رسانه ها

رئیس کمیته امداد خبر داد
توزیع سبد غذایی بین مددجویان تا پایان شهریور

رئیس کمیته امداد از توزیع سبد غذایی بین مددجویان تا پایان شهریور خبر داد و گفت: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان روستایی کمیته امداد از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.  به گزارش فارس، سید پرویز فتاح،  از افزایش صد درصدی اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان روستایی خبر داد و گفت: سقف تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان روستایی کمیته امداد از ۲۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وی با بیان این که رشد نرخ تورم از خدمات کمیته امداد به محرومان پیشی گرفته است، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه به همه افراد تحت حمایت کمیته امداد سبد غذایی داده می‌شود. رئیس کمیته امداد با تاکید بر این که کمیته امداد در این شرایط حساس همراه مستضعفان است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه افزایش یابد‌‌.


اختصاص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان
سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان خبر داد و گفت: در سامانه وام ضروری تا این لحظه حدود ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش  فارس، محمدرضا افشار گفت:با آغاز به کار سامانه «ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و موظفین در سال ۹۷» و با گذشت ۲۰ روز، در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir، تاکنون ۱۹۷ هزار و ۹۹۳ نفر تقاضای خود را در این سامانه ثبت کردند.
وی ادامه داد: براساس گزارش شرکت طراحی و مهندسی بهور وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، از این تعداد بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان های تهران با ۳۱ هزار و ۱۰۹ نفر، فارس با ۱۵ هزار و ۳۷۵ نفر، اصفهان با ۱۴ هزار و ۳۸۳ نفر، خراسان رضوی با ۱۳هزار و ۹۵۳ نفر و گیلان با ۱۱ هزار و ۵۹۱ نفر است.
افشار اضافه کرد: همچنین استان های خراسان شمالی با یک هزار و ۴۱۵ نفر، قم با یک هزار و ۷۰۷ نفر، هرمزگان با یک هزار و ۷۹۵ نفر، چهار محال و بختیاری با یک هزار و ۹۴۶ نفر و ایلام با دو هزار و ۸۳ نفر کمترین آمار ثبت نام وام ضروری را به خود اختصاص دادند.
سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: ثبت نام اینترنتی وام ضروری پنج میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، از اول شهریور ماه همزمان با هفته دولت به مدت یک ماه (۳۱ شهریور) در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir آغاز شده که در صورت افزایش تعداد متقاضیان نسبت به تعداد تسهیلات ارائه شده، پرداخت وام به صورت قرعه کشی انجام خواهد شد.
وی گفت:امسال، دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران، با کارمزد ۴ درصد در قالب وام پنج میلیون تومانی در ۱۲ مرحله به ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت می شود. مدت بازپرداخت وام ضروری، ۳۶ ماهه است.


اعلام پذیرفته‌شدگان پایه هفتم مدارس سمپاد
اسامی پذیرفته‌شدگان سنجش هوش پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق درگاه اینترنتی به آدرس hoosh.medu.ir اعلام شد. به گزارش فارس، نتایج سنجش هوش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد که مرداد ماه امسال با حضور ۱۵۰ هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده برگزار شد، روز گذشته اعلام شد.