مسئولان می گویند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
70 درصد اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: ۷۰ درصد اینترنت عراق از مسیر ایران تامین می‌شود که ترانزیت بیشتر این ترافیک نیز از مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صورت می گیرد.به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات در شورای اداری ارومیه با اشاره به ترانزیت ۷۰ درصد اینترنت کشور عراق از ایران، گفت: بیشتر این ترانزیت از مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صورت می گیرد.وی همچنین افزود:  در سال های گذشته تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل از ۳۵ درصد در دولت دوازدهم به حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.


بطحایی : ساعت تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم کم می شود
هادی محمدی – محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص کاهش ساعت تحصیلی مدارس اظهار کرد: این بحث مطرح بود که در پایه دوازدهم ساعت تحصیلی را از 35 ساعت به 24 ساعت کاهش دهیم آن هم به این دلیل که دانش آموزان امسال هم برای امتحان نهایی و هم کنکور آماده می شوند که این  موضوع بر آن ها فشار وارد می کند . موضوع یک بار در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح اما متوقف شد و ما به دنبال این هستیم که ان شاءا... تا پایان مهرماه شورای عالی آموزش و پرورش نظر خود را در این خصوص اعلام کند.
کاهش تخلفات در ثبت نام مدارس
وزیر آموزش و پرورش همچنین درخصوص تخلفات مدارس برای گرفتن پول از دانش آموزان گفت : به لطف خدا و همکاری همکاران و این که مدیران مدارس از شرایط اقتصادی امروز درک درستی داشتند این تخلفات کاهش یافته است اما در برخی موارد گزارش شده که فشار زیادی به اولیا برای گرفتن کمک ها و مساعدت های مالی صورت گرفته است. در مواردی که ما از آن اطلاع یافتیم وارد عمل شدیم  که حتی منجر به لغو ابلاغ مدیر و جابه جایی شده است. در این روزهای باقی مانده هم گروه های نظارت فعالیت خواهند کرد تا اگر خطاهایی باشد از آن جلوگیری به عمل آید .
وی در پاسخ به سوالی درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت: نرخ ثبت نام در این مدارس در ابتدای خردادماه تعیین و ابلاغ شد و سامانه‌ای آن را کنترل می‌کند، به لطف خدا و به همت همکاران و موسسان مدارس غیردولتی میزان تخلفات در این زمینه کمتر شده است.