صوفی : پارلمان اصلاحات نهاد بالا دستی شورای عالی سیاست گذاری خواهد بود

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات و عضو شورای هماهنگی گفت: پارلمان اصلاحات نهاد بالا دستی شورای عالی سیاست گذاری خواهد بود. علی صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به وظایف پارلمان و شورای عالی در امور انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: پارلمان به عنوان نهاد بالا دستی شورای عالی سیاست گذاری خواهد بود.
وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی مطرح شد که این نهاد موقتی بوده و با تشکیل پارلمان مشخص می شود که وظایف هرکدام از نهادها به چه صورت است، مثلا شورای عالی امور اجرای انتخابات را بر عهده داشته باشد و پارلمان هم وظیفه نظارت بر عملکرد شورا را بر عهده بگیرد.وزیر تعاون دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات ناصری مبنی بر مخالفت رئیس دولت اصلاحات با طرح پارلمان به جای شورای عالی و ارجحیت شورای عالی برای تصمیم گیری در امور انتخاباتی اصلاح طلبان تصریح کرد: تا آن جا که اطلاع دارم، این گونه نیست، نشنیده‌ام رئیس دولت اصلاحات مقابل پارلمان موضعی داشته باشد.
وی ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات به هیچ وجه تمایل ندارد که محور نهادی قرار بگیرد و همه تصمیمات به خودش متصل شوند، رئیس دولت اصلاحات در زمان مناسب با کاریزمایش اظهار نظر می‌کند.عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات هم اینک هیچ کدام از نهادهای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان و پارلمان اصلاحات را بر دیگری ترجیح نمی‌دهد.وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: رئیس دولت اصلاحات معتقد است که شورای عالی اصلاح‌طلبان موقتی است و باید پارلمان اصلاحات یا نهادی دیگر، به عنوان تشکل بالا دستی این طیف سیاسی روی کار بیاید.
از سوی دیگر مرجان کاووسی، عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت، در گفت‌وگو با تسنیم، ضمن انتقاد از شورای سیاست‌گذاری‌ اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: امیدوارم یک جایگزین مناسب برای آقایان عارف،‌ موسوی لاری و مرعشی در شورای سیاست‌گذاری پیدا شود. وی با اشاره به بررسی عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: متاسفانه آسیب جدی از سوی این افراد و افراد ذی نفوذ دیگر به شورای عالی وارد شد. به نظرم هرچه رویکرد تشکیلاتی‌تر و حزبی‌تر باشد نتیجه بهتری حاصل می‌شود، ضعف آقای عارف  در مدیریت این مجموعه اصلاح‌طلب  برکسی پوشیده نیست.