ادبی

استقبال ۳۰هزارنفری از یک کتاب
کتاب «یادت باشد»، داستان زندگی شهید حمید سیاهکالی‌مرادی، اولین شهید مدافع حرم، در کمتر از شش ماه به چاپ سیزدهم رسید. به‌گفته نویسنده این اثر، تاکنون ۳۰هزار نفر مخاطب این کتاب بوده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، «یادت باشد» یک عاشقانه آرام در دل هیاهوهای زندگی است که با زبانی ساده و شیرین به‌قلم رسول ملاحسنی روایت شده و انتشارات شهید کاظمی اسفند سال گذشته آن را روانه بازار کتاب کرده است. چاپ نخست کتاب در روز رونمایی آن به اتمام رسید و در طول یک هفته، کتاب به چاپ سوم رسید. به‌گفته نویسنده؛ این اثر هم اکنون به چاپ سیزدهم رسیده است و 30 هزار نفر آن را مطالعه کرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار خبرگان رهبری به  داستان این کتاب اشاره فرموده بودند.


کتابی که به خاطر یک ویدئوی عجیب پرفروش شد
انتشار ویدئوی مادربزرگی که هنگام خواندن کتاب مصور «الاغ نحیف» برای نوه خود از خنده ریسه می‌رود، کتاب‌دوستان سراسر دنیا را راهی کتاب فروشی‌ها کرد تا هر چه زودتر نسخه‌ای از این کتاب چاپ سال 2009 را بخرند. این استقبال ناگهانی و خیره‌کننده البته دردسرهایی هم برای ناشر داشت و باعث شد او در تامین نیاز خوانندگان «الاغ نحیف» به مشکل بخورد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کریگ اسمیث نیوزیلندی این کتاب را حدود یک دهه پیش با الهام از یکی از ترانه‌های خودش به این مضمون نوشت که «شما به الاغی که سه تا پا داشته باشه چی می‌گین؟ یه الاغ نحیف.» کاتس کاولی هم تصویرگری کتاب 24 صفحه‌ای «الاغ نحیف» را بر عهده داشت که در خود نیوزیلند و استرالیا از کتاب‌های محبوب کودکان است اما تا همین اواخر در بریتانیا و دیگر نقاط دنیا، چندان شناخته‌شده نبود.به هر حال ویدئوی 5 دقیقه‌ای مادربزرگ اسکاتلندی کار خودش را کرد و «الاغ نحیف» در دنیا محبوب شد. ناشر «الاغ نحیف» در نیوزیلند تمام نسخه‌های آن را فروخته است و در آینده نزدیک 50 هزار نسخه دیگر را نیز روانه بازار می‌کند. کتاب در بریتانیا به چاپ دوم رسیده و سایت آمازون در آمریکا و انگلیس برچسب «تمام شد» روی جلد کتاب گذاشته است. فقط در یک هفته اخیر صدها نسخه دست‌دوم از «الاغ نحیف» فروخته شده و انبوه درخواست‌ها برای تهیه آن همچنان ادامه دارد. میزان فروش این کتاب در دنیا از مرز یک میلیون نسخه گذشته است.