلیدی در حوزه خانواده و حفظ کیان آن است.» کاربری هم با انتقاد از این بنر نوشت: «دو نکته در این تصویر هست، اول سوق دادن مردم به سمت ظاهربینی و دیگری گذاشتن کل بار عفت عمومی روی دوش زنان.» کاربری هم نوشت: «من فکر می کنم با یک اقدام نسنجیده یک کار فرهنگی خوب را به تبلیغ ضدفرهنگی تبدیل کرده‌اند.»
 
 
اعترافات قاتل مریم
قتل مشکوک مریم فرجی که چند روزی دستمایه بازی سیاسی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه های ضد انقلاب شده بود، با اعترافات نامزد سابق او خط بطلانی بر فرضیه‌های سیاسی متبادر بر قتل او کشید. بر اساس اعترافات نامزد سابق او ظاهرا فرجی قصد ازدواج با استاد دانشگاهش را داشته و همین مسئله عامل انگیزشی برای قتل وی از سوی نامزد سابقش بوده است. کاربری در این باره نوشت: «برام عجیبه که چرا هر تقی به توقی می‌خوره یهو سوءاستفاده‌گران که همیشه یک سرشون هم به اون ور آب وصله انگ سیاسی بودن می‌زنن و پرونده درست می‌کنن؟!» و کاربری هم نوشت: «به نظر من بی بی سی و اون وری‌ها طفلکا دنبال اینن یکی تو ایران فوت کنه و برای استفاده علیه نظام سوژه‌اش کنن. طفلک خانواده این دختر که تو این بازی‌های کثیف کمرشون خم می‌شه.»
 
 
جریمه‌ای که «بس» است و زیرساخت‌های معیوب!
رئیس پلیس راهور در برنامه شبکه خبر طی اظهاراتی صریح اعلام می‌کند که «جریمه بس است و باید برویم سراغ اصلاح زیرساخت‌ها». صحبت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است. کاربران فضای مجازی بعضا با انتقاد از این صحبت‌ها، نظر خودشان را اعلام کردند. کاربری نوشت: «وقتی جریمه به عنوان یک عامل بازدارنده بود، وضعیت خلاف و تخطی از قانون در رانندگی این جوری بود، وای به حال وقتی که دیگه جریمه‌ای در کار نباشه.» کاربری هم با دفاع از صحبت‌های رئیس پلیس راهور نوشت: «واقعا بخش عمده‌ای از تصادفات به خاطر نبود زیر ساخت‌های مناسبه. »
 

 

 

 

قهرمانی پرسپولیس، اعتراض استقلال!
بعد از نامه انصراف استقلال از حضور در بازی سوپرجام به خاطر اردوی ترکیه‌ این تیم، سازمان لیگ تیم فوتبال پرسپولیس را قهرمان سوپرجام باشگاه‌های کشور اعلام کرد. اتفاقی که روز گذشته با کل‌کل هواداران پرسپولیس و اعتراض استقلالی‌ها همراه بود. کاربری نوشت: «استقلالی‌ها ترسیدن. سازمان لیگ بدبخت از یک‌سال پیش تاریخ سوپرجام رو اعلام کرده بود، آقای افتخاری اردو فرستادن تیمت چی بود؟» کاربری استقلالی هم با انتقاد نوشت: «وقتی وزیر ورزش پرسپولیسی باشه همین می‌شه دیگه. استقلال فقط می‌خواست یکی دو روز سوپرجام رو عقب بندازن. همه قهرمانی‌های لنگی‌ها همین‌طوری بوده. به نامردی و الکی.»
 
 
بازگشت خوشبختی به «چشمه علی»
اعلام خبر بازگشت آب به «چشمه علی» که مدتی بود کاملا خشک شده بود، واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی داشت. بر اساس اعلام مدیرعامل متروی تهران، با عبور دستگاه تی بی ام از آن‌جا، آب دوباره به چشمه علی بازگشت. کاربری در این باره نوشت: «خدا خیرتون بده. چشمه علی واقعا یک تفریحگاه خاطره‌انگیز بود. چقدر خوب که دوباره آب به اون‌جا برگشته.» کاربری هم نوشت: «آقای مدیرعامل زحمت کشیدید فقط تو رو خدا فردا هوس‌تون نگیره باز اون‌جا مترو ببرین مصیبت از نو تکرار بشه.»
 
 
 
واکنش‌ها به ممنوعیت آستین کوتاه!
خبر ممنوعیت پوشیدن پیراهن آستین کوتاه برای رانندگان تاکسی در قزوین، خیلی سریع در فضای اجتماعی کار خودش را کرد و گلایه مردم به گوش مسئولان رسید. با این وجود شهردار قزوین اعلام کرد که این قانون فقط برای رانندگانی است که زیر نظر شهرداری کار می‌کنند! کاربری در این خصوص نوشت: «یعنی جواب شهردار قزوین از خود اتفاق تلخ‌تره! مگه راننده شهرداری طفلی تو این تابستون با بقیه فرق داره!» کاربری هم نوشت: «با قوانین من در آوردی فقط روی اعصاب مردم رژه می‌رن. واقعا مسئله مهم‌تر از این در کشور وجود نداره؟!»